Spring naar bijdragen

Vanaf 1 september 2015 staat de 747 kHz uit


Vincent

Aanbevolen berichten

 

Hoe laat ging ie precies de lucht uit, kun je dat nog zien, op de timecode van de PC ?

 

 

Afedri SDR ontvanger met een Wellbrook ALA 1530 antenne.

 

Op 747 kwam bij mij Deutchlandfunk met Nachrichten het duidelijkst door. In de ruis hoorde ik ook een Spaanstalige zender.

gr.thijs

Deutschlandfunk zit op 756 kHz. De Spaanse zender is en 10kW uit Cádiz, verwachte al dat die te horen zou zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het wordt stil, maar wel meer mogelijkheden voor LPAM

 

 

Toch geen LPAM op 747, dat is waanzin, daar moet je een landelijke doelgroepzender op zetten, bvb voor ouderen, met leuke muziek voor hen (en ons)

Er zijn genoeg andere frequenties vrij.

Je kan zo ongeveer elke frequentie gebruiken voor LPAM, dat hoeft niet gecoordineerd te worden. OP NIB, Non Interference basis, dus als je toch stoort moet het uit of zachter. In UK staat een kweet niet wat aan 1 W zendertjes, zo ongeveer op elke AM frequentie, kan hier dus ook.

Afedri SDR ontvanger met een Wellbrook ALA 1530 antenne.

Deutschlandfunk zit op 756 kHz. De Spaanse zender is en 10kW uit Cádiz, verwachte al dat die te horen zou zijn

Dacht ik leuk DLF goed en zonder al te veel fading (zoals op 1269 en 1422) te kunnen ontvangen, zitten er 2 zenders op 756, en niet gesynchroniseerd, dus je hoort alles dubbel.

Op 747 zelf zit inderdaad een Spaanse zender, Op zo ongeveer de hele AM band hoor je nu Spaanse zenders, die hebben vrij spel. Maar ook Algerije bvb op 531.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was een snelle check vanmorgen wanneer de uitschakeling was. Beide kort na middernacht. Op het radiospectrum zag ik vanmorgen (0600 uur) dat er op de 747 een station zat. De 675 was leeg. Ik ben wel benieuwd welke zender er op de 747 zat. Ik vermoed een Spanjaard uit Cádiz.

Ik heb nachturen ook tot 0600 uur op de PC staan. Mocht er belangstelling voor zijn...

Beste Vincent

Bedankt voor het neerzetten van de laatste 24 uur .

Ik zat vandaag steeds naar te luisteren.

Maar als je nog uren na de zender afsluiten zou ik graag willen luisteren.

Het probleem is meer dan een week programma's van 24uur en je kan er maar 13 uur naar luisteren.

Voor een heb je meer dan twee weken nodig om ze te beluisteren.

Je kan rustig aan doen, ik zie ze wel verschijnen in de toekomst.

Nogmaals bedankt voor je inzet.

Groeten Peter Serbia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De resterende nachtuurtjes van de 675 en 747. Let op, je kan ook de naast gelegen frequenties horen omdat ik het filter op 10 kHz had staan voor de opname. De beide zender kwamen hier loeihard binnen op de actieve antenne: s9+50 voor de 675 en S9+60 voor de 747.

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.