Spring naar bijdragen

Radio Caroline South - 08-08-1967 - 0900-1030 - Roger Day


Vincent

Aanbevolen berichten

Een opmerkelijke opname, 1 week voor de introductie van de Britse anti zeezenderwetgeving toen in 1967, 1 van de eerste Roger Day shows op Caroline, Roger was 1 van de 3 die het besluit hadden genomen om,  nadat de wetgeving van kracht werd, door te gaan bij Caroline tot 3 maart 1968.

Maar in deze opname zit iets veel opmerkelijkers, wie heeft het gespot? Stuur uw inzendingen in en de goede inzender wordt maandag bekend gemaakt.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of je dat bedoelt Paul, maar in ieder geval klopt de datum niet.

Roger zegt in het weer de vooruitzichten voor 'tomorrow and Friday'.  Dus is het woensdag. En dan is de opname van 9 augustus 1967. Zo stond hij ook al geadministreerd op mijn harde schijf.

 

JF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ga vandaag de show wel eens op m,n gemakkie af luisteren vincent , en dan zie je wel of mij iets is opgevallen :cool:

maak tevens hier ook maar even van de gelegenheid gebruik om te bedanken voor de ian mc gray show 
daar je daar niet meer kon reageren ,ja, ian mc gray ook een bijzonder goede jock vonnik met een hele fijne muziek keuze.:shy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou ,paul, ikhoorde in de 13e minuut iets van all change of crew please
d j ,s en engineers in spee werden opgeroepen in commercials om zich bij caroline aan te sluiten 
en het laatste news kwam zonder nieuws jingle , 
verder hoorde ik 2x the bacherlors en een vrij lange reclame voor de george fame  lp 
maar of dat het opmerkelijke is wat jij bedoelt ?
ik lees het wel. 
grtz, kor.:shy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op circa 21 minuten zit een oproep voor Deejays uit Holland en France om programma's te maken voor Caroline na 15-8-67, moeten ook Engels kunnen spreken. < na de commercial voor the Chiselhurscaves gelezen door Caroline South nieuwslezer Gerry Burke>. Als ik me goed herinner zocht men oa enkele Nederlanders voor een soort van duo presentatie in Engels/Nederlands.

Net als bij London was er bij Caroline korte tijd sprake van NL talige uitzendingen vanaf de Mi amigo na aug 67, er kwam verder niets van. London had nog wel korte tijd een contactpersoon in NL, dhr van Gulik uit Huizen. hij stuurde me toen in Juni Juli 67 nog een fraaie stapel van de bekende Galaxy luchtfoto.

Tegenwoordig gaat het nieuws supersnel, in 67 bezocht ik met grote regelmaat een lectuurshop in de Nw Ebbingestraat om even in de UK kranten te kijken of er nieuws was. Met regelmaat kocht ik ook the Disc and Music Echo, zij schreven met regelmaat over de Britse zeezenders, zeker in die roerige tijden Juni-Juli-Aug 67, wie herinnert zich dat ook nog en kocht ook the Disc.

Zie hier eens  Please login or register to see this link.

 

Overigens heb ik het gevoel dat met een enkele uitzondering hier geen leden meer zijn die echt actief in the 60s naar de Britse zeezenders luisterden.

 

Paul de Haan.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Overigens heb ik het gevoel dat met een enkele uitzondering hier geen leden meer zijn die echt actief in the 60s naar de Britse zeezenders luisterden.

 

.

 

 

​Ken je trouwens iemand in Nederland/Vlaanderen, die ooit naar een ​Scandinavische zeezender heeft geluisterd?

B.v. tijdens een vakantie in het (hoge) noorden (via de FM) of hier in Nederland naar Radio Nord (602 Khz) op de middengolf ( (1961/1962).

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

​Ken je trouwens iemand in Nederland/Vlaanderen, die ooit naar een ​Scandinavische zeezender heeft geluisterd?

B.v. tijdens een vakantie in het (hoge) noorden (via de FM) of hier in Nederland naar Radio Nord (602 Khz) op de middengolf ( (1961/1962).

 

Robin

Ik heb geen idee.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens heb ik het gevoel dat met een enkele uitzondering hier geen leden meer zijn die echt actief in the 60s naar de Britse zeezenders luisterden.

 

Paul de Haan.

 

 

Het lijkt er inderdaad op dat die generatie luisteraars niet heel goed vertegenwoordigd is op dit forum. Onder Britse zeezenderfans is dat natuurlijk wel anders.

Ik was zelf nog maar 6 jaar toen Caroline begon. ​Ik deelde de slaapkamer met mijn vijf jaar oudere broer, en die luisterde na verloop van tijd (behalve naar Joost) naar Caroline en London. Er stond zo'n grote buizenradio op onze kamer en daar kreeg ik natuurlijk wel wat van mee.

Maar dat was dus inderdaad eerder passief dan actief luisteren. Toch is dat onbewust van invloed geweest op mijn latere muzieksmaak. Ik weet nog dat ik het later als tiener heel jammer vond dat ik de sixties niet wat bewuster had meegemaakt. Zelfs nu denk ik nog weleens: zo'n mooi muziekjaar als 1966 (Revolver! Pet Sounds!) komt nooit meer terug.

Tegen de tijd dat ik zelf naar Veronica begon te luisteren, in 1970, vond mijn broer dat helemaal niks meer, Hij draaide elpees van Cuby, The Stones en Jimi Hendrix, en luisterde naar de vpro.

Paul

 

bewerkt door Paul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Overigens heb ik het gevoel dat met een enkele uitzondering hier geen leden meer zijn die echt actief in the 60s naar de Britse zeezenders luisterden.

 

Paul de Haan.

 

 

​Ik ben 1 van de vlamingen die luisterde naar Radio London, Radio City, Caroline. Voor zover ik me herrinner nog wel andere eventjes die minder goed te ontvangen waren of die ik minder leuk vond. Ik heb even een draagbaar kleine zwart radiootje Philips gehad en ik denk koste toen rond de 25 a 30 euro. Een super toestel voor die tijd wat ontvangst betrof. Ik was toen fan van The Beatles en The Roling Stones en ik dacht dat London en City toen ook wel eens half uur ofzo die groepen draaiden. Het is zolang geleden. Ik was 15-17 jaar toen ik die radio kon kopen, dit dank het harde werk als scheepsjongen-lichtmatroos op de Noordzee op een houten vissersscheepje van 16 meter lang. Drinkgeld noemden we het , wat we kregen naast het loon, van verkoop kreeften, wullocks. Voor mij was 25 euro toen een heel groot bedrag dat ik te samen sprokkelende maandenlang. Ook van verkoop postzegels of winkelzegeltjes sparen en in een boekje plakken. Ik was zo fier als een pauw toen ik mijn radio had. Helaas moest ik thuis van mijn moeder mijn geld afgeven, toen zat een recorder kopen er niet in.  Veel gezaag en helaas miserie. Toen dacht ik al aan programma's opnemen. Toen ik later mijn recorder had bleek ie 13 keer de winkel in te moeten, ik was opeens zo gefrustreerd dat ik tegen mijn moeder zei, kijk ik gooi dat rotding tegen de muur. Wat gebeurde. Een nieuwe mocht ik niet kopen. Programma's van radio Dolfijn mislukten bv .helaas. Pas in 1977  kocht ik weer een recorder en was toen gek van Mi Amigo. De recorder draaide soms volop als ik thuis was uit zee. Helaas waren goede banden duur. had ik niet gevaren dan zouden er vele opnames van mij afkomstig hier of elders niet rondzwerven. ik kocht na de Philips recorders een Akai uit een dancing. Om te besparen en veel te kunnen opnemen naast de snelheid van 9,50 per sec ook op 4.75 opgenomen. Wat een spannende tijden waren dat toen.

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, dat soort verhalen lezen we graag...

Ik had begin jaren zeventig een goedkoop cassettedeck van Philips dat heel veel ellende gaf. Wat heb ik dat ding vervloekt. Ik heb er nog twee bandjes van over. Die bijna 45 jaar later trouwens nog steeds afspeelbaar zijn. Dat had ik dan weer niet verwacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op circa 21 minuten zit een oproep voor Deejays uit Holland en France om programma's te maken voor Caroline na 15-8-67, moeten ook Engels kunnen spreken. < na de commercial voor the Chiselhurscaves gelezen door Caroline South nieuwslezer Gerry Burke>. Als ik me goed herinner zocht men oa enkele Nederlanders voor een soort van duo presentatie in Engels/Nederlands.

Net als bij London was er bij Caroline korte tijd sprake van NL talige uitzendingen vanaf de Mi amigo na aug 67, er kwam verder niets van. London had nog wel korte tijd een contactpersoon in NL, dhr van Gulik uit Huizen. hij stuurde me toen in Juni Juli 67 nog een fraaie stapel van de bekende Galaxy luchtfoto.

Tegenwoordig gaat het nieuws supersnel, in 67 bezocht ik met grote regelmaat een lectuurshop in de Nw Ebbingestraat om even in de UK kranten te kijken of er nieuws was. Met regelmaat kocht ik ook the Disc and Music Echo, zij schreven met regelmaat over de Britse zeezenders, zeker in die roerige tijden Juni-Juli-Aug 67, wie herinnert zich dat ook nog en kocht ook the Disc.

Zie hier eens  Please login or register to see this link.

 

Overigens heb ik het gevoel dat met een enkele uitzondering hier geen leden meer zijn die echt actief in the 60s naar de Britse zeezenders luisterden.

 

Paul de Haan.

 

 

​Ik heb naar alle Britse zeezenders geluisterd vanaf het begin. Van Caroline en London tot Radio 390, City, Sutch, 270, Scotland, SRE, Britain Radio, en nog een paar kleine stations. Mooie tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zijn we nu dus met zijn vijven alhier. ik luister vanaf juni 64 en heb tussen 64 en 68 alle Britse zeezenders beluisterd incl Radio Essex waarvoor ik een keer midden in de nacht de wekker af liet gaan, s nachts enigszins hoorbaar in Groningen naar dan moest de Franse zender op die golflengte al wel uit de lucht zijn.

Van de week las ik dat 1 van de London deejays circa 2 jaar geleden is overleden, Lorne King, een canadees uit Alberta.

Heb van hem drie uren die ik opgeknapt heb, zal ik wel plaatsen.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me die tijd nog goed herinneren. Had net mijn eerste radio, een Sharp van de bij elkaar gespaarde Persil emmertjes. Ik weet nog dat Caroline en Atlanta  vlak tegen elkaar aan zaten. Ik vond Caroline beter, Atlanta had een rustigere presenteerstijl, en veel covers door onbekende artisten. Begin januari 1965, tijdens het naar huis fietsen van school, vroeg een van de jongens wat ik van radio London vond. Kende ik toen nog niet, maar het werd mijn grote favoriet. Tot dat Swinging Radio England zich meldde. Dat was DE sensatie, een presentatie die je nergens anders hoorde, en altijd de nieuwste platen. Ik probeer nog steeds zoveel mogelijk programma's van de zenders uit die tijd te vinden. Radio Veronica vonden wij toen maar een tam zootje, met al die reclamekwartiertjes. Ze liepen met de muziek ook achter op de Engelsen. Later is het beter geworden. Ik kan me ook nog het REM eiland herinneren, we waren aan het appels plukken toen ze met radio begonnen. Ik heb ook nog de tv antenne bij ons thuis richting west gedraaid, en ja hoor, TV Noordzee kwam prima door in de Noordoostpolder! Ook het begin van RNI kan ik me herinneren, met die Duitse DJ's, Hannibal en Axel. Ook op korte golf kwamen ze prima door. De radio is nooit meer zo interessant geweest als in de 60er en 70er jaren...

Dank voor al jullie bijdragen,

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.