Spring naar bijdragen

Radio Veronica 1973 oudejaarsavond


martinja

Aanbevolen berichten

Ik heb wel gemerkt dat meerdere mensen die avond hebben zitten opnemen en dat het online is geweest. Op zich is dat heel leuk. Heb nu mogelijk diverse versies van die uren, maar het kunnen zelfs dezelfde uploaders zijn geweest en opnemers, maar dat denk ik niet.

Het uur van Lex Harding die dag tussen 17 en 1800 had ik zeker niet en heb ik dus ook nooit gehoord. Bedankt daarvoor Jaap.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Direct na 5 uur wordt er al gezegd dat het donderdag is.

Als je op de kalender kijkt is 31 december een maandag, dus binnen 1 minuut kan je al weten dat 31 december nooit kan kloppen. Er zit rond 45 minuten ook nog een spotje in voor kerst, dus moet het van voor 25 december zijn.

In mijn archief zitten uit december 1973 twee scholieren top 10's. Eentje is van 13 december en is identiek aan deze opname.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Direct na 5 uur wordt er al gezegd dat het donderdag is.

Als je op de kalender kijkt is 31 december een maandag, dus binnen 1 minuut kan je al weten dat 31 december nooit kan kloppen. Er zit rond 45 minuten ook nog een spotje in voor kerst, dus moet het van voor 25 december zijn.

In mijn archief zitten uit december 1973 twee scholieren top 10's. Eentje is van 13 december en is identiek aan deze opname.

​Klopt ik hoor nu ook dat het donderdag is en dan is het geen oudjaarsdag in 1973 .

 

Heb het aangepast Gr Jaap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel gemerkt dat meerdere mensen die avond hebben zitten opnemen en dat het online is geweest. Op zich is dat heel leuk. Heb nu mogelijk diverse versies van die uren, maar het kunnen zelfs dezelfde uploaders zijn geweest en opnemers, maar dat denk ik niet.

Het uur van Lex Harding die dag tussen 17 en 1800 had ik zeker niet en heb ik dus ook nooit gehoord. Bedankt daarvoor Jaap.

 

 

​Het is dus 13 ipv 31 December ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kennelijk is die fout al jaren geleden gemaakt, want ik had dit bestand dus al dubbel, ingeboekt onder twee verschillende data. Lang niet alle opnames die ik de afgelopen jaren heb binnengehaald, heb ik dan ook meteen beluisterd. Dan kun je zoiets krijgen.

Zoiets zal wel vaker voorkomen, vermoed ik, en ik heb het ook al wel vaker meegemaakt. Iemand hoeft maar 1  foutje te maken in de titelbeschrijving (zoals 31 in plaats van 13), en als die opname dan weer in roulatie komt, denken mensen dat ze iets nieuws te pakken hebben. Zo kun je jezelf rijker rekenen dan je in werkelijkheid bent.

Als ik op mijn ouwe dag nog eens tijd heb om alles echt systematisch en chronologisch af te luisteren, pluis ik het allemaal wel uit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zie ik het ook, alleen mijn oude dag zal wel niet komen en ik zal het ook niet gaan doen. Ik beluister de programma's en kijk lang niet altijd bij de gegevens erbij. Deed ik vroeger ook niet toen ik naar een programma luisterde. Toen legde ik ook niet de top 40 erbij. Maar ik heb wel heel veel bewondering voor de mensen die het corrigeren en vind het knap dat zij dat kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.