Spring naar bijdragen

Eva Koreman: ’3FM is een wit bolwerk’


Robin Westhof

Aanbevolen berichten

"Koreman pleit voor meer hiphop op 3FM."

En de uitgesproken feminist wil de luisteraars opvoeden.

Uiteraard met haar (extreem) linkse denkbeelden.

Please login or register to see this link.

 

Mag je daar kritiek op hebben?

Please login or register to see this link.

 

 

Robin

 

 

 

bewerkt door Robin Westhof
Taalfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Links' is in het tegenwoordige spraakgebruik veelal synoniem voor progressief. Die betekenis heeft het ook in het verhaal over Eva. De oude links-rechtsverdeling uit de jaren tot en met de jaren zeventig (VVD is 'rechts',  PvdA is 'links') bestaat niet meer. Ik zou Samsom niet 'links' willen noemen i.i.g.
3FM is wel een uitgesproken progressief station, muzikaal ligt het meer in het verlengde van de oude VARA-dinsdag dan van de TROS-donderdag. Een hitnotering is geen reden om een plaat wel of niet te draaien, wel de muzikale lijn die het station voorstaat. Daar zijn Eva's uitspraken een uitvloeisel van. Dat ze pleit voor een minder wit 3FM heeft niets met politiek te maken, het wijst er slechts op dat ze haar ogen openhoudt voor hoe de maatschappij er uitziet en daar uiting aan geeft. Om nog even de parallel met de 70s te trekken: die neiging hadden indertijd wel de 'linkse' deejays, die op hun uitzenddagen immers ook actualiteiten brachten in de spitsuren (zoals elk station, ook de commercielen, tegenwoordig doet), terwijl de 'actualiteit' op de TROS-donderdag niet verder ging dan de bijdragen van Jan Pelleboer. De 'rechtse' AVRO had overigens wel Radiojournaal, maar dat was i.t.t. Dingen van de Dinsdag geen geintegreerd onderdeel van de programma's. Het was er een onderbreking van.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei rauhfaser:

 Daar zijn Eva's uitspraken een uitvloeisel van. Dat ze pleit voor een minder wit 3FM heeft niets met politiek te maken, het wijst er slechts op dat ze haar ogen openhoudt voor hoe de maatschappij er uitziet en daar uiting aan geeft.

 Er zijn mensen, die haar manier van uiting geven aan..., brainwashen noemen.

Please login or register to see this link.

 

Robin

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt natuurlijk de ene na de andere link plaatsen, maar op een gegeven moment vorm ik liever mijn eigen oordeel.

Die links van jou kan ik niet zoveel mee. Zoekt en gij zult vinden. Elke denkbare mening over elk denkbaar onderwerp, al dan niet gefundeerd, is wel ergens op het internet terug te vinden. Dat is de aard van het beestje.

Ik vind het vooral opmerkelijk dat er een website is die een opmerking op Facebook (een van de vele miljoenen, over vele honderdduizenden onderwerpen) als 'nieuws' brengt. Zo kunnen we wel bezig blijven.

 

bewerkt door Paul
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Robin Westhof:

 Er zijn mensen, die haar manier van uiting geven aan..., brainwashen noemen.

Please login or register to see this link.

 

Robin

 

Dus iemand die vaststelt dat

A) de (Nederlandse) maatschappij niet (meer) wit is en

B ) het personeelsbestand van 3FM wel volledig wit is

is gebrainwashed?

Of iemand zichzelf wel of niet als feminist betitelt, is een (gelukkig) volledig vrije keus en staat los van bovenstaande.

Ik haak af.

Gegroet.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.