Spring naar bijdragen

WLS Radio France Dominique Vautrin


erco59

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Leuk dit terug te horen.

Ik dacht dat dit is uitgezonden vanop de Mont Saint Haubert tegen Doornik en niet Frankrijk.

Zijn er nog opnames ter beschikking?

Was zelf te horen op de "Vlaamse WLS" vanop de Kluisberg.

Sure recorded live "sous chapiteau" in Bourbourg (France), maar misschien uitgezonden vanaf

de Mont Saint Haubert en de Kluisberg, of vanuit de Mont Cassel 

Ik heb wel nog 2 Non-Stop-Muziek opname, ook Bruno Hantson en andere stukjes van de Hit-Parade des Clubs met Dominique Vautrin.

Groet, Eric

bewerkt door erco59
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dit terug te horen.

Ik dacht dat dit is uitgezonden vanop de Mont Saint Haubert tegen Doornik en niet Frankrijk.

Zijn er nog opnames ter beschikking?

Was zelf te horen op de "Vlaamse WLS" vanop de Kluisberg.

Mag ik weten in welk jaar en welke dj naam je gebruikte?

in 1981 kon ik luisteren aan de kust voor een korte periode

Dit kwam omdat waar ik woon de ontvangst door een reden slecht is

2 km verder kon je bv Radio Maeva op 100 percent ontvangen

Helaas ten huize was dit in de ruis meestal of was het station niet meer hoorbaar

Zelfs met een versterker en gerichte antenne op het dak leverde het niet veel op

Alhoewel ik open woon is de FM ontvangst in mijn stuk waar ik woon een baalgebied

vanaf 1982 kon ik WLS niet meer ontvangen

Jammer van de slechte ontvangst bij mij thuis

In het andere geval had ik hopen opnames gemaakt als ik thuis was

In die tijd was ik ook zeevisser-schipper op de noordzee en soms 1 week tot 10 dagen weg van huis

dan had ik in 1981 nog de oprichting van Radio Marina westkust te Oostduinkerke, en de opvolger Weekend Muziek Radio WMR

Ook Radio Wespoint o.a vergde mijn aandacht , in 1981 november ging de Westpoint ploeg met o.a de helft van-de Marina djs de grens over

Plaats in Frankrijk was Bray-dunes net tegen de grens vanuit een over gesmokkelde legertruck snachts

Dezelfde november maand in 1981 werd dan een chalet betrokken bij Camping Le PEROQUET, dit wegens vandalen streken snachts

Gelukkig heb ik opnames gemaakt van al deze stations

Ik vind het triestig dat de belgen (er zijn er zeer weinig) geen opnames bewaarden of bewaarden;

het lijkt of de cultuur '' opnemen-bewaren '' bij velen er niet in zat

Natuurlijk koste Banden kopen toen nog veel geld, en ook de cassettes de c120 koste zakgeld in 1981

Kortom mijn tijd was kort in 1981 en later de dagen dat ik aan land was en thuis bij mijn  vrouw

ik was 30 jaar in 1981 en bestede mijn zakgeld de opbrengst van zeekreeften oa die bijvangst was aan banden en cassettes kopen

ook aan recorders,. was ik geen visser geweest dan waren er honderden opnames van bv zeezenders nooit opgenomen

met een lege geldbeugel kun je niks kopen. het was keihard zwaar werken en risico's nemen op zee

gelukkig konden we op de soms troosteloze zee naar de zeezenders luisteren als we opwacht stonden in de brug, ons enige vermaak

als schipper heb ik dus veel zeezenders beluisterd op de noordzee

ooit ook snachts of savonds op de radio diverse keren technicus dj Johan van Radio Delmare gehoord op de middengolf en het praten tegen illegale zenders

helaas zat ik op zee en waren de recorders thuis in die periode

gsms en internet was er niet, anders ging ik toen wel mensen waarschuwen

WLS, jammer

Er zijn nog opnames van mij uit 1981 bewaard, doch de kwaliteit ontvangst is zoals het is

Ik vind ze wel niet terug of er zijn er verdwenen door schijven die stuk gingen

Misschien dat Martinja er nog terugvind in zijn archief van Golden Radio en wil plaatsen

ooit waren ze te downloaden bij Golden Radio of diverse keren

de opname banden moet ik nog ergens liggen hebben, dit ooit al 2 keer digitaal gemaakt

helaas op dit ogenblik geen tijd en weinig zin om dit te zoeken, en weer digitaal te maken (je blijft bezig)

teveel werk in het vooruitzicht. een aantal banden van illegale radio uit Den Haag moet ook nog digitaal gemaakt worden

er zijn trouwens van mijn opnames ooit gegeven aan iemand in het Rotterdamse maar de man zit hier niet in deze groep denk ik of internet

ik ontdekte ook dat een NL WSL dj zijn opnames doorgaf aan hem

maar ik kreeg niks terug van hem of deelde niks mee over de gekregen WLS opnames ..dus tja ik heb zoiets van...

alles voor hem in Rotterdam, niks voor een ander of misschien heeft ie geen computer kennis

Jammer... 

je vraagt je ook af wat de WLS djs met hun opnames deden die ze opnamen

Jammer dat zo weinig is bewaard

 

De vriendelijke groeten

Jean-Pierre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6405
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    arie3000
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.