Spring naar bijdragen

Van vinyl naar digitaal


Juul

Aanbevolen berichten

Helaas lees ik dit te laat. Heb er wel naar gekeken maar niet opgenomen. En terug kijken gaat ook niet ivm rechten gedoe! ga kijken of ik een vpn verbinding kan maken waardoor dit wel gaat lukken. is idd mooie docu.

Aanvulling:

Wordt woensdag herhaald om 19.07 uur via canvas. Zet de timer er maar ff op. Hoe ik het dan vervolgens van mijn digibox moet halen weet ik nog niet dus dat wordt spannend.

bewerkt door PowerMusic
Aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halloha muziekfanaten

Het is gelukt om het op te nemen.

Canvas TV - 20160129- 2323-2412 - Soundbreaking-How We Listen [8 Delige Documentaire Reeks].

Vanavond kan ik het niet versturen omdat het low speed toegepast word door mijn provider na 1200 uur tot 2400 uur. Helaas is onbeperkt bij Telenet niet waar, kleine sterretjes verwijzen je naar .........uitleg. Soms voel ik me alsof ik ineens bestraft wordt.

Toch is de speed beter dan vroeger. Bij low toepassing kan ik nog via stream muziek beluisteren, wat vroeger om de haverklap werd afgebroken.

Hoop dat ik het na 0000 uur of voor 1200 uur kan uploaden naar wettansfer. en ik dan volledige speed even terug heb. Ik denk dat het ook niet lukt om het nu voor 2400 uur up te loaden naar de Golden Radio clubserver en dan vragen aan Martin-ja om het hier neer te zetten. 

Even geduld nog, het programma heb ik ook gezien.

Ik heb het opgenomen met Pinnacle PCTV Stereo\Vision van de kabel. Mijn computer is dus ook aangesloten via weer een kabel verbinding.

Met al dat digitaal heb ik toch nog altijd een aantal zenders dat ik kan opnemen.

Op mijn XP computer opgenomen waar dit programma dat ik heb nog werkt;

Vanaf vista en hoger mag ik het vergeten, Geld ook voor mijn wavelab, 3 recorders enzz .en mijn Cute FTP Proffessional progam. Alles her aanvragen en downloaden kost hoop geld tja.

 

Vriendelijke groeten, Jean Pierre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bestanden (1,37 GB totaal)

Canvas TV - 20160129- 2323-2412 - Soundbreaking-How We Listen [8 Delige Documentaire Reeks].

Wordt verwijderd op
7 februari 2016 Download-link
Please login or register to see this link.

Hier het programma. Komt ook nog bij de Golden Radio Club terecht om te downloaden

Hoop dat het redelijk is de kwaliteit, beter kon ik het niet opnemen.

Beter dit dan niks hé, Vriendelijke groet vanaf de Vlaamse westkust

 

Jean-Pierre alias de.zeerover

Ik zag toevallig ook dit nog staan op mijn harde schijf

Misschien doe ik nog iemand een plezier ermee

Bestanden (1,38 GB totaal)
Canvas TV - 20150712 - 2242-2332 - Seven Ages Of Rock Part 1 - 1963-1970.mpg

Wordt verwijderd op
7 februari 2016

Download-link
Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jean-Pierre,

Fantastisch !. Kwaliteit is prima hoor. Ben er ontzettend blij mee !

 

 

Ps. Ik heb volgende week een overleg met oud collega Lex Harding, ik ga hem verrassen………………………….!!!!

Kun je dan ook naar volgende week "kijken"?

 

Nogmaals dank Juul

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okido Juul, blij dat ik een plezier kan doen

Als ik het niet vergeet tracht ik het  op te nemen. Het is met dikke stift aangetekend in het weekblad
 

Hierbij wat in het Dag Allemaal  weekblad Nr 04 26 januari 2016 in de Digitaal TV en Radio Info is vermeld

Op vrijdag 05022016 van 2330 tot 0021 uur op Canvas:

Soundbreaking

Achtdelige muziekdocumenairereeks over de invloed die technologische innovaties hebben gehad op de popmuziek.

Painting with Sound

In deze aflevering zien we de kroniek van hoe opnamestudios geleidelijk aan zelf instrumenten werden en geluiden produceerden die live niet mogelijk waren. Van de komst van de magneetbanden en meersporentechnologie, over de vier en acht sporen die werden gebruikt door The Beatles en The Beach Boys en de zestien en twintig sporen van Pink Floyd en Fleetwood Mac tot de recente digitale innovaties

------------------------------------------

De 1e aflevering van vrijdag 29012016 vermeld het volgende

Soundbreaking

Achtdelige muziekdocumenairereeks over de invloed die technologische innovaties hebben gehad op de evolutie van de popmuziek.

How We Listen

In deze aflevering verschuift de focus van het maken van muziek naar het beluisteren ervan, en naar de verschillende formaten die onze luisterervaring vorm hebben gegeven. Elke generatie heeft wel zijn eigen muziekdrager, van vinylplaten over cassettes tot cd's en mp3's. We zien die evolutie van het begin van de muziekindustrie tot vandaag, nu bijna alle muziek bereikbaar lijkt geworden

 

Vriendelijke groeten, Jean-Pierre

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

Bestanden (1,37 GB totaal)

Canvas TV - 20160129- 2323-2412 - Soundbreaking-How We Listen [8 Delige Documentaire Reeks].

Wordt verwijderd op
7 februari 2016 Download-link
Please login or register to see this link.

Hier het programma. Komt ook nog bij de Golden Radio Club terecht om te downloaden

Hoop dat het redelijk is de kwaliteit, beter kon ik het niet opnemen.

Beter dit dan niks hé, Vriendelijke groet vanaf de Vlaamse westkust

 

Jean-Pierre alias de.zeerover

Ik zag toevallig ook dit nog staan op mijn harde schijf

Misschien doe ik nog iemand een plezier ermee

Bestanden (1,38 GB totaal)
Canvas TV - 20150712 - 2242-2332 - Seven Ages Of Rock Part 1 - 1963-1970.mpg

Wordt verwijderd op
7 februari 2016

Download-link
Please login or register to see this link.

Dank Jean-Piere, scheelt mij een hoop gedoe met mijn digibox van Ziggo, heb daar gisteren naar gekeken maar wat ik ook probeer kan geen computerverbinding maken met het ding! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag gedaan

Ik heb verleden jaar eens met iemand gepraat hoe ik het kon oplossen met die box. Helaas wat vergeten hoe het kon opgelost worden. Ik dacht dat het een...waarschijnlijk een recorder ...aankopen was voorzien van een harde schijf, opnemen en achteraf dan weer afkoppelen en dan naar mijn computer lopen die eind van de tv en telenet box staat en aansluiten, en dan weer kijken of het lukt om het op de computer schijf te zetten.. Het is een gedoe fttt .. [op internet ook eens staan zoeken en nalezen ftttt]

Dat was de uitleg maar ja nooit gedaan. Ook al omdat ik ervan wat baalde om onderaan aan mijn computer te prutsen met kabels. Door mijn ziekte is er nog altijd het probleem als ik me buig of meer richting ga neerliggen ik een stijve nek krijg, flauw word of wat dronken, adem omhoog gaat bv  en ik zie ook minder. Recht blijven om iets te doen is voor mij het beste. Al die kabels ftt ook bij tv en box is wat balen, de plaats en hier is ook de plaats in een hoekje beperkt waar mijn 2 computers staan, cassette deck, Akai recorder, 2 scanners met..o.a

Gelukkig heb ik nog altijd een aantal zenders waarvan ik kan opnemen hier, ik denk omdat ze nog anoloog worden doorgegeven op de kabel ( voor zolang dat nog duurt). Al een tijd de BBC zenders kwijt hier en andere en tja das nada nog iets opnemen op de computer helaas. Digitaal met de digi-box is ook niet alles als je iets wil opnemen.

Soms weet ik dat er een programma is over de visserij op een bepaalde zender maar kan ik het niet opnemen, en dat is van grrrrrrrrrrrrr. Ik ben nu éenmaal een bewaarder, verzamelaar. Naast radio wil ik ook nog wel eens iets opnemen als het over strips gaat.  Ik ben ook nog een stripfanaat en dan nog ene die het zichzelf moeilijk maakt. Ik verzamel ook strips die meestal niet in de handel te koop zijn. en stichte ook De Reclamestripclub op.

Strips verzamelen van firma's, overheid, scholen, brandweer enzzz. Als je bv bij Ziggo medewerker zou zijn en er komt een strip uit over de werking en een avontuur bij Ziggo dan ga ik erachteraan. De strip is bedoeld voor de medewerkers, niet voor verzamelaars. De jacht is dan geopend

Gelukkig zijn er mensen gekkies zoals wij die verzamelen zodat er in de toekomst nog iets overblijft of te vinden is voor onze nakomelingen haha.

Maar soms loopt het niet zoals je wilt

Afgelopen week wilde ik de Nostalgie top 1000 opnemen

Mijn provider zette me plotseling op low wegens grote downloader

Mijn stream ging aan en uit bij de radioopname en ik dacht ...low

Helaas tijd later bleek het dat de modem rare kuren kreeg en zat ik zonder verbinding, telefoon ...

Dan nis het afwachten op de dag wanneer de technieker kan langskomen

Ondertussen kreeg ik gratis een nieuwste laatste type modem van Telenet en verving de technieker mijn D-Link met ook de nieuwste, ook gratis. Nu heb ik meer stream. bleek dat het oude bakje niet alles doorliet van de mer power die we afgelopen jaren bijkregen. Miserie maar uiteindelijk daarna toch een tevreden man als ik sneller verbinding heb.

ik kom er nu ook achter na jaren dat Telenet,  Radio Nostalgie niet doorgeeft via de Kabel radiodistrubutie, waarom mag god weten. Waar is de tijd dat je een papieren uitleg kreeg over het aanbod van je provider met alle tv en radio zenders vermeld en info.

Beluisteren van Radio via je TV digibox kan maar zoals je weet , hoe kan ik de opname dan verkrijgen uit de box na opname. Ben ik blij dat mijn internet aansluiting weer in orde is.

Ik zie nu ook na lange tijd,  ik weer Radio Nostalgie heb op FM op mijn gewone radio.  Dan werd het opnemen met een stick , gelukkig kan mijn LG dat en is voorzien van 2 aansluitingen

Als de modem uitvalt heb je niks meer, geen telefoon, internet of tv

Gelukkig hebben we nu Gsm's om te bellen naar de pechdienst haha!! De moderne digitale wereld.

Groeten van deze ahum oude zeerover, Jean-Pierre

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond is het weer zover…….

Op Canvas.

 

Soundbreaking
In deze aflevering zien we de kroniek van hoe opnamestudios geleidelijk aan zelf instrumenten werden en geluiden produceerden die live niet mogelijk waren. Van de komst van de magneetbanden en meersporentechnologie, over de vier en acht sporen die werden gebruikt door The Beatles en The Beach Boys en de zestien en twintig sporen van Pink Floyd en Fleetwood Mac tot de recente digitale innovaties die een inspiratie zijn voor artiesten als Beck, Bon Iver en Radiohead.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Canvas TV,  het zal je maar overkomen, druk je op de opnameknop, blijft hij hangen en zie je de zaadloper.

Dat is niet goed en alleen op te lossen door de computer uit te gooien, en na herstart mis je het begin.

Woensdag is de herkansing , dus dan beter ..

Hierbij de opname van afgelopen vrijdagavond van het 2e deel Soundbreaks, ik denk met 5 minuten of meer tekort.

Verder nog voor radio techniekers Juul Geleick en zeker voor den Walter Galle een stuk over o.a Radio Oostende en de antennemasten te Middelkerke bij Oostende die gaan verdwijnen

Dit via Focus TV de zender voor West-Vlaanderen

Zelf heb ik als schipper gebruik gemaakt van de diensten van Oostende radio om dan telefonisch verbonden te worden via de radio op de marineband. Ja zo ging dat in die tijd toen de Noordzee mijn 2e thuis was in de jaren 60-70-80-90...o.a . Maar goed het gaat er nu over om de downloads aan te bieden. Veel kijkgenot

Jean-Pierre :s

Bestanden (1,34 GB totaal)
Canvas TV - 20160205 - 2330-2412 - Soundbreaking-Painting With Sound [Deel 2 O...
Focus TV West-Vlaanderen - 20160115 - 0357-0400 - Radiostilte In Middelkerke.mpg

Wordt verwijderd op
13 februari 2016

Download-link
Please login or register to see this link.  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik denk en ontdekte dat ik onderstaande vergeten ben op te slaan alhier

Hierbij nog maar eens

--------------------------------------------------------

 

Hierbij Soundbreaking 5 - 6 - 7  

Zoals beloofd wat deel 5 betrof waarvan ik eerst rond de 5 minuten het begin tekort had opgenomen

Hierbij deel 5 . Nu een volledige opname!

‘Soundbreaking 5’

Bestanden (1,4 GB totaal)
Canvas TV - 20160210 - 1815-1904 - Soundbreaking 5 - Painting With Sound.mpg

Wordt verwijderd op
28 februari 2016

Download-link
Please login or register to see this link.

‘Soundbreaking 6’

Bestanden (1,51 GB totaal)
Canvas TV - 20160217 - 1820-1910 - Soundbreaking 6 - Sound And Vision.mpg

Wordt verwijderd op
28 februari 2016

Download-link
Please login or register to see this link.

SOUNDBREAKING 7’

Bestanden (1,39 GB totaal)
Canvas TV - 20160219 - 2316-2404 - Soundbreaking 7 - The World Is Yours .mpg

Wordt verwijderd op
28 februari 2016

Download-link
Please login or register to see this link.

IK hoop dat alles correct is, want ik ben ziek en ik heb al MG 100 percent, ik kan al eens een fout maken daardoor.

In Belgie is er een bepaalde zeer besmettelijke ziekte die veel mensen treft al een hele tijd aanwezig, vooral je eetlust is weg. Ook mijn gezin is getroffen.

Ik heb Odin de oppergod in de Noordse mythologie in het Valhalla opgeroepen of hij kon helpen om me wat te besparen van 2 3 weken pijn die nu optreed bij bronchtis of soort griepachtige ziektes  en al mijn ribben in mijn lichaam pijn doet krijgen dag en nacht

Ik geloof dat hij er wat aan doet, dus ben tevreden.

Met dank aan ahum Odin voor wat beterschap en zodoende hierbij liefst 3 Soundbreaking files

Och ja in Belgie is de info en titel niet correct in het weekblad Dag Allemaal  wat 19 februari betreft.

Info over deze reeks vind je hier:

Please login or register to see this link.  

Voor mezelf heb ik een word en Pdf document aangemaakt.

Veel plezier met de Soundbreaking files

Jean-Pierre de zeerover

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.