Spring naar bijdragen

Waar komt dat konijn vandaan .... Insulindelaan


bertklaver

Aanbevolen berichten

Ik zoek een Nederlandstalig nummer dat, voor zover ik me kan herinneren, in de jaren '70 uitkwam. Volgens mij was het gemaakt door platenpluggers. De volgende zin kwam in het nummer voor: "waar komt dat konijn vandaan, ... aan de Insulindelaan" (grasveld rondom de toenmalige Hilversum 3 studio) en:  "is het misschien een grap van Felix, of misschien van Joost of Krijn ..." (verwijzend naar de namen van Felix Meurders, Joost den Draaier, Krijn Torringa). 

Google heeft me niet verder geholpen? Weet iemand hoe het nummer heet, door wie het is uitgebracht en kan iemand er wellicht een mp3 van maken?  
Ben benieuwd.

Mvg. Bert Klaver

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bert,

 

Er is bij mijn weten maar ooit 1 single gemaakt door de pluggers in de jaren 70 en dat is 'music in thé air".

Of daar die zin in zit ?, het was Engels talig.

Hoi Juul, 

Met dank aan Henk: het groepje heet Hollandse Nieuwe (= Bert Tinge; leider van De Specials; ook betrokken bij Duo De Blaaspijpjes ;-)  )

gr. Bert 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach j, die konijnen bij het Muziekpaviljoen 3 (MP3). Bij het wat ondergrondse ECK 2 kwamen ze snuffelen en kijken door de ramen, die op grasniveau waren, wat de radio makers nu weer aan het flikken waren. 

ECK 3 was de H3 uitzendstudio en keek uit op een veldje richting ingang Omroepkwartier, thans Mediapark. Kwam nooit iemand, dus vrij spel voor onze knagers. 

Konijnen vangen deed ik bij de 828 zender in Heinenoord. Moest daar wel eens s nachts zijn, volledig uitgestorven en onverlicht. Om het hek open te krijgen parkeerde je de auto ervoor met groot licht, struikelde je over de konijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het plaatje op SoundCloud gezet.

Leuk om nog eens terug te horen Please login or register to see this link.

Maar waren dat pluggers dan?

Had ik dat denk ik moeten weten.

 

Juul

 

Hoi Juul,

Inderdaad geen pluggers; ik heb me vergist. Dat was, zoals jij als schreef,  'Music in the Air' van Us,  

Mvg. Bert 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Bert,

Ach denk maar zo;"naarmate de jaren verstrijken vervagen de herinneringen"

En voor Ruud,

 

Ik kan me de konijnen niet meer herinneren, wel nog steeds de mariniers met die hele grote zware wapens op de dak en er zat er ook steeds één bij de portier bij Ome Jan danwel meneer Oud.

 

Juul

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mariniers heb ik nooit gezien, ook niet bij Ome Jan. Was de ingang toen nog aan de kant van ECK 3, met de portiersloge vlak daarbij, of al aan de andere kant bij het parkeerplaatsje met trappen naar gebouw (waar Fortuijn is vermoord).

Wanneer was dit dan? Tijdens Golfoorlog of zo? Toen was er extra beveiliging, maar gek genoeg niet bij de Wereldomroep, die met zn zénders de Golfregio zo kon bereiken. Wel gingen de hekken dicht en moest je je melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mariniers heb ik nooit gezien, ook niet bij Ome Jan. Was de ingang toen nog aan de kant van ECK 3, met de portiersloge vlak daarbij, of al aan de andere kant bij het parkeerplaatsje met trappen naar gebouw (waar Fortuijn is vermoord).

Wanneer was dit dan? Tijdens Golfoorlog of zo? Toen was er extra beveiliging, maar gek genoeg niet bij de Wereldomroep, die met zn zénders de Golfregio zo kon bereiken. Wel gingen de hekken dicht en moest je je melden.

Had die beveiliging misschien iets te maken met de treinkaping in Wijster?

Vr gr

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het waren de treinkapingen Ruud. En de ingang was niet "beneden" waar Pim werd neer geschoten. Dat was ook eigenlijk geen ingang. De portier boven kon 'em wel open doen. De marinier zat boven bij de echte ingang. En 3 zat daar toen ook nog helemaal niet bij die alternatieve ingang.

En de andere mariniers lagen op het TV studio gebouw dat uitkeek op de ingang van het omroepkwartier.

Juul

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Bert,

Ach denk maar zo;"naarmate de jaren verstrijken vervagen de herinneringen"

En voor Ruud,

 

Ik kan me de konijnen niet meer herinneren, wel nog steeds de mariniers met die hele grote zware wapens op de dak en er zat er ook steeds één bij de portier bij Ome Jan danwel meneer Oud.

 

Juul

 

Nou Juul, die konijnen waren er wel degelijk  :-)   Ik zag ze met regelmaat in het ochtendgloren in de tijd dat ik nachtuitzendingen presenteerde vanuit de kleine Radio 3 studio die net onder het maaiveld lag. Leuke tijd daar, en veel lol getrapt met Arend Langenberg van het ANP nieuws en Sieb Verwer in de ECK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De konijnen zijn mij nooit opgevallen. Ik was alleen in m'n begintijd bij de TROS in de nacht danwel heeeeeeel vroeg, 06.00 uur, in het muziekpav.Net wakker dan hé?

Ik ben al vrij snel weggegaan bij H3, zoals m'n radiodirecteur André Meurs zei;" je gaat nu echte programma's maken". En daar had ie wel een punt. Ik ging mij bezighouden met R2 en R1 programma's. Heb ik een hoop geleerd. Dus ik heb het genoegen gehad om met heel veel toen bekende mensen te werken en ook vaak politici. Heb een tijd het journalistenforum gedaan in Den Haag-studio Binnenhof. Erg leuk.

Legendarisch is m'n ontmoeting met Hans Wiegel, Ik zat koffie met hem te drinken en begon natuurlijk over het stoppen van Veronica en de rol van de politiek daarin. Geen frequenties etc.

Wiegel;"ach meneer Geleick, politiek hé".

Even daarvoor hebben Tom Mulder en ik een item gemaakt tbv van de freq. wisseling van H3. We deden dat in Ijselstein met de toenmalige adviseur van de minister een hele hoge PTT ambtenaar 9 hr. Reinhold ). En al gauw hadden Tom en ik het over de zeezenders……..en freq. )

Hij wilde daar van alles over vertellen maar eerst moest de NAGRA uit………………Hetzelfde verhaal als Wiegel.

De rest is geschiedenis.

 

PS. Bert, ik zag dat je vrz. bent bij het doorlezen van het jaarverslag. Samen met Klaas.

Hoe ze goed in de gaten. Ik heb ook samen met Klaas in DR gezeten.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.