Spring naar bijdragen

Radio Delmare - 15-09-1979 - Onbekend, Gerard van der Zee


Vincent

Aanbevolen berichten

Sterker nog, klinkt niet als Johan Rood maar IS Johan Rood.

De verzoeking tape is niet gemaakt voor 14 september 1979, maar voor zaterdag 14 juli 1979.

Is toen niet uitgezonden, omdat rond half één die middag Kees Kaas Mulder zo hard "Hallo Nederland, wij zijn nu heel sterk" in de microfoon brult dat de zender ervan kapot gaat. En dat terwijl de VOO aan boord is om te filmen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

in augustus en september 79 erg veel geluisterd naar Johan Rood. Niet alleen op 192 maar 's avonds en 's nachts op 186 waar Johan contact had met heel wat Nederlandse landpiraten. Johan kwam dan 's morgens wat later in de ether en vertelde toen dat hij nog eerst de diesel moest filteren vooraleer de zender kon opgestart worden. Daarnaast zat hij ook op te nemen van Hilversum 3 om aan nieuwe platen te geraken. Johan zat helemaal alleen te presenteren en zeer sporadisch stak hij dan een oud programma op voor de afwisseling, meestal die door omstandigheden niet waren uitgezonden geraakt. Dr Molly Magic show was enkele keren te horen met een nieuw tapeprogramma. Johan moest naar het leger en dus naar Duitsland zodat hij noodgedwongen moest afhaken. de kapitein die achterbleef zag geen bevoorrading meer komen en besloot uiteindelijk binnen te varen. Dit Delmare verhaal duurde langer dan het Magdalena verhaal,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in augustus en september 79 erg veel geluisterd naar Johan Rood. Niet alleen op 192 maar 's avonds en 's nachts op 186 waar Johan contact had met heel wat Nederlandse landpiraten. Johan kwam dan 's morgens wat later in de ether en vertelde toen dat hij nog eerst de diesel moest filteren vooraleer de zender kon opgestart worden. Daarnaast zat hij ook op te nemen van Hilversum 3 om aan nieuwe platen te geraken. Johan zat helemaal alleen te presenteren en zeer sporadisch stak hij dan een oud programma op voor de afwisseling, meestal die door omstandigheden niet waren uitgezonden geraakt. Dr Molly Magic show was enkele keren te horen met een nieuw tapeprogramma. Johan moest naar het leger en dus naar Duitsland zodat hij noodgedwongen moest afhaken. de kapitein die achterbleef zag geen bevoorrading meer komen en besloot uiteindelijk binnen te varen. Dit Delmare verhaal duurde langer dan het Magdalena verhaal,

Bert Ree,

Ook ik luisterde toen vaak naar Radio Delmare waneer ze op 186 meter zaten.

En ik vond het geweldig dat Johan cq vroeg aan de landpiraten!

Zo uit mijn hoofd een paar namen van landpiraten die met Radio Delmare aan het rapporten waren:

Koraalvisser, Pelikaan, Cassandra en Hawaii, maar er waren vast en zeker mee.

 

Heb jij (of iemand anders) daar nog recordings van Bert Ree? :s

 

Groet,

 

HA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb heel wat opnames gemaakt op Shamrock en Tandy banden toendertijd. Die banden piepen echter verschrikkelijk en hebben blijkbaar ook enorm last van statische elektriciteit waardoor ik al diverse bandopnemers kapot gekregen heb om die opnames te beluisteren. Ik zal binnenkort contact opnemen met de zeerover om een aantal van die dingen digitaal omgezet te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb heel wat opnames gemaakt op Shamrock en Tandy banden toendertijd. Die banden piepen echter verschrikkelijk en hebben blijkbaar ook enorm last van statische elektriciteit waardoor ik al diverse bandopnemers kapot gekregen heb om die opnames te beluisteren. Ik zal binnenkort contact opnemen met de zeerover om een aantal van die dingen digitaal omgezet te krijgen.

bert ree,

 

Ik kijk er nu al naar uit!! :shy:

 

Toen Radio Delmare in de lucht was...

Was ik op veel bouwwerken aan het werk (als: electricien/hulp-loodgieter).

Altijd had ik een ITT Transistorradio bij me aan te staan.

Op veel verschillende lokaties kon ik Radio Delmare vrij goed ontvangen.

Ik zette die ITT radio vlakbij de kabelhaspel....

En draaide de radio zó dat de ontvangst het beste was.

Op die manier heb ik vaak naar Radio Delmare geluisterd!

 

 

In afwachting,

 

HA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.