Spring naar bijdragen

Interessant Radio programma voor Radio zend en luister amateurs


Jano1954

Aanbevolen berichten

DARC is de naam voor Deutsche Amateur Radio Clubs.

Ze zijn zijn daarmee een soort Duitse Veron en/of VRZA

Van de DARC zijn vele lokale radio-clubs in Duitsland lid.

De club bestaat in 2015 65 jaar en een van de activiteiten die ze in het jubileum jaar uitvoeren is een wekelijks radio programma dat op zondagmorgen wordt uitgezonden op de Korte Golf.

Ze worden daarbij gesponsord door Östereichische Rundfunk Sender (ÖRS) die eigenaar is van de kortegolfzender in Moosbrunn bij Wenen.

Het programma wordt vanuit Moosbrunn uitgezonden op zondagmorgen van 09.00-10.00 UTC (11.00-12.00 zomertijd) op 6070 kHz met 100 kW vermogen. Op maandagmiddag is de herhaling van 15.00-16.00 uur UTC (17.00-18.00 uur zomertijd) eveneens op 6070 kHz maar dan met 10 kW vanuit Ingolstadt. op 22 maart 2015 was de eerste uitzending en de presentatie is in het Duits en is in handen van Conny Ferrin een presentator die o.a. programma's maakte voor de Duitse tak van Radio Luxemburg.

Omdat het programma zeer interessante onderwerpen bevat en veel radionieuws wilde ik jullie dit meegeven als luistertip.

In iedere uitzending zit een soort geluidsquiz. Hierbij wordt er een intervalsignaal van een radiostation gedraaid en door te raden welk station het is kun je een mooie prijs uit de webshop van DARC-verlag winnen.

Ik mag ze regelmatig helpen aan intervals uit mijn eigen collectie.

De komende tijd zal ik zoveel mogelijk proberen de opnames van het programma hier te plaatsen.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.  

 

 

 

 

bewerkt door Jano1954
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk idee. Vroeger waren er veel meer mediaprogramma's maar in Nederland ken ik er nog maar 1

 

​Hoi Hans,

Er zijn nog wel meer media programma's.

Zo wordt Media Network (vroeger uitgezonden door RNW) nu wekelijks gemaakt door PCJ-radio.

Ook is er maandelijks een langere versie en die heet Media Network Plus.

Indien er belangstelling is kan ik er wel wat hier in het forum beschikbaar stellen.

Er zijn momenteel besprekingen gaande met Media Broadcast om ook een Nederlandstalig Mediamagazine te gaan uitzenden. Dat zou 1 X per maand gaan gebeuren vanuit Nauen op 6045 kHz onder verantwoordelijkheid van PA00NEWS.

PA00NEWS is een initiatief van John Piek (PA0ETE) en verzorgt elke vrijdagavond een uitzending die te beluisteren is via PI3UTR op 145.5750 Mhz. In dit radioprogramma worden diverse zaken besproken die voor zendamateurs interessant kunnen zijn, zowel nationaal als internationaal. De uitzending begint om 22.30 uur.

Naast de uitzending op vrijdagavond brengt John dagelijks zijn Daily Minutes via PI2NOS. Deze uitzendingen beginnen om 19.00 uur en zijn te beluisteren op 430.1250 MHz. PI2NOS is ook te beluisteren via Echolink node 430125.

 

bewerkt door Jano1954
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.