Spring naar bijdragen

...en wie zet Frank online?


rauhfaser

Aanbevolen berichten

Hartelijk dank voor Coen & Sander online vrijdagavond. Nu ben ik in blijde verwachting van wat Frank van der Lende gaat brengen.

Ik verwacht van hem wat meer ouderwets deejaygevoel dan van C&S. Frank kondigde eerder al aan dat er wat hem betreft 'wel wat meer rock 'n' roll' uit de radio mocht komen. En begin dit jaar hoorde ik hem 's nachts als goed voornemen voor 2015 utspreken 'meer Beatles op 3FM'. Nou verwacht ik niet direct dat hij vanmiddag begint met Back in the USSR of Blitzkrieg bop, maar ik geef hem, op basis van eerdere luisterervaring voorlopig even alle credits.

Ik wacht af en hoop dat iemand deze ook wil online wil zetten na vanmiddag.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor Coen & Sander online vrijdagavond. Nu ben ik in blijde verwachting van wat Frank van der Lende gaat brengen.

Ik verwacht van hem wat meer ouderwets deejaygevoel dan van C&S. Frank kondigde eerder al aan dat er wat hem betreft 'wel wat meer rock 'n' roll' uit de radio mocht komen. En begin dit jaar hoorde ik hem 's nachts als goed voornemen voor 2015 utspreken 'meer Beatles op 3FM'. Nou verwacht ik niet direct dat hij vanmiddag begint met Back in the USSR of Blitzkrieg bop, maar ik geef hem, op basis van eerdere luisterervaring voorlopig even alle credits.

Ik wacht af en hoop dat iemand deze ook wil online wil zetten na vanmiddag.

Edwin

​Heb er zo mijn eigen idee bij . Hier zet ik hem vanaf vandaag om 16:00 alvast op 538 en wacht dan tot daar later dit jaar de Coen & Sander show weer klinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

​Heb er zo mijn eigen idee bij . Hier zet ik hem vanaf vandaag om 16:00 alvast op 538 en wacht dan tot daar later dit jaar de Coen & Sander show weer klinkt.

​Tegen die tijd hoor je de playlist van 20 of 30 liedjes die 538 de hele dag draait zelfs in je dromen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Harmen voor de dinsdag. Zette rond half 5 even de radio aan en hoorde zomaar ineens Landslide van Fleetwood Mac. Het mooiste nummer uit de Buckingham-Nicks-tijd vind ik (net als hij). In '73 geschreven door Stevie als lovesong voor Lindsey. Vier decennia vol privésores en coke later kunnen ze 'old and wise' nog steeds (of weer) elkaar diep in de ogen kijken als ze dit lied zingen.
Alleen een echte muziekliefhebber draait dit op de radio (op een zender waar het ook nog mag). Fleetwood Mac, dat is op bepaalde andere zenders alleen maar Don;t Stop of een laffe 80's hit (overigens wel een mooi nummer) als Little Lies. Omdat dat zo veilig in het format past.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hier is dan de woensdag:

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

Ik heb overigens nog praktisch niets van het programma gehoord (alleen gister toevallig ook Fleetwood Mac).

bewerkt door Harmen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik heb overigens nog praktisch niets van het programma gehoord (alleen gister toevallig ook Fleetwood Mac).

Dat geldt ook voor mij. Ik vind het zelf wel verfrissend om van die eeuwige duopresentatie (lachen om elkaars grapjes) verlost te zijn. Iemand die gewoon 'plaatjes jast' (zo noemde Lex Harding het altijd) is altijd prima wat mij betreft. Zeker als daar regelmatig echt creatieve eigen keuzes (Landslide) bij zitten.
Ben wel benieuwd naar de vrijdaguitzending, met livemuziek rechtstreeks​ uit het café van Henk Westbroek.
ik hoop dat je die ook wilt plaatsen.

groeten, Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat geldt ook voor mij. Ik vind het zelf wel verfrissend om van die eeuwige duopresentatie (lachen om elkaars grapjes) verlost te zijn. Iemand die gewoon 'plaatjes jast' (zo noemde Lex Harding het altijd) is altijd prima wat mij betreft. Zeker als daar regelmatig echt creatieve eigen keuzes (Landslide) bij zitten.Ben wel benieuwd naar de vrijdaguitzending, met livemuziek rechtstreeks​ uit het café van Henk Westbroek.
ik hoop dat je die ook wilt plaatsen.

groeten, Edwin

​Zou dat een terugkerende trend zijn? Wellicht ooit ingezet met Giel in zijn ochtendshow en (als ik het goed gelezen heb) de middagshow van Patrick Kicken op Veronica en Rick van Velthuijsen in het weekend waarbij meen ik ook geen sidekicks meer zitten. En dan nu Frank. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik geen van de laatste drie programma's echt beluisterd heb, maar baseer me op de berichtgeving die ik her en der gelezen heb.

Wat de opnames betreft: Ik heb de logger ingesteld om de hele week op te nemen, dus dat komt goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de NRC stond twee dagen geleden een interview met hem, Ik ga dat zelf niet in zijn geheel reproduceren, want er zit copyright op. ( Je kunt het lezen via Blendle, voor 25 cent op de website van de nrc en anders loop je maar even de plaatselijke bibliotheek binnen.)  Ik krijg trouwens niet het idee dat hij alleen plaatjes wil jassen. Hij vertelt in zijn programma hele verhalen uit zijn prive-leven en praat ook over persoonlijke zaken met luisteraars. Wat Lex allemaal niet deed.

Hieronder een paar citaten. Dat van die ouwe meuk vind ik toch wel opmerkelijk, want zitten de meeste luisteraars van 20 tot 35 jaar daar echt op te wachten? Hoe dan ook, hij valt zelf ook in die leeftijdscategorie.

 

Hij is 2.02 meter, draagt nagellak in verschillende kleuren (blauw, turquoise, zwart) en heeft een modeblog. Zijn goudblonde haar komt tot ver voorbij zijn schouders. Op zijn linkerarm heeft hij een zwart vlakje in een rechthoek laten tatoeëren, dat hem eraan herinnert dat hij ‘out of the box’ moet denken. Op zijn rechterarm staan de noten van Light My Fire van The Doors.

Hij heet Frank van der Lende, is 26 jaar. En vanaf deze week presenteert hij de middagshow op 3FM.

 

“Liefde voor muziek, dat ben ik. Showbizz is niks voor mij. Waar Coen en Sander met Linda de Mol bellen, bel ik liever met Coldplay.”

Wat hem kenmerkt? „Ik probeer heel beeldend radio te maken, situaties te schetsen”, zegt Van der Lende. „En ik deel alles met mijn luisteraars.”

Zijn favoriete artiesten: The Doors, The Beatles, Bowie, Zappa, Billy Joel. „Ik hou vooral van ouwe meuk.” Dat wil hij dan ook gaan draaien. Maar kan dat? 3FM heeft een centrale muziekredactie die de muziek voor bijna alle programma’s uitkiest. „Een voorwaarde voor ik hier aan begon, was dat de muziek echt ‘Frank’ zou zijn. Ik zal bovenop de playlist zitten. Die krijg je een dag van tevoren en daar kun je dan met de samenstellers over discussiëren. Zij weten bijvoorbeeld dat ik James Blunt verschrikkelijk vind. Dan hoef ik die niet te draaien. Bij een commercieel station zou ik die vrijheid niet hebben.”

In ieder geval een koerswijziging is dat 3FM niet meer zijn best doet om dure, gevestigde dj’s binnen te hengelen. Door de Balkenendenorm kan de zender toch bij lange na niet de salarissen betalen die de commerciëlen wel betalen.

Wanneer is zijn programma geslaagd is? „We hebben geen doelstellingen, niet van: bij zus-en-zoveel luisteraars is het goed. We zullen daarin sowieso wel een knauw krijgen omdat Coen en Sander heel populair zijn. Het enige waar ik op afgerekend word, is hoe hard ik werk."

 

bewerkt door Paul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

- " Hij vertelt in zijn programma hele verhalen uit zijn prive-leven en praat ook over persoonlijke zaken met luisteraars. Wat Lex allemaal niet deed." -

Gelukkig niet zeg.

- " Dat van die ouwe meuk vind ik toch wel opmerkelijk, want zitten de meeste luisteraars van 20 tot 35 jaar daar echt op te wachten? " -

Ik hoop het, kan een groot gedeelte van de playlist er mee 'gevuld' worden en kan ik ook weer eens naar het radiostation luisteren. ;-)

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe oud ben jij, Robin?

 

Als ik mijn favoriete muziek opzet, luistert mijn dochter van 19 beleefd mee. Maar haar hart gaat pas echt sneller kloppen als ze een van haar eigen favoriete bandjes van nu hoort. En dat vind ik alleen maar logisch. Toen ik haar leeftijd had, gold voor mij precies hetzelfde.

bewerkt door Paul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zal ik wel weer de uitzonderng zijn, Paul,

 

Ik ben 47 en ben, nadat ik rond 2000 afhaakte (kinderen en zo) sinds een jaar of 8 weer 3FM gaan luisteren. Toen ik 11 was (1977), waren mijn favoriete artiesten, naast Queen en Fleetwood Mac, artiesten van minstens 10 jaar daarvoor: Beatles, Stones, Elvis en The Everlys. Ik was toen blij met programma's als Steenen Tijdperk en Rock 'n' roll methode. Was ik nu tien, zou ik ook blij zijn als iemand mij iets uit de sixties en seventies liet horen. Ik ben als muziek- en radioliefhebber blij dat eigenwijze gassies als Frank nog steeds komen bovendrijven.

Edwin 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe oud ben jij, Robin?

 

Als ik mijn favoriete muziek opzet, luistert mijn dochter van 19 beleefd mee. Maar haar hart gaat pas echt sneller kloppen als ze een van haar eigen favoriete bandjes van nu hoort. En dat vind ik alleen maar logisch. Toen ik haar leeftijd had, gold voor mij precies hetzelfde.

​Net 18. ;-)

Grapje, ben van jouw leeftijd.

"Toen ik haar leeftijd had, gold voor mij precies hetzelfde."

Tussen de 15 en 20 jaar oud, lijkt mij nou net de leeftijdsperiode, dat je in principe nog voor alle soorten muziek (heden/verleden) openstaat.

 

Robin

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zal ik wel weer de uitzonderng zijn, Paul,

 

Ik ben 47 en ben, nadat ik rond 2000 afhaakte (kinderen en zo) sinds een jaar of 8 weer 3FM gaan luisteren. Toen ik 11 was (1977), waren mijn favoriete artiesten, naast Queen en Fleetwood Mac, artiesten van minstens 10 jaar daarvoor: Beatles, Stones, Elvis en The Everlys. Ik was toen blij met programma's als Steenen Tijdperk en Rock 'n' roll methode. Was ik nu tien, zou ik ook blij zijn als iemand mij iets uit de sixties en seventies liet horen. Ik ben als muziek- en radioliefhebber blij dat eigenwijze gassies als Frank nog steeds komen bovendrijven.

Edwin

​-" sinds een jaar of 8 weer 3FM gaan luisteren"-

Voor de muziek neem ik aan, of toch ook voor het vele (zinloze) gepraat van de meeste dj's?

- "Was ik nu tien, zou ik ook blij zijn als iemand mij iets uit de sixties en seventies liet horen."-

Helemaal met je eens!

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik luister vooral naar de muziek-deejays. Dat is begonnen met Giel die inderdaad (toen vrij revolutionair) in 2004 begon met een ochtendshow zonder sidekicks. Overigens heb ik Giel gevolgd vanaf 2000. Met Coen & Sander (en Timur & Ramon) heb k nooit veel gehad. Ook Stenders vond / vind ik niet leuk zodra hij met meerderen achter de microfoon zit. Op Radio 2 is dat gelukkig niet het geval bij hem (hopelijk blijft dat zo).

En al zijn de vrije keuzes ook op 3FM beperkt, de jocks zijn eigengereid genoeg om bijzondere oude platen te draaien. De laatste tijd oa gehoord: Great Balls of Fire (welk ander station draait dat nog?), I need you van The Beatles, One Night Stand van Janis Joplin, Spanish Harlem van Aretha Franklin en van de week dus het al genoemde Landslide van Fleetwood Mac.

Edwin

 

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste tijd oa gehoord: Great Balls of Fire (welk ander station draait dat nog?), I need you van The Beatles, One Night Stand van Janis Joplin, Spanish Harlem van Aretha Franklin en van de week dus het al genoemde Landslide van Fleetwood Mac.

​3FM draait great balls of fire zo te zien met enige regelmaat

Schermafbeelding_2015-06-04_om_21.40.25.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

​Ach deze hoor je zo vaak op veronica dus Frank mist echt de boot met zijn radioprogramma op 3fm 

​Dan luister je waarschijnlijk een ander radiostation dan veronica. In de afgelopen 5 maand is het nummer welgeteld 1x gedraaid (27 mei) op Veronica.

Wellicht dat je in de war bent met 3fm, want die hebben het nummer in dezelfde periode 9x gedraaid ;)

bewerkt door Harmen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

​Dan luister je waarschijnlijk een ander radiostation dan veronica. In de afgelopen 5 maand is het nummer welgeteld 1x gedraaid (27 mei) op Veronica.

Wellicht dat je in de war bent met 3fm, want die hebben het nummer in dezelfde periode 9x gedraaid ;)

​Ik luister al ruim een jaar geen 3FM Harmen maar Veronica afgewisseld met banden en via internet vaak naar oude programma,s daar hoor ik hem met regelmaat toch langs komen in diverse hitparades

Link naar opmerking
Deel via andere websites

​Ik luister al ruim een jaar geen 3FM Harmen maar Veronica afgewisseld met banden en via internet vaak naar oude programma,s daar hoor ik hem met regelmaat toch langs komen in diverse hitparades

​Als je met daar Veronica bedoelt kan dat niet kloppen. Dat het nummer op oude banden voorkomt wil ik gelijk van je aannemen.

Schermafbeelding_2015-06-05_om_13.14.06.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.