Spring naar bijdragen

Er hoeft maar 1 gek te zijn.........


Juul

Aanbevolen berichten

Je begint je in deze tijd af te vragen of er ook nog mensen zijn, die zich wel normaal met respect jegens anderen en andersdenkenden weten te gedragen.

Lang leve de 21e eeuw!

Misschien moet die zogenaamde vrijheid van meningsuiting toch maar eens aan banden gelegd gaan worden.

Er zijn er wel erg veel die er niet fatsoenlijk mee weten om te gaan. 

De wereld is compleet gek geworden.

 

Greetz,

Everton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat radio 1 te luisteren (heb geen tv) en daar ging een programma met Rob Oudkerk vanaf locatie provisorisch door tot 9 uur ipv half 9. (Het busje voor dat programma was overigens ivm de sneeuw ergens gestrand op een parkeerplaats ipv in Brabant) Om 21 uur kwam er een vrouwenstem die in eerste instantie nog niet helemaal doorhad dat ze op zender was vanuit Den Haag. Van daaruit werd om 21 uur het programma overgenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had in de tijd van de zeezenders  natuurlijk ook kunnen gebeuren dat de zender "bezet" zou worden door bepaalde groeperingen om hun propaganda via de bezette zender over het land uit te strooien.

 

We kennen natuurlijk allemaal de 1 april grap in 1964 waarbij artiesten de Veronica (voorheen de Borkumriff)  "bezetten", maar dat was in overleg met de directie van Veronica.

En op 3 maart 1974 de bezetting van het zendschip van Atlantis, de Jeanine door het Taal Aktie Comité. Maar ook dat was in overleg met Van Landschoot, de baas van Atlantis.

 

Niet vrijwillig was op 29 augustus 1970 de poging tot kaping van het zendschip Mebo 2 van RNI door Kees Manders.

En op 5 januari 1971 wordt de door Veronica aangestelde kapitein van de Mebo 2 gelokt en neemt Bollier de macht op de Mebo (weer) over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat radio 1 te luisteren (heb geen tv) en daar ging een programma met Rob Oudkerk vanaf locatie provisorisch door tot 9 uur ipv half 9. (Het busje voor dat programma was overigens ivm de sneeuw ergens gestrand op een parkeerplaats ipv in Brabant) Om 21 uur kwam er een vrouwenstem die in eerste instantie nog niet helemaal doorhad dat ze op zender was vanuit Den Haag. Van daaruit werd om 21 uur het programma overgenomen.

 

Vrouwenstem was Wilma Borgman, die inderdaad niet meeteen door had dat ze op zender zat, maar het was zowiezo niet duidelijk waar de regie en eindregie zat, vandaar de verwarring.

Klonk wel spannend, maar achteraf stelde het niet veel voor, een nepper, verwarde man met neppistool. Het was eigenlijk meteen duidelijk dat we met een mafketel van doen hadden: teksten als ingehuurd door veiligheidsdiensten zijn per definitie klinkklare onzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En niet te vergeten de overval van de Nederlandse en Engelse overheid op de Ross Revenge op 19 augustus 1989........

Gr.thijs

 

Ja, die dag was ik in de Journaal studio om wat geluid af te leveren van Caroline.

 

Daarom wist ik nog een beetje de weg in het onderhavige gebouw, waar dus ook de uitzendstraten en eindregie zitten.

Daar moest ik jaren later een video-bandje afleveren dat doorgestraald moest worden naar buitenland.

Met mn camaraman kwamen we met wat lullen zo het onderhavige gebouw binnen, en met de weg vragenterecht bij eindregie.

Daar was men stomverbaasd hoe wij zomaar bij hun konden komen, dat had niet nooit mogen geburen.

 

Ja, zo moeilijk was/is het  om het onderhavige gebouw binnen te komen op gevoelige plekken.

Daar moest ik gisteren nou toevallig de hele avond aan denken, en alle ophef etc: mag het paar onsjes minder.

Was nog een nepper ook, een mafketel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die dag was ik in de Journaal studio om wat geluid af te leveren van Caroline.

 

Daarom wist ik nog een beetje de weg in het onderhavige gebouw, waar dus ook de uitzendstraten en eindregie zitten.

Daar moest ik jaren later een video-bandje afleveren dat doorgestraald moest worden naar buitenland.

Met mn camaraman kwamen we met wat lullen zo het onderhavige gebouw binnen, en met de weg vragenterecht bij eindregie.

Daar was men stomverbaasd hoe wij zomaar bij hun konden komen, dat had niet nooit mogen geburen.

 

Ja, zo moeilijk was/is het  om het onderhavige gebouw binnen te komen op gevoelige plekken.

Daar moest ik gisteren nou toevallig de hele avond aan denken, en alle ophef etc: mag het paar onsjes minder.

Was nog een nepper ook, een mafketel.

 

Om met je laatste opmerking te beginnen. Het is inderdaad wel wat overtrokken, maar kan het me vanuit de betrokkenen wel voorstellen. Het lijkt me niet niks als er iemand met een (naar achteraf blijk nep) pistool voor je neus staat te zwaaien. Als het dan toevallig ook nog bij het journaal is, dan slaat het gevoel van de betrokkenen natuurlijk snel over.

 

Het zomaar langs beveiliging of wat ook maar heenkomen is echt niet zo heel moeilijk. Ik kan me uit eigen ervaring ook zo een aantal voorbeelden noemen. Ik was bijvoorbeeld ooit eens voor mijn werk in allerijl naar een datacenter van een groot telefonie/internetbedrijf gereden in Amsterdam om daar een server te vervangen. Met de server onder de arm kwam ik bij de beveiliging om naar binnen te gaan. In alle haast was ik echter vergeten om legitimatie mee te nemen en had echt niets bij me, zelfs geen portemonnee met bankpas en rijbewijs. Na wat gestamel, pruillipjes opzetten of weet ik het wat, kon ik dan toch vrij gemakkelijk nog naar binnen om mijn werk uit te voeren. Als ik kwaad in de zin zou hebben, had ik op dat moment vrij baan om van alles en nog wat aan internetdiensten uit te schakelen. Dit voorbeeld staat echt niet op zichzelf. Met een beetje doorzettingsvermogen kun je echt op een heleboel plekken wel naar binnen. En gelukkig ook maar, lang niet iedereen heeft kwaad in de zin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet nog goed dat de mariniers met hele grote geweren op het dak lagen ten tijde van de trein kapingen in de jaren 70. En bij de portier zat ook altijd zo'n "meneer". En wij medewerkers vonden het best. 

Maar ja de mensen die dat mee gemaakt hebben en nog weten zijn er niet meer. Misschien moeten we ze een tip geven.

 

 

En er is, althans in mijn tijd, een z.g. "back-up" studio om de hoek. In een bunker.......(ik kan niet zeggen waar ).

Zou die dan er niet meer zijn?

Maar welke vreemde gast heeft bedacht de laatste jaren om alles in 1 gebouw neer te zetten? Dom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik hoorde opa Opstelten vanmiddag weer......"omdat,omdat,omdat, omdat.." ( 4x ), als ik zoiets hoor lijd ik aan beroepsdeformatie en denk dan, :"ach dat halen we er bij de montage wel uit...."

Die man ( ook VVD ) daar is geen touw aan vast te knopen.

 

En de VVD heeft nu samen met Wilders ( en de bij de PO ontslagen PVV-er  hr. Bosman )  het hoogste woord.

Verkiezingen binnenkort hé?

 

Deze is ook wel aardig om te lezen: ( achteraf ) met in je achterhoofd dat Bert v.d. Veer de regisseur is bij Eva Jinek.

( Ja, mensen Hillywood hé?)

 

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het bestaan van de 4 noodstudio's is een publiek geheim hoor.

Jij bedoeld waarschijnlijk de radiostudio onder de AVVC-toren op de Witte Kruislaan.

Er is er ook nog één in een bunker onder de Gerbrandy toren, eigendom van de staat.

En er was vroeger op het Melkpad ook nog een uitwijk waar voorheen het ANP huisde.

Waar die ander zit weet ik effe niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het NOS Journaal en de eindregie zitten in 1 gebouw nog ver voordat zelfs de PVV bestond, laat staan de bezuinigingen.

Last van piltiek correcte Pavlov onderbuikgevoelens?

 

Overbodig is de oorzaak van het lang uit de lucht zijn is het gevolg van het overdreven politie optreden na de arrestatie van onze maffe vriend. 

In 5 minuten tijd  was duidelijk dat het hier om een verwarde man ging met een neppistool.

Het uitkammen van het grote complexe gebouw was dan ook volledige overbodig, de kans dat er bij RTL enz een bom lag was net zo groot.

Waarom werd  op de persconferentie diezelfde avond niet gezegd dat het om een neppistool ging? Om het overdreven optreden daarna te vergoeilijken en de schijn te blijven wekken dat het allemaal erg gevaarlijk was geweest???

Een beetje politie man heeft in 30 sec door of het een vuurwapen of nepper is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet nog goed dat de mariniers met hele grote geweren op het dak lagen ten tijde van de trein kapingen in de jaren 70. En bij de portier zat ook altijd zo'n "meneer". En wij medewerkers vonden het best. 

Maar ja de mensen die dat mee gemaakt hebben en nog weten zijn er niet meer. Misschien moeten we ze een tip geven.

 

 

En er is, althans in mijn tijd, een z.g. "back-up" studio om de hoek. In een bunker.......(ik kan niet zeggen waar ).

Zou die dan er niet meer zijn?

Maar welke vreemde gast heeft bedacht de laatste jaren om alles in 1 gebouw neer te zetten? Dom.

 

 

En dáár sla je de spijker op zijn kop, Juul!

Daarnaast is alles steeds meer digitaal. Da's mooi, want over een glasvezel kun je gemakkelijk heel veel zenders tegelijk van data voorzien.

Nadeel: Als die ene vezel doorgeknipt word hebben we geen radio en tv meer..

 

Of die bewuste bunker er nog is? Ik vrees van niet... En als ie er nog wel is, zal er waarschijnlijk achterstallig onderhoud aan zitten... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het NOS Journaal en de eindregie zitten in 1 gebouw nog ver voordat zelfs de PVV bestond, laat staan de bezuinigingen.

Last van piltiek correcte Pavlov onderbuikgevoelens?

 

Overbodig is de oorzaak van het lang uit de lucht zijn is het gevolg van het overdreven politie optreden na de arrestatie van onze maffe vriend. 

In 5 minuten tijd  was duidelijk dat het hier om een verwarde man ging met een neppistool.

Het uitkammen van het grote complexe gebouw was dan ook volledige overbodig, de kans dat er bij RTL enz een bom lag was net zo groot.

Waarom werd  op de persconferentie diezelfde avond niet gezegd dat het om een neppistool ging? Om het overdreven optreden daarna te vergoeilijken en de schijn te blijven wekken dat het allemaal erg gevaarlijk was geweest???

Een beetje politie man heeft in 30 sec door of het een vuurwapen of nepper is.

Ruud, met alle respect...

 

Je kunt je als politieman toch niet veroorloven om, na het lezen van zo'n brief, NIET te gaan zoeken?

Het gebruik van een neppistool sluit immers niet uit dat er explosieven en/of handlangers binnen zijn.

Daarnaast vind ik het grondig doorzoeken van zo'n groot pand binnen enkele uren een topprestatie.

 

Maar achteraf gezien heb je gelijk: Het bleek niet nodig! Vervelender was het geweest waneer we achteraf zouden moeten concluderen dat het wel nodig was geweest....

Kortom: Ik vind dat de politie goed gehandeld heeft. Dat de NOS geen fatsoenlijk back-up lokatie beschikbaar had kun je de politie niet gaan aanrekenen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob, in die brief stond meer onzin, dat is natuurlijk ook gelukkig niet allemaal doorzocht en onderzocht, dat was onbegonnen werk. Waarom dan wel het pand waar het mannetje toevallig terecht was gekomen.

Als hij handlangers had gehad waren die ook op de RTL nieuwsvloer te vinden geweest om daar in  te breken, dus had ook het RTL gebouw ontruimds doorzocht moeten worden, en SBS en enz.

Er had ook een bom onder de Lopiker toren kunnen liggen, en zo kunnen we nog uren doorgaan.

Onnodig en onbegonnen werk.

 

Als je explosieven kan plaatsen heb je ook een echt pistool, bovendien het ongezien explosieven plaatsen is nog moeilijker dan het gebouw binnendringen.

 

Het is een afwegen van belangen, als je weet dat met het onderzoek de uitzendingen plat liggen dan wel ernstig verstoord kan je tot een andere conclusie komen.

 

Ons vriendje heeft wel succesvol de eerste wekelijkse uitzending van PowNed weten weg te werken, hoor of zie je niets meer van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob, in die brief stond meer onzin, dat is natuurlijk ook gelukkig niet allemaal doorzocht en onderzocht, dat was onbegonnen werk. Waarom dan wel het pand waar het mannetje toevallig terecht was gekomen.

Als hij handlangers had gehad waren die ook op de RTL nieuwsvloer te vinden geweest om daar in  te breken, dus had ook het RTL gebouw ontruimds doorzocht moeten worden, en SBS en enz.

Er had ook een bom onder de Lopiker toren kunnen liggen, en zo kunnen we nog uren doorgaan.

Onnodig en onbegonnen werk.

 

Als je explosieven kan plaatsen heb je ook een echt pistool, bovendien het ongezien explosieven plaatsen is nog moeilijker dan het gebouw binnendringen.

 

Het is een afwegen van belangen, als je weet dat met het onderzoek de uitzendingen plat liggen dan wel ernstig verstoord kan je tot een andere conclusie komen.

 

Ons vriendje heeft wel succesvol de eerste wekelijkse uitzending van PowNed weten weg te werken, hoor of zie je niets meer van.

PowNed is de dag erna gewoon uitgezonden. Niet veel kijkers.   254.000

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.