Spring naar bijdragen

Toekomst 747 ,,


hans558

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af wat de motivatie is om dit af te wijzen. Bang dat er luisteraars van Radio 5 blijven hangen en op die wijze Radio 5 beconcurreerd wordt??

Men zou zich dan toch eens moeten afvragen wie die luisteraars op MG van Radio 5 dan wel zijn. Een groot deel luistert volgens mij in de auto naar radio 5, en die luisteraars ben je per 1 september toch al kwijt.

Een andere motivatie zou kunnen zijn dat men per wet die 50 kW geregeld wil zien en dat dan i.v.m. de afdracht aan AT-EZ. In dat geval vind ik de denkwijze nogal rechtlijnig in de vorm van gebrek aan creativiteit. Het gevaar bestaat nu dat 747 RadioNostalgia een stille dood sterft en de 747 t/m 2017 braak blijft liggen.

Rob Veld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren kwam de nieuwste nieuwsbrief van het Omroep Zender Museum uit.

Hierin een reportage over het middengolf zendstation in Flevoland.

Volgens mij staan daar ook fouten in. Men beweert namelijk dat ook de 1008 kHz van Grootnieuwsradio zwijgt  

op 1 september a.s. Volgens mij is dat nog niet het geval.

De nieuwsbrief is hier te downloaden :

Please login or register to see this link.

Op de home page van het museum op Please login or register to see this link. Please login or register to see this link. ook een artikel met mooie nieuwe foto's

van de radio-5 zender, de antennes, en het zendergebouw.

Aanradertje!!

 

bewerkt door Jano1954
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het marktaandeel van Radio 5 nostalgia is natuurlijk bedroevend laag en daalt ook weer... Ik ben heel benieuwd hoeveel middengolfluisteraars overstappen op dab+ . De minister s vast heel bang voor concurrentie als een beter station op 747 gaat uitzenden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat het zo'n geweldig radiostation is of bij gebrek aan iets beters?

 

 

Robin

Bij gebrek aan beter en om de radio op de am dus anders zet ik NPO5 wel aan via de fm .Nee Lexclassics 192 Radio en oude opnames van de zeezenders vullen hier mijn oten overdag en s,avonds 

bewerkt door Jaap De Vries
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ruud Poeze , ik ben een groot bewonderaar van je. Zou je mij kunnen uitleggen hoe het mogelijk zou zijn om de 747 Khz te behouden ? Ik dacht namelijk dat heel die zender ontmanteld wordt omdat het te duur is geworden. 
Of gaat het puur om de frequentie en niet om de zender zelf? Je merkt al ik ben geen deskundige, doch een middengolf liefhebber.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het marktaandeel van Radio 5 nostalgia is natuurlijk bedroevend laag en daalt ook weer... Ik ben heel benieuwd hoeveel middengolfluisteraars overstappen op dab+ . De minister s vast heel bang voor concurrentie als een beter station op 747 gaat uitzenden...

En beter station wordt het zeker, ha ha.

Het MA van Radio 5 is nog niet zo slecht, 3%. er zijn landelijke FM zeders die het veel slechter doen.

Ca. 33% luister naar AM, dus 1%, dat is altijd nog meer dan Sublime of BNR op FM met ca.  0,7%.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.