Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hier enige verduidelijking waarom deze Radio opnames zou goed klinken, het waren nl opnames opgenomen van de FM en niet de zeer slecht te ontvangen 247 mtrs middengolf. Radio One had in die tijd alleen middengolfzenders ter beschikking echter in London begon in october 1970 BBC Radio London op FM met enkele uurtjes per dag, het laat zich raden dat de overige uren het Radio One signaal bevatten. Iemand in London< wie weet ik niet> nam deze Radio One uren op, ergo de kwaliteit was van begin af aan zeer goed. Kijk maar eens op Azanorak sectie BBC Radio One en je kunt vele vele uren uit begin 71 daar downloaden. Al luisterend kom je ook tot de conclusie dat BBC Radio One  "prima te pruimen"  was als opvolger van de Britse zeezender 64-68.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even enkele aanvullingen:

 

Stuart Henry begon zijn loopbaan bij Radio Scotland 65-67 en zette die voort bij BBC Radio One waar hij uiteindelijk ontslag kreeg, men had de indruk gezien zijn oa "slepende tongval" en onvastheid dat hij onder invloed presenteerde. Later zou blijken dat Stuart ernstig ziek was, MS. Nog vele jaren kon hij bij Lux 208 samen met zijn vrouw Ollie Henry presenteren.

Halverwege het Henry uur horen we het nieuws met Colin Nichol< ex Caroline en Lux deejay> voorafgegaan en besloten met de voor ons zeer bekende Veronica nieuwsjingle zoals die in 73-74 werd gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier enige verduidelijking waarom deze Radio opnames zou goed klinken, het waren nl opnames opgenomen van de FM en niet de zeer slecht te ontvangen 247 mtrs middengolf. Radio One had in die tijd alleen middengolfzenders ter beschikking echter in London begon in october 1970 BBC Radio London op FM met enkele uurtjes per dag, het laat zich raden dat de overige uren het Radio One signaal bevatten. Iemand in London< wie weet ik niet> nam deze Radio One uren op, ergo de kwaliteit was van begin af aan zeer goed. Kijk maar eens op Azanorak sectie BBC Radio One en je kunt vele vele uren uit begin 71 daar downloaden. Al luisterend kom je ook tot de conclusie dat BBC Radio One  "prima te pruimen"  was als opvolger van de Britse zeezender 64-68.

Paul de Haan.

Zeer bijzonder - dat verduidelijkt heel wat. Bedankt Paul. Dat laatste ja, dat was mijn gedachte ook, zeker toen ik de programma's destijds beluisterde

Groetje,

Martin

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.