Spring naar bijdragen

Even voorstellen.


Victoria22

Aanbevolen berichten

Hallo allen.

Zal me even voorstellen, ben Jan Wouda (Victoria22), ben gepensioneerd en woonachtig in Almere.

Heb de zeezendertijd erg bewust meegemaakt en had dat niet willen missen.

Vandaar mijn aanmelding voor dit forum.

De laatste tijd veel bezig met electronica zelfbouwprojecten zoals een koptelefoonversterker en een MD platenspeler voorversterker.

Daarnaast ben ik ook actief met DAB+ ontvangst, daarvoor een Dual ontvanger aangeschaft + een heuse verticale 7 elements buiten antenne met rotor.

Dit was mijn introductie.

V.G. Jan Wouda.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Juul , bedankt voor het welkomsbericht.

Inderdaad, zelfbouw vind ik nog steeds leuk.

Sinds de tijd dat de LTS in haarlem bezocht werd en de leerlingen een goedkoper collectief abonnement op Elektuur konden aanschaffen werd het leuk.

Met verhuizingen zijn er een heleboel van deze bladen opgeruimd, maar in de afgelopen jaren via verschillende aanbieders toch weer de gewenste jaargangen verkregen.

Ik vind het jammer dat er in de loop van de tijd minder electronica winkels voor wat betreft de onderdelen beschikbaar zijn,soms is het wel mogelijk om bepaalde onderdelen die hier moeizaam te vinden zijn uit China te laten komen.

Uit mijn verleden had ik nog een platenspeler die ik ooit van mijn ouders had gekregen toen ik in 1969 van de LTS kwam, echter deze was in de loop van de jaren voor onderdelen gebruikt.

Het was een 202 Electronic.

Op een gegeven moment heb ik deze weer opgeknapt met een gebruikte die ik voor 15 Euro op internet vond.

Vandaar het zelfbouwproject van de M.D. voorversterker.

V.G. Jan Wouda.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.