Spring naar bijdragen

Herhaling (1) RNI 102 MHZ 18-03-70 Roger Day 15.00-17.06


Robin Westhof

Aanbevolen berichten

Mooi initiatief Robin, die eerste RNI periode in 1970 was feitelijk een voortzetting van waar Caroline was blijven steken in maart 1968. Ik hoop dat je als criterium voor herhaling ook goed kijkt<luistert> naar de kwaliteit der opnames. Vanaf het moment dat de Mebo voor de Engelse kust ligt wordt dat natuurlijk een beetje moeilijk maar  na terugkeer is er mischien weer veel op FM opgenomen. Ik volg het wel , succes.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens. RNI Probeerde inderdaad in 1970 de draad van London en Caroline op te pakken.

veel dj's kwamen ook van vorige offshore stations.Vandaar dat Harold Wilson ook erg zenuwachtig werd!

Zoek inderdaad ook nog programma's uit dat historisch jaar voor RNI.

Spangles Maldoon, Duncan Johnson..

 

grt Louis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens. RNI Probeerde inderdaad in 1970 de draad van London en Caroline op te pakken.

veel dj's kwamen ook van vorige offshore stations.Vandaar dat Harold Wilson ook erg zenuwachtig werd!

Zoek inderdaad ook nog programma's uit dat historisch jaar voor RNI.

Spangles Maldoon, Duncan Johnson..

 

grt Louis.

 

Prachtig..Mooi om te horen hoe onwennig Duncan hier nog was.

De swung van Radio London komt hier nog wat moeizaam op gang....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paul e.a.,

Hoe ver kwam dat signaal van RNI op de fm band? Het is mij toen nooit gelukt om RNI op de fm te ontvangen. Ik vermoed (weet zeker) dat ik te ver van De Mebo 2 af woonde (Noord Nederland). Tijdens mijn Mil. Dienst periode heb ik ooit eens met een 'soldaat' gesproken uit Dordrecht. Hij vertelde me dat daar RNI wél op de fm band was te horen....

Groet,

HA

bewerkt door Hotel Amigo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Paul de Haan:

 Ik hoop dat je als criterium voor herhaling ook goed kijkt<luistert> naar de kwaliteit der opnames.

 

 

Het liefst heb ik natuurlijk ook duidelijke en heldere opnames, maar wat storing, fading, ruis, fluittoontjes, of gekraak van onweer vind ik persoonlijk niet zo erg.

Waar ik wel een hekel aan heb, is te doffe opnames of een te grote afwijking van de (opname)snelheid.

1 uur geleden zei Louis:

 

Zoek inderdaad ook nog programma's uit dat historisch jaar voor RNI.

 

Ga het een en ander plaatsen de komende tijd van dat RNI jaar (1970) en ook andere jaren.

Ook wat leuk spul van andere zeezenders komt er in de herhaling.

Behalve RNI ook nog naar andere zeezenders geluisterd in de jaren 70/80?

 

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Robin Westhof:

Het liefst heb ik natuurlijk ook duidelijke en heldere opnames, maar wat storing, fading, ruis, fluittoontjes, of gekraak van onweer vind ik persoonlijk niet zo erg.

Waar ik wel een hekel aan heb, is te doffe opnames of een te grote afwijking van de (opname)snelheid.

Ga het een en ander plaatsen de komende tijd van dat RNI jaar (1970) en ook andere jaren.

Ook wat leuk spul van andere zeezenders komt er in de herhaling.

Behalve RNI ook nog naar andere zeezenders geluisterd in de jaren 70/80?

Eh Mi Amigo natuurlijk :) .Toch maar mooi ruim 5 jaar volgehouden.

Was toch een voorbeeld dat het gewoon kon....

 

Robin

Helemaal mee eens. RNI Probeerde inderdaad in 1970 de draad van London en Caroline op te pakken.

veel dj's kwamen ook van vorige offshore stations.Vandaar dat Harold Wilson ook erg zenuwachtig werd!

Zoek inderdaad ook nog programma's uit dat historisch jaar voor RNI.

Spangles Maldoon, Duncan Johnson..

 

grt Louis.

 

Prachtig..Mooi om te horen hoe onwennig Duncan hier nog was.

De swung van Radio London komt hier nog wat moeizaam op gang....

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Louis:

Eh Mi Amigo natuurlijk :) .Toch maar mooi ruim 5 jaar volgehouden.

 

 

En Radio Caroline?

16 minuten geleden zei Hotel Amigo:

Paul e.a.,

Hoe ver kwam dat signaal van RNI op de fm band?

Met een drie elements richt antenne en een beetje hoogte was het te ontvangen in Amsterdam, Utrecht en inderdaad ook Dordrecht.

Met een gewone portable in een vrij brede kuststrook van Hoek van Holland tot Noordwijk.

Hier in Delft op de eerste etage van de flat redelijk goed te ontvangen, op de begane grond matig, maar ging je een paar etages hoger luisteren, dan was de ontvangst uitstekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja was ook onbegrijpelijk dat ze, toen ze in het Nederlands gingen uitzenden, niet die dipolen in die 50 meter hoge mast plaatsten.In combinatie met een hoger vermogen van die 500 watt FM zender hadden ze een slag van meer dan 10 db kunnen maken.Ofwel in de hele Randstad goed te horen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hier gaat de spreuk op ;"de beste stuurlui staan aan wal"

 

Het is maar net waar je prioriteiten liggen.

Meister en Bollier waren-zijn zendamateurs en  wisten echt wel hoe en wat.

Volgens mij was die FM zender een speeltje. Althans dat heb ik mijn goede vriend Frans de Feber  †  wel eens horen zeggen.

En later kreeg Frans dus ook een zendmachtiging….met de letters, je raad het al "PA2RNI"

Maar we kunnen het ook eens aan Nico Steenbergen vragen, hij is ook zendamateur ( PA0NHS )

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mij één keer gelukt te luisteren naar Noordzee op FM.
Bijzonder? Jazeker want dat overkwam mij in Noord-Limburg in 1974 terwijl het ontzettend mistig was. Ik had even de ijdele hoop dat het signaal zou blijven..... maar na ongeveer een kwartiertje zakte het signaal weer weg. Ik heb daarna nog meerdere malen geprobeerd iets te kunnen ontvangen maar er was alleen maar ruis.

Ook wist ik destijds het bestaan van Atlantis wat ik een geweldige naam vond voor een radiostation. Helaas was deze zender helemaal niet te ontvangen in mijn woonplaats.
(Dit even terzijde)

Groeten, Gerrit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar we kunnen het ook eens aan Nico Steenbergen vragen, hij is ook zendamateur ( PA0NHS )

Goed idee Juul!:shy:

Helaas heb ik RNI dus nooit, in het hoge noorden, kunnen ontvangen. Dus dat klopt wél dat ze toen in Dordrecht te horen waren....  Jammer genoeg heb ik geen contact meer met 'die soldaat'. Op de ene of andere manier is het contact tussen ons verbroken. Daarom ben ik helemaal in mijn sas dat ik nu, vele jaren later, toch naar RNI's uitzendingen op de fm band kan luisteren dankzij jullie!!

Groet,

HA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben dankbaar voor alles wat men heeft opgenomen en deelt, dankbaar voor her her uploaden en blij met alles, van perfecte opnames tot erg slechte waar het moeilijker is te horen wat men draait. elk uurtje, kwartiertje is een venster naar een tijd welke ik niet had meegemaakt. de Engelse zee zenders hebben mijn interesse, net als de Nederlandse, Wat ik mij afvraag is: waarom ging Radio London niet voor de Nederlandse kust liggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Arjan2:

Ik ben dankbaar voor alles wat men heeft opgenomen en deelt, dankbaar voor her her uploaden en blij met alles, van perfecte opnames tot erg slechte waar het moeilijker is te horen wat men draait. elk uurtje, kwartiertje is een venster naar een tijd welke ik niet had meegemaakt. de Engelse zee zenders hebben mijn interesse, net als de Nederlandse, Wat ik mij afvraag is: waarom ging Radio London niet voor de Nederlandse kust liggen?

Om hier antwoord op te geven allereerst een stukje voorgeschiedenis mbt Big L tussen dec 64 en aug 67, 2 jaar en 8 maanden. Radio London is gefincieerd met Texaans oliegeld en was het initiatief van 3 Texanen die op hun beurt zo'n 10 aandeelhouders per persoon bij elkaar scharrelden. De investering was ongeveer 700000 Dollar en niet de miljoenen zoals wel eens wordt beweerd. Vanaf dag 1 was London een hit vanwege het duidelijke format en de sublieme PAMS jingles, Caroline zwabberde tussen pop-R&B en easy listening en de meeste deejays waren omroepers met als achtergrond acteerwerk. London wist de meeste luisteraars maar bovenal adverteerders aan zich te binden, eind 65 was de investering eruit en vanaf dat moment liep de winst tikker, onbelast wel te verstaan, het kwam op banken in de Bahama's terecht, de aandeelhouders zaten achterover de Dollars te tellen.

Feitelijk was London geen zeezender-offshorebroadcaster, maar een commercieel radiostation dat toevallig vanaf een schip kwam, bijna altijd vermijdde men het schip te vermelden in de uitzendingen, sterker nog de Big L studios daar diep achter "in de kont" van de ex mijnenveger Galaxy hadden geen patrijspoorten, dat zou alleen maar afleiden. In augustus 67 was de buit dusdanig binnen dat de stekker er uit ging. Heel kortstondig trachtte men via Jonkeheer van Gulik uit Huizen nog iets van NL uurtjes op te zetten, maar dat werd snel vergeten. De Galaxy ging naar Duitsland en zonk daar uiteindelijk in de haven van Kiel en werd gesloopt. Feitelijk werd het schip opgegeven en later werd door Duits ingrijpen het ook onmogelijk het schip weer op zee te krijgen. De Texanen draaiden de deuren op slot en gooiden de sleutel weg. Nooit meer naar omkijken, de torenhoge winst was binnen.

Tot zover in een notendop Big L en het waarom.

Wie nog wil zien hoe zo'n mijnenveger uit de Galaxy klasse eruit ziet moet maar even in Scheveningen kijken, daar ligt een zusterschip uit dezelfde klasse die in grote aantallen hier in NL zijn ingezet als mijnen jagers. Niet te lang wachten, deze staat op de nominatie gesloopt te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Vergelijkbare bijdragen

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.