Spring naar bijdragen

(Herhaling 16) Radio Caroline 259 31-08-75 Alan Simons 22.00-23.00


Robin Westhof

Aanbevolen berichten

  • 6 years later...
4 uur geleden zei Robin Westhof:

 

En hij had ook een speciale demo tape, naar het adres van Radio Caroline gestuurd, om zich in de kijker te spelen. :-)

 

"He tuned into Radio Caroline one evening and heard someone say that they needed new DJs.

 

Alan made a tape and sent it off. Some weeks later he got a phone call, inviting him down to London, where he met station founder Ronan O'Rahilly. Alan says they got on very well and Ronan offered him a job.

 

Apparently Ronan said: “anyone who sends me a tape with nothing on, then I just have to meet them”.

 

It seems Alan's demo tape had been blank! Despite that, he was out on the ship the next day. This was at the end of April 1975."

 

Please login or register to see this link.

 

 

Radio Caroline 259 19750831 Alan Simons 22.00-23.00-Done.mp3

 

Please login or register to see this link.

 

 

Radio Caroline 259 19750831 Alan Simons 23.00-00.00-Done.mp3

 

Please login or register to see this link.

 

Lijkt mij afkomstig van 2 verschillende opnemers gezien verschil in kwaliteit. In de omschrijving twee keer het woord "Done". Reden voor? Laat mij raden.....Done als duiding dat het eerder werd aangeboden?

1975 was een inbetween jaar, weinig van bewaard gebleven. 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Marinebroadcasters:

In de omschrijving twee keer het woord "Done". Reden voor?

 

Dat ik de opname echt heb afgeluisterd, deze inmiddels al 3 x geloof ik.

 

1 uur geleden zei Marinebroadcasters:

1975 was een inbetween jaar, weinig van bewaard gebleven.

 

Ja, zou graag nog wat meer uren terug horen van Tony Alan,  Johnny Jason,  Simon Barrett ( vooral zijn zomer programma's), James Ross en Samantha Dubois. :-)

 

Ook de lente/zomer uren van Peter van Dam, Bert Bennett en Joop Verhoof op Mi Amigo waren meestal goed te pruimen.

 

1 uur geleden zei Marinebroadcasters:

Lijkt mij afkomstig van 2 verschillende opnemers gezien verschil in kwaliteit

 

Het eerste uur heb ik geloof via Jan- Fre.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Dat ik de opname echt heb afgeluisterd, deze inmiddels al 3 x geloof ik.

 

 

Ja, zou graag nog wat meer uren terug horen van Tony Alan,  Johnny Jason,  Simon Barrett ( vooral zijn zomer programma's), James Ross en Samantha Dubois. :-)

 

Ook de lente/zomer uren van Peter van Dam, Bert Bennett en Joop Verhoof op Mi Amigo waren meestal goed te pruimen.

 

 

Het eerste uur heb ik geloof via Jan- Fre.

Ja, die genoemde uren in 75 zijn helaas niet te vinden.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Vincent,

 

En de juiste schrijfwijze is Alan Simons.. dit zijn de gegevens va The Pirate Radio Hall Of Fame..

Henk Kruize

 

Alan Simons began his broadcasting career in 1968 and had worked on radio stations in North and South America, Sweden and the West Indies but by 1975 was farming in Cumbria. He tuned into Radio Caroline one evening and heard someone say that they needed new DJs. Alan made a tape and sent it off. Some weeks later he got a phone call, inviting him down to London, where he met station founder Ronan O'Rahilly. Alan says they got on very well and Ronan offered him a job. Apparently Ronan said: “anyone who sends me a tape with nothing on, then I just have to meet them”. It seems Alan's demo tape had been blank! Despite that, he was out on the ship the next day. This was at the end of April 1975. Alan had two stints on the mv Mi Amigo, leaving in September 1975. In March 1976 he was one of the first presenters on Radio 210 Thames Valley when the independent radio station for the Reading area went on the air but he left within the first month. He tells us that he was fired for dropping news bulletins from a show which featured the last live radio interview with Marc Bolan. Alan was later heard on the Voice of Peace and has since worked all over the world. He now lives in Cheltenham

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.