Spring naar bijdragen

Correctie over Nederbeat Top 40


Aanbevolen berichten

Welgemeende excuses, 6 nummers uit Groningen klopt niet: Een tot de criminaliteit vervallen lid van de adelstand tettert in mijn gedachten: UILSKUIKEN, FRIKANDEL, ZAK PATAT, LOEMPIA!!!!!!En terecht, want Cuby en the Blizzards komen uit Grolloo, en zoals een Groningse connectie (waar ik vanwege hun fan zijn van C+B de band automatisch aan Groningen verbind) mij al melde: is die plaats nog steeds niet geannexeerd door Groningen maar is 100% DRENTHE!!! Met excuses aan Drenthe en medeleven voor Groningen dat deze band niet uit hun provincie komt (maar.... zij hebben dan wel weer de Ro-D-Ys, ook niet mis.....).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jan

Mag ik jouw bedanken voor je prachtige uitzending.

Uren genot van Nederbeat doet je denken aan je jonge jaren

Wat een tijden toen, het leek of er een vloed was van Nederbeat die jaren en de hitparades

Zo'n plotselinge overvloed van mooie hits na elkaar doet je beseffen dat dit een uitzending is waar je gelukkig van wordt. Mijn brein doet mijn hersenen wiebelen van ' Terug luisteren man ' en de volumeknop bijregelen

Het heeft me ook zin om na te denken waar mijn muziekbladen van Ju-box zich bevinden om in te kijken.

De weinige die ik heb komen van een kennis die zijn ex wegdeed. Mijn eigen exemplaren jaargangen had mijn moeder achter mijn rug weggegeven aan de achterbuur en die kwamen via zijn kinderen op de rommelmarkt terecht. Na de rommelmarkt bleek alles verkocht. Een complete lege boeken kast deed mijn hart geen goed.       Ruzie's tussen mijn ouders en naar de kinderen waren het gevolg van die lege kast.

Na een reis van 10 dagen op de noordzee vissen en werken 24 op 24 uur standby, doodmoe terug thuis rezen mijn haren toch omhoog. Wat zeer zware stormen niet konden deed een eenvoudige lege boekenkast, nl schrik krijgen. Nooit kunnen denken dat een oude lege kast me schrik zou kunnen doen krijgen.

Ik denk dat ik de kast niet toeliet het te overleven en mijn vissersmachts ontplooing en frustratie het met blote handen in elkaar hakte toen de achterbuur me de lege dozen toonde en me zei '' JP sorry maar echt alles is weg op de rommelmarkt, wat niet weg was geloof ik dat de kinderen het met de papierslag meegaven. Mijn hoop op nog wat drukwerk was op slag verdwenen.

Het was de tijd van elke cent te bemachtigen om de ju-box te kunnen blijven kopen en na te denken hoe je de centen bijeen kon krijgen. Ik was 21 toen de lege kast me aanstaarde en ik een schok kreeg. Naast den Ju-box waren de andere muziekbladen ook verdwenen , de weinige nederlandse dit naast boeken en 1e drukken van strips en veel meer. Heel mijn leven heb ik in strip en boekwinkels, rommelmarkten gezocht om toch het meeste terug te vinden en aan te kopen. Helaas de muziekbladen waren daar niet bij. Geen Nederbeat lezing, wegens mijn werk op de noordzee en tijdstekort ook veel gebeurtenissen niet kunnen bezoeken. Toen ooit ook besloten de muziekbladen te laten vallen later, ook de centen speelden een rol, en het tijdstekort en plaats.

Ik zou zeggen, is er in het programma een foutmelding, door het intense genieten van de muziek ben je het zo vergeten. Volgens mij Jan is dit één van je sterke gemaakte programma's

Het smaakt naar meer om het gevoel van Nederbeatse gelukkigheid terug te beleven.

Ik heb in ieder geval met groot plezier genoten!

Er was bezoek aan huis terwijl de uitzending liep en ook de vriend kon je programma smaken.

Nu even kijken of mijn opname goed verliep, dan knippen en het aanbieden bij de leden van Golden Radio club.

Om af te ronden, laat de Nederbeat maar naar mij toestromen.

Een vriendelijke groet, Jean-Pierre

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik heb hier eens een jingle over laten maken door Hans Hoogendoorn..muziek brengt dingen bij je boven zoals niks anders het kan, er is serieus onderzoek naar gedaan, het resultaat hoor je in de jingle van Hans ten Hooge (zoals hij de de conculega's van RNI destijds werd genoemd)

Hans Ther kaal 13 en halve sec.mp3

bewerkt door Jan van Weeterloo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.