Spring naar bijdragen

"Dat spijt me, voor Nederland"


Harm ten Brink

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei robvw192:

Toch een leerzame discussie dit. De pdf eens bekeken, valt geen speld tussen te krijgen qua inspiratiebron, dus complimenten aan Benno. Tevens blijkt Ayn een vrouw te zijn, het boekje een boek, Lex de hint al in 2003 gaf en mijn neus wordt beoordeeld als niet toereikend. Dat laatste doet wel pijn. 

Je neus Rob? Leg uit ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Jan van Weeterloo:

Wat mij betreft, als het gaat om een kale bronvermelding,  prima, maar als hier door sensatie beluste personen een halve karaktermoord van word gemaakt op iemand die ik (met al zijn gebreken) hoog acht dan heb ik er helemaal geen behoefte aan. En ik sluit me overigens van harte aan bij het betoog van Rob van Weezel, het laatste uur was veel meer dan die paar regeltjes die uit dat boek zouden komen. 

Maar wie zijn dan precies de 'op sensatie gerichte personen' die 'een halve karaktermoord' willen plegen? In het stuk op Jingleweb herken ik dat helemaal niet terug. Dat is gewoon het verslag van een interessante ontdekking.

Zoals ik op een ander forum al zei: Rob Out gebruikte bestaande ideeen en formuleringen en gaf er een eigen draai aan. Het waren zinnen die perfect aansloten op zijn eigen gevoelens, en daar heeft hij veel indruk mee gemaakt. Petje af dus.

Ik vind het juist wel interessant dat Out zich kennelijk liet inspireren door dat boek. Ayn Rand was niet alleen een romanschrijfster, maar ook een politiek filosofe die tot op de dag van vandaag door (vooral republikeinse) Amerikaanse politici wordt aangehaald. Ze was een vurig pleitbezorgster van het kapitalisme en de vrije markt. Haar politieke ideeen zijn niet per se de mijne, maar in dit geval was het wel heel toepasselijk: Out heeft immers zijn leven lang gestreden voor die vrije markt op het gebied van de media.

En kennelijk heeft hij daar ook weleens met Lex over gesproken, want het was vast niet voor niets dat diezelfde Ayn Rand in die overlijdensadvertentie wordt aangehaald.

Paul

bewerkt door Paul
correctie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Paul:

 Ayn Rand was niet alleen een romanschrijfster, maar ook een politiek filosofe die tot op de dag van vandaag door (vooral republikeinse) Amerikaanse politici wordt aangehaald.

Ook op de div (rechtse) blogs in Nederland wordt ze vaak geciteerd.

Halbe Zijlstra was deze zomer drie weken op vakantie op het communistische Cuba . En welk boek las de VVD-fractieleider daar?

Juist ;-)

The Fountainhead van Ayn Rand, een roman die gezien wordt als de ‘bijbel’ van ultraliberale kapitalisten. Zijlstra vond het een „fantastisch boek”.

Please login or register to see this link.

 

 

Robin

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 5-12-2015 at 14:31 zei Paul:

Maar wie zijn dan precies de 'op sensatie gerichte personen' die 'een halve karaktermoord' willen plegen? In het stuk op Jingleweb herken ik dat helemaal niet terug. Dat is gewoon het verslag van een interessante ontdekking.

 

Sorry voor de late reactie Paul, ik doelde daarmee met name op de aasgieren op radio 1 die nog steeds de kans te baat nemen om Veronica als piraat, slecht etc.. neer te zetten, en er niet voor terug deinzen om dit uit te vergroten als ware Rob out de ergste van allen. Als die halve zolen nu na 40 jaar nog niet de strijdbijl hebben begraven dan is r toch nog een deel van de mensen dat daar met behoorlijke rancune kijkt naar wat is bereikt door Out en Veronica. Jingleweb reken ik daar niet toe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
Op 5 december 2015 om 10:33 zei Juul:

Ja zeker Thijs.  Als het zo is dan had Out dat toen moeten doen vind ik. 

 

En Thijs, was jij niet degene die altijd schermt dat ie het originele laatste uur in z'n bezit heeft? Kom op dan, geeft het bijv. aan RockArt. Gebeurd er nog iets nuttigs mee. Vindt je niet?

 

N.a.v. de opgelaaide discussie over het laatste uur in een ander draadje wil ik nog even benadrukken dat ik Thijs A. niet ben. Gr.thijs

bewerkt door thijs5326
Achternaam mag niet genoemd worden...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei thijs5326:

N.a.v. de opgelaaide discussie over het laatste uur in een ander draadje wil ik nog even benadrukken dat ik Thijs A. niet ben. Gr.thijs

1 uur geleden bewerkt door thijs5326
Achternaam mag niet genoemd worden...

 

Thijs,

 

Ik kan me voorstellen dat je je ongemakkelijk voelt, doordat je dezelfde voornaam hebt als Thijs Ammerlaan. Je kunt de mogelijke argwaan wegnemen door je  achternaam gewoon wel te vermelden. Ik begrijp niet waarom je achternaam niet genoemd zou mogen worden.

 

Het gros van de leden doet dat wel, waaronder mijzelf. En dat is niet verboden.

 

Groet

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.