Spring naar bijdragen

"9 redenen waarom het kabinet moet opstappen" ( volgens GeenStijl )


Juul

Aanbevolen berichten

Ik vind het puntje MH 17 wel een goede.

De doofpot over het eigen foute optreden, of hier niet optreden.

En vervolgens zand in de ogen strooien door naar de daders te zoeken, alsof het mij wat kan schelen of Boris of Vladimir de trekker over haalde, wat nog een foutje ook was. Gaat om de werkelijk verantwoordelijken. Poetin en oa regering Nederland en Maleisie. Die komen niet voor de rechter.

 

Maar ja, kabinet weg, wat dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat niets veranderen dus lekker laten zitten!

 

 

Indeed, dan krijg je een toekomstig kabinet met waarschijnlijk CDA en D66 erbij en blijft alles op grote lijnen gewoon hetzelfde.

 

De enige partijen die voor een heel ander beleid kunnen zorgen zijn de SP en PVV.

Maar zie je die al samenwerken!?

 

Als de boel toch klapt dan op punt 9. Bed, Bad, Brood.

 

Maar ook b.v. met punt 5. de (verslechterde zorg), verdient het kabinet naar huis gestuurd te worden.

 

 

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het uitkleden van de zorg enz begon feitelijk al in 2005. Toen werden we verblijd met de nwe zorgverzekering. 

De toenmalige VVD minster Hoogervorst zei nog dat "niemand erop achteruit zou gaan....".

Hij verliet snel de politiek , ging naar de AFM, waar z'n salaris tot kamer vragen leidde en verdween daarna razendsnel naar een goed en dik betaalde baan in het buitenland.

Typies VVD.

 

 

 

Please login or register to see this link.

 

En hier kunnen we lezen wie ons dat geleverd heeft:

 

Please login or register to see this link.

 

 

En zoals dat in de politiek gaat maakte het CDA een flinke 180 gr. draai:

 

Please login or register to see this link.

 

Enfin, lees alles maar.

 

Wat zong Bram Vermeulen ook al weer ?

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Politiek is een vreselijk listig onderwerp. Niemand is van zijn eigen standpunt af te brengen en het kan wrevel veroorzaken tussen mensen die het verder prima met elkaar kunnen vinden.

We zien wel de rotstreken van 'de anderen' maar voor die van onze eigen club knijpen we een oogje toe. Net voetbal, inderdaad.

'Typisch VVD', Typisch Links', 'Wat verwacht je anders van X'...

Ik walg van de hele Binnenhof-zooi. Vroeg of laat pakken ze allemaal wat ze pakken kunnen, verdraaien ze allemaal de feiten en zitten ze er uiteindelijk gewoon voor zichzelf. En ontkennen ze dat allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch is die parlementaire democratie, met al het gekonkel en gemarchandeer dat erbij komt kijken, nog wel het minste van alle kwaden. Ik moet er niet aan denken dat we hier ooit nog eens een 'verlicht despoot' krijgen, die denkt dat hij daar zelf boven verheven is...

Wij mensen hebben nu eenmaal allemaal onze zwaktes. Daar moeten we het mee doen.

 

Paul

 

P.S. Welkom terug, Robin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over zorg gesproken. Inmiddels verworden tot een commerciële instelling. Ik kom net bij de audicien vandaan, leuk audiogram gemaakt en wordt doorverwezen naar de KNO arts. Leuk, want 10 jaar geleden was de conclusie van de KNO arts al dat Links niet operabel was, rechts nog wel maar het zou niet meer goed functioneren zonder gehoorapparaat. Daar gaan we dus: Verwijzing halen voor de KNO arts, intake gesprek, complete gehoortest, en tot slot nog een keer naar de KNO arts die mij weer precies hetzelfde gaat vertellen als 10 jaar geleden (technieken schrijden weliswaar voort maar dat geldt gezien mijn afwijking niet voor rechts). Kortom: Er zijn weer een aantal mensen wiens inkomen gegarandeerd is. Dat zijn de regels en zo moet er gespeeld worden.

Aan het eind van het jaar horen we dus dat de kosten betreffende de gezondheidszorg de pan uitreizen, want met een vergrijzende bevolking zal het gebruik van gehoortoestellen en bijbehorende sores niet afnemen.

Het is maar even een voorbeeld.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Rob,

 

Maar die jongens en meisjes, althans sommige, willen toch marktwerking? Dan zou alles goedkoper worden weet je wel?

 

Het klinkt gek, mijn bejaarde schoonvader, 87 en ongeneeslijk ziek, gaat maandag overlijden. Dat heeft hij zelf en de familie afgesproken.

Dat mocht aanvankelijk niet in het ziekenhuis waar hij sinds een week ligt. "want dat zou het sterfte cijfer beinvloeden".

Het hospice was vol.

Maar gelukkig werkt mijn schoonzus in het ziekenhuis dus komt het goed.

En het klinkt misschien gek, m'n schoonvader is er tevreden mee.

 

Zal mij benieuwen wat er op de rekening staat..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 maar iemand opperde dat de heren huisartsen met elkaar moeten gaan concurreren!!!

 

 

"De huisartsen vinden onder meer dat ze te veel taken krijgen die veel administratieve rompslomp met zich meebrengen. Ook zijn ze ontevreden dat ze moeten concurreren met collega's, waardoor er minder ruimte is voor samenwerking."

 

Please login or register to see this link.

 

 

Manifest van de Bezorgde Huisarts:   Please login or register to see this link.

 

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ging er mis?
Het managementdenken waaide over uit Amerika en Groot-Brittannië. Het idee dat er mensen zijn die bedenken, de managers, en mensen die het uitvoeren, de werknemers. Het van boven naar beneden denken. Dat is dramatisch geweest.

 

bron: Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.