Spring naar bijdragen

Wel een heel leuke stream...........


Juul

Aanbevolen berichten

Ik denk dat Rob Stenders lang genoeg en vaak genoeg heeft geluisterd naar de Lexjo en de ABTT om hun fakkeldrager van de 21ste eeuw te kunnen zijn. Met KX Classics bewijst hij dat ook al een paar jaar. Lex heeft al vaak aangegeven dat hij veel niet meer weet van de muziek van toen. De echte vergeten gouwe ouwe-pareltjes in de Lex Harding Show kwamen meestal bij Ad vandaan volgens mij. En die draait Rob op zijn volledig gelulvrije zender.

 

Ik zal de LX Classics zeker wel eens opzetten, maar ik denk dat hij in Rob Stenders anno 2015 toch echt zijn meerdere moet erkennen als coordinator van een creatief oldiesstation. De meerwaarde van een Lex-station zou kunnen liggen in het maken van nieuwe gepresenteerde programma's met ook nieuwe muziek (er is zovdeel moois dat Lex ook zou waarderen: Black Keys, The Indien, vooral veel dingen die 3FM draait...). Maar dat zie ik Lex niet meer gaan doen, in tegenstelling tot Ferry, die heeft aangekondigd ook weer de nieuwe muziek op te gaan pakken.

 

Aan de andere kant: Lex doet dit volgens mij gewoon 100 procent voor zichzelf: een eigen Spotify-lijst met zijn euigen platenkast. Hij kan het zich permitteren, dus waarom niet?

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Lex heeft gewoon geen zin meer in dat gedoe met dj's. Hij wil gewoon lekkere muziek overal waar ie is en hij heeft zo de mogelijkheid omdat te doen.

 

En al dat andere "bijkomende" , hij heeft genoeg andere zaken te doen.

 

Exact Juul, en daar mogen mensen dan ook nog een graantje van mee pikken. Een aantal reacties zien klaarblijkelijk Lex een commercieel radio station oprichten en dat is niet de bedoeling. Als je dat graantje niet mee wil pikken prima, nogmaals genoeg keus. 

Voorlopig is het nog steeds een prima playlistje, niks mis mee en de kwaliteit is ook prima. 

En voor de rest zien we wel of Lex nog wat uit de hoge hoed tovert ................ als hij dat tenminste wil.

 

BTW Edwin er is een belangrijk verschil tussen Lex en Rob Stenders. Lex hoeft niet meer, in tegenstelling tot Rob Stenders, de brave borst moet zich nog bewijzen. Tegen de tijd dat hij 70 is praten we verder.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Sky heeft heel veel reclame. Persoonlijk word ik daar nogal gallig van. Nou goed, het is toch al niet mijn soort muziek die ze daar draaien.Ik hoor het alleen bij de tandarts en zo.

 

De NOS-app is tegenwoordig voor mij de belangrijkste bron voor snel nieuws. Dat kan ik elk moment opvragen, ook onderweg. Die korte nieuwsbulletins hoeven voor mij niet zo.

 

Verder neem ik aan dat Lex zijn stream lekker low-budget houdt, en dat er ook geen reclames komen voor die relatief kleine groep luisteraars. Het voordeel daarbij is dat hij gewoon in alle vrijheid kan draaien wat hij zelf mooi vindt,

En dat laatste is het gewoon.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Rob, voor zover hij zich nog moet bewijzen, dat doet op Radio 2 en 3FM. Op beide zenders geldt hij inmiddels als 'senior' (in de positieve betekenis) deejay.

KX Radio is zijn speeltuin, daarbinnen is KX Classics een van de echte hobbyhoekjes, met uitsluitend 50s tm 80s. En al heeft hij niet de miljoenen (of weet ik veel wat) van Lex achter de hand, het station is er wel, volgens mij met financiele hulp van Reinout Oerlemans, en het draait precies wat Stenders wil.

 

Bovendien zitten Rob en Lex volgens mij volstrekt op één lijn over welke muziek ze écht het liefst draaien en/of horen. Alleen Rob's repertoirekennis is groter, óók van de periode '67/'74.

 

PS: Wel heel leuk dat Lex nu (maandag 18:41) ineens Let's Live For Today voorbij laat komen.

(Al zou Stenders dat op vrijdagmiddag ook zomaar op 3FM kunnen draaien).

 

Ik ben trouwens altijd een groot fan geweest van de deejay Lex, van de programma's met eigen muziekkeuze althans. 

(Countdown  Café in de nacht, invalbeurten op vrijdagavond, later in de digitale rebound de Lexjo en ABTT.)

 

Maar om nog even op dat 'Lex heeft zichzelf bewezen' in te gaan: de manager Lex heeft in de jaren negentig wel een beleid neergezet wat bijvoorbeeld de muziekfreak (en Lexjo- en ABTT-fan) Rob  Stenders op de vlucht joeg, weg bij de VOO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je Lex goed kent, en ik pretendeer dat te weten, weet je dat Lex als manager er één is van een hoog serieus gehalte.

Al leek dat, in mijn tijd  bij Veronica, soms niet zo als je naar de ABTT luisterde.

 

Ik heb daar in de Reunie iets kort over gezegd. Zo was en is het.

Altijd nadenken over muziek en de vakbladen lezen.

 

Tijdens de Veronica reunieuitzendingen waren de "verschillen van inzicht" tussen hem en Ad altijd hilarisch.

Ik moest dat dan weer rechtbreien.

Zo is de verhouding tussen ons 3-en, ik regel de afspraken met Lex en Ad die met Willem van Kooten.

En zo passen we goed bij elkaar......... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net tijdens de avondmaaltijd een uurtje de stream van Lex bij ons thuis in de huiskamer opgezet. Beviel prima, en dat zal ik best weleens vaker doen.

 

Tijdens 'The Message' van Grandmaster Flash begon mijn veertienjarige dochter mij te vertellen dat dit nummer uit de begintijd van de rapmuziek stamt. Geen idee waar ze die wijsheid vandaan heeft, maar met het historisch besef van mijn kinderen zit het in elk geval wel snor.

 

Vahevela van Loggins and Messina hoorde ik ook, maar ik heb natuurlijk geen idee of dat een direct gevolg is van mijn eerdere suggestie. Hoe dan ook, het is leuk.

 

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De muziekkeuze is prima, wat mij betreft een 9. Wat me wel wat tegen gaat staan is de compressie. Ik word erg snel luistermoe van dit niveau. Wanneer ik naar mijn meters op mijn mengtafel kijk, zie ik ze continu bovenin zitten en dat vind ik wat overdreven. Een compressie van 2 : 1 lijkt me meer dan voldoende (b.v. zoals Veronica vroeger gebruikte). Aan de andere kant mis ik toch wel de presentatie. Niet dat ik Lex wil horen (zou wel erg leuk zijn) maar ik krijg nu het idee dat ik naar mijn eigen computer zit te luisteren. Ik bedoel, zelf klik ik ook wel eens mijn complete audio selectie aan en laat hem dan random spelen. Wanneer ik radio luister wil ik toch af en toe iemand horen die nog wat zinnigs heeft te vertellen. Dat laatste is moeilijk voor veel DJ's, dat weet ik, maar ik verwacht een persoon aan de andere kant die mij wat zegt en waar ik een band mee heb of krijg. Maar goed, dat is slechts mijn idee. Ieder mag daar anders over denken.

 

Rien, die maar weer eens een keer langs kwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze hele discussie vind ik leuk omdat Lex weer eens in de belangstelling staat. Dat heb ik erg gemist. Vanavond zat ik te luisteren naar wat oude Lexjo s en daar in zei Lex :' Ik krijg opeens zo n vreemd gevoel over me. Ik voel me nu net weer zoals vroeger als kind , aan de vooravond van mijn verjaardag"

Deze uitspraak deed hij op 17 april 1973 en ik vond hem mooi !

 

Terug naar de stream...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt lekker en helder en veel variatie, en niet alleen de "gekende" klassiekers. Maar, je moet dus ook niet alleen de onbekende pareltjes draaien, want dan wordt het een station alleen voor de "muziek freak".

 

En gelukkig werken de titels ook allemaal goed. Vooral met de Musicbee player is dat leuk, omdat je dan al die leuke foto's en hoezen voorbij ziet komen van de artiesten.

 

Een mooie aanvulling. Ikzelf ben een jaren 80 fannaat, en hoor nu al een aantal leuke platen ook uit die periode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, wat mij betreft wordt het wel een zender voor de muziekfreak, want zenders voor de niet-muziekfreaks zijn er al in overvloed. KX Radio was eerst ook een zender voor de muziekfreak maar is nu een dependance voor 3 FM jocks met zowat hetzelfde muziekbeleid als op de landelijke popzender, en dat is jammer.

En op internet kan het allemaal, er zitten geen restricties op, je hoeft niet met adverteerders rekening te houden dus wat dat betreft, freaken maar. Omdat het kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu een paar dagen geluisterd naar de stream.

Klinkt heel goed, hoge bitrate en niet zo snoeihard als op FM.

Ik word niet moe van het luisteren, en dat is iets wat mij tot nu toe alleen bij Radio SwissJazz overkomt.

Prima muziekkeuze, en dus al met al, (weer) pet af voor Lex!

Jan PA2JA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik ook een groot voordeel van t.o.v. Radio 192 (als we al mogen vergelijken) is dat je niet de oude Hollandse muziek hoort. En ik weet dat dat erbij hoort, maar ikzelf vind dat altijd jammer, als ik 192 op heb staan, met leuke klassiekers, en dan komt er weer een Ria Valk ofzo voorbij. En dat heeft dit station gelukkig (nog) niet. Ga zo door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus Gino D, geen Boudewijn de Groot, geen Ramses met Liesbeth, ook Liesbeth alleen niet, geen Conny Vandenbosch met een paleis van goude muren?? Ook tussen die "Oud-Hollandse" nummers zitten parels (voor de zwijnen).

 

Ik heb me wel eens verbaast over de hoeveelheid mensen die Corry & de Rekels afkraakten vanwege dat te late huilen. Waar ik mij dan nog meer over verbaas is dat het een geliefd nummer was om onder douche te "zingen".

Maar het is Lex zijn stream en eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd hoe hij over het "oud-hollandse" lied denkt.

We zullen het horen.

 

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dat mag lekker weg blijven. Op Radio 5 hebben ze daar ook zo'n handje van, om al die oud hollandse en duitstalige muziek te draaien, maar dan wordt het weer te oudbollig. Ik denk dat Lex met zijn zender prima kan laten horen hoe het ook kan klinken zonder oud bollig te worden. Radio 5 is echt voor bejaard en schijndood, LXClassics laat tenminste nog wat 'rock 'n roll' en soul horen. Ik heb ook begrepen van Ferry Maat die dezelfde kritiek had op Radio 5.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus Erwin als ik het goed begrijp mag alle Nederlandstalige muziek wel verdwijnen, en zo ook de Duitstalige muziek????

 

En wat is er mis met Udo Jürgens met Mercie Cherie en Immer wieder geht die Sonne auf, Christian Anders met Geh' nicht vorbei, etc,etc?? 

 

Graag de volgende klant en dan voor de Franse nummers. 

 

Oh en voordat er misverstanden ontstaan, dat stukje wat ik schreef over Corrie en de Rekels was bedoelt om aan te geven hoe men publiek aan geeft over het Nederlandse lied te denken, maar klaarblijkelijk binnen hun eigen muren er een andere redenering op los laten. Het was dus niet een verzoek om zoiets ook in de playlist op te nemen en dat geldt evengoed voor de andere nummers die ik genoemd heb. Voor mij is het Lex zijn stream en wie ben ik om daarin te gaan roeren!

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederpop, zoals Klein Orkest, Boudewijn de Groot, Frank Boeijen, Doe Maar, etc heb ik niet zo een probleem mee, dat gaat lekker samen met de andere oldies. De artiesten zoals Gert en Hermien, Coctail Trio, Heikrekels etc vind ik er niet echt bijpassen. Mijn mening gewoon :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederpop, zoals Klein Orkest, Boudewijn de Groot, Frank Boeijen, Doe Maar, etc heb ik niet zo een probleem mee, dat gaat lekker samen met de andere oldies. De artiesten zoals Gert en Hermien, Coctail Trio, Heikrekels etc vind ik er niet echt bijpassen. Mijn mening gewoon :-)

Als ik dat wil horen zet ik 100% NL wel aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederpop, zoals Klein Orkest, Boudewijn de Groot, Frank Boeijen, Doe Maar, etc heb ik niet zo een probleem mee, dat gaat lekker samen met de andere oldies. De artiesten zoals Gert en Hermien, Coctail Trio, Heikrekels etc vind ik er niet echt bijpassen. Mijn mening gewoon :-)

 

Ik kan mij hier wel in vinden. Afgelopen weken luister ik bijna elke avond tijdens het klussen en hoor inderdaad af en toe een Nederlandstalige plaat uit je eerste rijtje. Geen probleem, past er goed tussen. Maar je tweede rijtje... nee, dan haak ik af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Vergelijkbare bijdragen

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.