Spring naar bijdragen

Heel veel AFN en AFRTS


Gast

Aanbevolen berichten

Veel leuke programma's, ja. Vooral Herman Griffith vind ik goed. Ik heb Thom jaren geleden weleens aangeschreven met de vraag waarom de bitrates zo laag waren. Volgens hem hadden veel van zijn bezoekers niet zo'n snelle internetconnectie en vonden ze dat juist wel handig. Het begon ooit met 24 kbps (dat was echt beroerd) en nu zit hij rond de 40.

Nou goed, waarschijnlijk klonk AFN in de jaren vijftig en zestig ook niet veel beter dan dit. Dus het heeft wel iets authentieks.Zelfs begin jaren tachtig was het FM-signaal dat ik in Utrecht ontving (vanuit Soesterberg) niet bepaald hi-fi kwaliteit.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel leuke programma's, ja. Vooral Herman Griffith vind ik goed. Ik heb Thom jaren geleden weleens aangeschreven met de vraag waarom de bitrates zo laag waren. Volgens hem hadden veel van zijn bezoekers niet zo'n snelle internetconnectie en vonden ze dat juist wel handig. Het begon ooit met 24 kbps (dat was echt beroerd) en nu zit hij rond de 40.

Nou goed, waarschijnlijk klonk AFN in de jaren vijftig en zestig ook niet veel beter dan dit. Dus het heeft wel iets authentieks.Zelfs begin jaren tachtig was het FM-signaal dat ik in Utrecht ontving (vanuit Soesterberg) niet bepaald hi-fi kwaliteit.

 

AFN had in mijn ontvangstgebied een prima mix van AFN Local, AFN Europe en natuurlijk AFRTS shows. Ik herinner me dat ik de 70's en 80s als ik in de buurt was de A28 verliet en door Soesterberg/ Huis ter Heide de reis voortzette. Inderdaad viel het me op dat de soundprocessing niet geweldig was, vaak aan de te harde kant.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AFN had in mijn ontvangstgebied een prima mix van AFN Local, AFN Europe en natuurlijk AFRTS shows.

 

Paul de Haan.

AFN Soesterberg had in de jaren tachtig een lokaal programma van 5 tot 9 in de ochtend en van 2 tot 6 in de middag. Verder was de programmering hetzelfde als van AFN Frankfurt op de AM, dacht ik. En ook als AFN Shape. Zo luisterde ik een paar jaar lang regelmatig naar de oude rock and roll die Jim Pewter draaide om halfelf in de avond.

Ik las ooit hoe die AFRTS-programma's gemaakt werden. Het waren veelal bekende jocks uit LA die elk weekend de studio van AFRTS opzochten (ondergebracht in een groot, ietwat naargeestig militair complex in hartje LA) om daar dan in 1 dag tijd 5 shows op te nemen. Voor een hele week tegelijk dus. Die programma's werden vervolgens verscheept en een of twee weken later wereldwijd uitgezonden. Eigenlijk niet heel anders dan hoe het (deels) te werk ging bij Veronica en Noordzee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AFN Soesterberg had in de jaren tachtig een lokaal programma van 5 tot 9 in de ochtend en van 2 tot 6 in de middag. Verder was de programmering hetzelfde als van AFN Frankfurt op de AM, dacht ik. En ook als AFN Shape. Zo luisterde ik een paar jaar lang regelmatig naar de oude rock and roll die Jim Pewter draaide om halfelf in de avond.

Ik las ooit hoe die AFRTS-programma's gemaakt werden. Het waren veelal bekende jocks uit LA die elk weekend de studio van AFRTS opzochten (ondergebracht in een groot, ietwat naargeestig militair complex in hartje LA) om daar dan in 1 dag tijd 5 shows op te nemen. Voor een hele week tegelijk dus. Die programma's werden vervolgens verscheept en een of twee weken later wereldwijd uitgezonden. Eigenlijk niet heel anders dan hoe het (deels) te werk ging bij Veronica en Noordzee.

Was natuurlijk ook een mooie extra verdienste. Zouden ze tijdens een uur opnemen ook heen en weer gerend zijn van studio naar studio om bijv 5 uur in 1 uur op te nemen?

Tegenwoordig natuurlijk allemaal eenvoudig, computer vullen met een uurtje muziek en dan zeg maar 6 a 7 x je zegje doen, knippen plakken , grote passen snel thuis. Ik vind dat maar niets en zal het ook nooit op die manier willen doen, je verliest de chemie met de muziek en het radiostation.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.