Spring naar bijdragen

Mi Amigo, Stephen Bishop, 22/12/78

Drumbeat

Aanbevolen berichten

Moet 1979-12-23 zijn want Stephen Bishop (= Johnny Lewis) kwam pas op 17 April 1979 voor de eerste keer aan boord van de MV Mi Amigo.

Stephen Bishop was al aan boord in oktober 1978, dit programma is natuurlijk een grote grap en is nooit uitgezonden, werd alleen maar opgenomen in een van de studio's

aan boord van de MV Mi Amigo op waarschijnlijk 22-12-78.

Zijn eerste echte (live) programma voor Radio Caroline was (wel) op 17-04-79!

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- aan het begin bedankt Stephen Bishop Ferry Eden (Ferry zat toen aan boord);

- ná ongeveer 1 min en 40 sec. wenst Stephen Bishop iedereen een goeie vrijdagmiddag;

- 23 december 1979 was een zondag;

- verder worden er weinig dingen genoemd die een aanknopingspunt kunnen zijn;

- op 25 december 1977 zit ook een opname van Stephen Bishop in het archief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hello everybody!

I did not record the show myself. I got hold of the C90 from a friend in 1986, and I have not listened to the recording since then, nearly 30 years ago. I trusted what my friend wrote on the inlay card that the date was 22/12/78.  Sorry if this is not the case. Maybe I should have listened to the recording again before uploading it.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lewis was 1 van de mensen die rond die tijd aanboord was om de rotzooi na de "halve zinkpartij" in Januari 1979 op te ruimen, de Mi Amigo was beneden deks bijna a "nogo zone".

De Caroline organisatie moest met nauwelijks middelen proberen het schip eerst weer bewoonbaar te maken voordat men zowiezo kon denken aan hervatten van uitzendingen.

Na gedane arbeid aanboord mocht Lewis " radio spelen" in de Mi Amigo studio die vrijwel ongeschonden was. Zijn luisteraars zaten 10 meter verderop in de messroom. Hij trakteerde ze op zijn versie van "baken 16". De medewerkers van menig zendschip waren vaak de grootste Anoraks. Jaren later zou hij in een "stille periode " van Laser hetzelfde doen op de Communicator  met  een ingeschakelde zender op dummy load, Radio Sunk. Luisteraars de bemanning aan boord, hij nam het op en die " studiotape" circuleert ook al jaaaaren.

Het blijft vermakelijk dit rondpompen van zeezenderopnames.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had met deze optie geen rekening gehouden. Vandaar dat ik ging luisteren en zoeken naar een andere datum. Het is daarnaast voor mij de eerste keer dat ik zo'n fake-opname ook daadwerkelijk heb gehoord.

De andere opname van Stephen Bishop heb ik ook beluisterd. Het was een 'personal top 20' - op Kerstochtend - van hemzelf met 'Peter Maffay - Du' op nummer 1. Dat is dus ook een fake-opname.

Dank voor al jullie reacties. Het is mij een stuk duidelijker geworden.

@Drumbeat: thanks again for your contribution.

groet, Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit het November 2014 International report van hans Knot:

De gebeurtenissen  aanboord Mi Amigo winter 79/80

Hans Knot International Radio Report November 2014

Welcome everybody to the November edition of the radio report. Many interesting e-mails as well questions, photos and sad news. First we go to someone who was not known to me till 4 weeks ago:

‘Hi Hans I was working for a period on the MV Mi Amigo during 1979. I went out with some friends while the station was off the air between the Mi Amigo and Dutch Caroline. We cleaned up the records and painted the ship and it looked quite well when it returned to the air during Easter 1979. I left the ship on the day it returned to air and came back on the Mi Amigo in September 1979. ‘Captain’ Harris was on board then, he was the only person with past ‘sea’ experience but for some reason he didn’t want to leave the vessel and return to land!

Gary Tanner and Robb Eden. Photo collection G.Tanner

While on board, there was a suitable supply of beer and soft drinks for the crew members but due to excessive consumption by the captain, this had to be rationed! I’ll sort out some photos I took while I was on the Mi Amigo. Interestingly I have photos of the barge, which delivered the fuel and crew on the night before it

returned to the air in April 1979, and would be willing to write up the experience of the night.

Briefly, the events unfolded as follows: A few weeks before I joined the Mi Amigo in 1979 to carry out maintenance and painting works in preparation to the stations return to air, a storm hit the south east coast of the UK and washed a barge containing a crane onto the beach at Margate, Kent. The barge had been used for demolition work on the Margate jetty due to previous storm damage.

The barge was salvage from the beach by two garage owners who had previous contact with the Caroline organisation. When it was salvaged it was taken to a small jetty on the river Stour at Sandwich in Kent.

The barge arrived at the Mi Amigo late at night, I don’t know how they managed to find us because fuel on the Mi Amigo was very low and at night when meals were finished we turned off the small petrol generator and lit oil hurricane lamps and hung them around the vessel.

The barge had Dutch and English DJ’s along with Peter Chicago and more importantly fuel. The fuel and supplies were transferred and myself and a friend, who accompanied me, left for home on the barge as I lived in Ramsgate not too far from Sandwich.

The barge had no radar system and relied on only a compass, it arrived at Pegwall Bay as the tide was going out and became stuck on the mud flats. We were told that we would have to wait until the tide turned. We really didn’t want to wait so we climbed off the barge with our luggage and walked across the mud flats and then on to my house where we had a hot bath (no running water on the Mi Amigo).

Gary Tanner.’

Well Gary thanks a lot for sharing these memories from decades ago and if you’ve more, feel free to send them to HKnot@home.nl

Barge the Saker Photo: Gary Tanner

Ook aanboord was al vanaf november 79 Tony Allen, hij bleef tot Juli 1980 en werd toen door de oraganisatie van boord gehaald ivm ontoelaatbaar gedrag, Allen  die veel met Caroline van doen  had zou nooit meer aaboord van zowel de Mi Amigo  als de Ross actief radio maken, later in de na 1990 periode was hij bij enkele RSL's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Please login or register to see this link. over Stephen Bishop:

The son of a farmer from East Anglia, born on Christmas Day 1958, Stephen first became involved with Radio Caroline in 1977 when he helped to organise boat trips out to the ship. He was familiar with generators, having worked with them on the farm, and was called on to help keep the ship's power supply going. Caroline was off the air at the end of 1978 and start of 1979 but, despite being silent, the ship still needed a crew and Stephen volunteered to help. After a long period of inactivity, Caroline returned to the air at Easter 1979 and Stephen was heard on the air for the first time. His first show was on 17th April 1979. In February the following year he left the station and joined the Voice of Peace in the Middle East, using the name ‘Johnny Moss’. He then moved to Ireland where he was heard on a number of stations under both of those names as well as ‘Johnny Lewis’ (and, for a short while, ‘Herman Yates’). In February 1984 he worked aboard the Laser ship, the Communicator, and was heard on its test broadcasts. In August 1984 he returned to Radio Caroline on its new ship, the Ross Revenge, as Johnny Lewis, the name he still uses (see entry in The Pirate Radio Hall of Fame Please login or register to see this link. ’). After the end of Caroline's time at sea, he appeared on some of the station's restricted service broadcasts on land. He presented the Breakfast Show on KMFM 107.2 in Kent for some time but, after spells with community stations Academy FM and RFM Radio, he is now on Please login or register to see this link. , Margate and Please login or register to see this link. , an online community station for Sandwich, Deal and Dover. He can also still be heard on the internet incarnation of Please login or register to see this link. .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Please login or register to see this link. over Stephen Bishop:

The son of a farmer from East Anglia, born on Christmas Day 1958, Stephen first became involved with Radio Caroline in 1977 when he helped to organise boat trips out to the ship. He was familiar with generators, having worked with them on the farm, and was called on to help keep the ship's power supply going. Caroline was off the air at the end of 1978 and start of 1979 but, despite being silent, the ship still needed a crew and Stephen volunteered to help. After a long period of inactivity, Caroline returned to the air at Easter 1979 and Stephen was heard on the air for the first time. His first show was on 17th April 1979. In February the following year he left the station and joined the Voice of Peace in the Middle East, using the name ‘Johnny Moss’. He then moved to Ireland where he was heard on a number of stations under both of those names as well as ‘Johnny Lewis’ (and, for a short while, ‘Herman Yates’). In February 1984 he worked aboard the Laser ship, the Communicator, and was heard on its test broadcasts. In August 1984 he returned to Radio Caroline on its new ship, the Ross Revenge, as Johnny Lewis, the name he still uses (see entry in The Pirate Radio Hall of Fame Please login or register to see this link. ’). After the end of Caroline's time at sea, he appeared on some of the station's restricted service broadcasts on land. He presented the Breakfast Show on KMFM 107.2 in Kent for some time but, after spells with community stations Academy FM and RFM Radio, he is now on Please login or register to see this link. , Margate and Please login or register to see this link. , an online community station for Sandwich, Deal and Dover. He can also still be heard on the internet incarnation of Please login or register to see this link. .

Tja, het trieste aan zijn loopbaan vind ik persoonlijk dat, en dat geldt voor vele radiopresentatoren uit die tijd, deze loopbaan feitelijk downhill is als het om de grootte van de radiostations gaat. Mensen als Lewis, Day, Walker, Archer en vele anderen verdienen een groot regionaal oldiesstation in Zuid Oost Engeland.

>> hij bleef tot Juli 1980 en werd toen door de oraganisatie van boord gehaald ivm ontoelaatbaar gedrag <<

Dan is Tony Allan met de Mi Amigo mee gezonken, want het trouwe zendschip verdween in de nacht van 19 op 20 maart 1980 in de golven.

Jan-Fré

Dit zijn de laatste opnamen die ik heb van Tony Allan vanaf de MV Mi Amigo:

Radio Caroline   1979.07.21  16:00-17:00  Gangboord Disco - Tony Allan

Please login or register to see this link. Please login or register to see this link.

Radio Caroline   1979.07.21  17:00-17:30  Gangboord disco - Tony Allan

Please login or register to see this link.

Heeeeeel scherp!  Overigens heb ik ooit gehoord dat op die "zinknacht" in maart 80 de overweging is geweest dat de 4 aanboord zich hoog in de zendmast zouden vastbinden als ze niet door de reddingsboot er vanaf gehaald waren door te zware zeegang. En dan maar hopen dat je hoog genoeg klimt en de zaak niet zou kapseizen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 6 years later...
Op 20-7-2015 om 22:31 zei Hans Hendriks:

- aan het begin bedankt Stephen Bishop Ferry Eden (Ferry zat toen aan boord);

- ná ongeveer 1 min en 40 sec. wenst Stephen Bishop iedereen een goeie vrijdagmiddag;

- 23 december 1979 was een zondag;

- verder worden er weinig dingen genoemd die een aanknopingspunt kunnen zijn;

- op 25 december 1977 zit ook een opname van Stephen Bishop in het archief

Op 21-7-2015 om 09:34 zei Hans Hendriks:

Ik had met deze optie geen rekening gehouden. Vandaar dat ik ging luisteren en zoeken naar een andere datum. Het is daarnaast voor mij de eerste keer dat ik zo'n fake-opname ook daadwerkelijk heb gehoord.

De andere opname van Stephen Bishop heb ik ook beluisterd. Het was een 'personal top 20' - op Kerstochtend - van hemzelf met 'Peter Maffay - Du' op nummer 1. Dat is dus ook een fake-opname.

Dank voor al jullie reacties. Het is mij een stuk duidelijker geworden.

@Drumbeat: thanks again for your contribution.

groet, Hans

Stephen Bischop, hier vind ik een opname terug met datum 25.12.78 met zijn Personal Top 20 waar je ook Peter VD Holst van Delmare hoort. Mijn eerste gedacht: ze waren niet in de lucht. Dit moet aan boord gemaakt geweest met Kerst 1978 toen de jongens van Delmare aan boord waren en niet uitgezonden. Stephen Bischop was aan boord toen het stil was, hij zou slechts vanaf 17 april 79 voor het eerst te horen zijn op Caroline, de dagen ervoor was hij kapper aan boord. Stephen Bischop zou in het najaar van 1979 ook in de Nederlandstalige service van Caroline opduiken. En bij Caroline North is hij meestal ook aan boord bij de Ross Revenge als Johnny Lewis. 

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
    • Meest online

Nieuwste lid
    Ray Robinson
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.