Spring naar bijdragen

BBC ontslaat Tony Blackburn


Jano1954

Aanbevolen berichten

Tony Blackburn is door de BBC ontslagen.

De director general heeft tot deze stap besloten vooruitlopend op een rapport dat vandaag openbaar wordt over de aanrandingen en verkrachtingen door Jimmy Saville.

In het rapport wordt Blackburn beschuldigd dat hij in 1971 seks zou hebben gehad met een 15 jarig meisje.

Het meisje zou zich later van het leven hebben beroofd.

Blackburn ontkent in alle toonaarden en heeft juridische stappen tegen de BBC aangekondigd

Het hele verhaal is hier te lezen :

Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jano1954:

 

Het "voorval" komt pas na 45 jaar boven water.

 

Was toen ook al bekend.

"Tony Blackburn zou in 1971 een meisje van 15 jaar verleid hebben. Enige tijd later pleegde zij zelfmoord. De deejay werd door haar moeder aangeklaagd voor het incident, maar de aanklacht werd na enkele weken ingetrokken.

Blackburn is nooit veroordeeld voor de beschuldigingen. Ook is er nooit bewijs geweest dat de deejay over de schreef zou zijn gegaan. Ook uit het Dame Janet Smith onderzoek zou niet blijken dat Blackburn zich schuldig zou hebben gemaakt aan kindermisbruik. Alleen het dagboek van het meisje suggereert dat er meer gebeurd zou zijn."

Please login or register to see this link.

 

Tegenstrijdig met het voorgaande bericht, maar volgens het nieuwe onderzoek zou zijn alibi toen niet kloppen?

" Blackburn heeft het misbruik in 1971 altijd ontkend, maar zijn alibi werd door het onderzoeksteam dat vandaag zijn bevindingen presenteerde, onderuitgehaald, waardoor ontslag onvermijdelijk bleek."

Please login or register to see this link.

 

"DJ Tony Blackburn has "parted company" with the BBC after failing to fully co-operate with the Jimmy Savile inquiry, director general Tony Hall has said.

Lord Hall said Dame Janet Smith's inquiry had rejected Mr Blackburn's evidence"

Please login or register to see this link. #"

bewerkt door Robin Westhof
Toevoeging BBC link.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tony Blackburn is niet ontslagen omdat hij schuldig is (dat is immers niet bewezen), maar omdat hij destijds niet goed heeft meegewerkt aan het onderzoek naar de dood van dat vijftienjarige meisje. Volgens een pas gepubliceerd rapport voerde hij een alibi aan dat niet kan kloppen. Zie het bericht van Robin.

Of dat juridisch steekhoudend is, zal nog moeten blijken. Maar de advocaten van de BBC denken dus kennelijk van wel.

bewerkt door Paul
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En vanmiddag zat onze vriend Ad Visser weer een half uur lang te ouwehoeren over e.e.a. Ik weet precies hoe dat gaat; "bel Ad visser maar, woont om de hoek en praat zo lekker……..".

En volstrekt overbodig interview want "hij heeft wel eens wat gehoord, enz…….."  Maar echte voorbeelden had ie niet en was ook nooit bij opnamen in Londen geweest vertelde hij.

De UK correspondent had meer info.

Ik wordt wel een beetje moe van Ad Visser in de media.

'druk op de knop en Ad lult wel".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nu 2016 en ik lees 1971. De BBC heren huidige kaste zijn wel laat. De broodheren!

We gaan er geen woorden aan vuil maken.  de huidige BBC klasse doet het al genoeg met het ontslaan.

Ik vraag me af hoeveel van die BBC kaste die de beslissing namen heilig zijn in hun maatpakken.

Waarschijnlijk zou je aardig opkijken van wat je nu niet weet wel zou weten

Wat ik me al een tijd afvraag

Van Cliff Richard na de herrie over....hoor je niks meer!

Jean-Pierre de zeerover

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt me op dat al dit soort zaken zich hebben afgespeeld in een tijd waarin men het met zijn allen kennelijk niet zo n probleem vond. Gelukkig zijn we er nu anders naar gaan kijken. Ik denk dat Engeland niet anders is dan de rest van de wereld , maar dat daar meer onderzoek wordt gedaan.

Ik denk dat de sfeer tijdens drive inn shows b v behoorlijk los was en dat daar wel eens wat fout ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei wim1958:

Het valt me op dat al dit soort zaken zich hebben afgespeeld in een tijd waarin men het met zijn allen kennelijk niet zo n probleem vond. Gelukkig zijn we er nu anders naar gaan kijken. Ik denk dat Engeland niet anders is dan de rest van de wereld , maar dat daar meer onderzoek wordt gedaan.

Ik denk dat de sfeer tijdens drive inn shows b v behoorlijk los was en dat daar wel eens wat fout ging.

In die tijd gebeurde het wel eens dat je een meisje versierde of door een meisje versierd werd die jonger was dan dat ze had gezegd. Zolang niemand daar een probleem van maakte was er niks aan de hand. Zo is het waarschijnlijk bij Blackburn ook gegaan. Het werd pas een probleem toen het meisje zelfmoord pleegde en haar moeder een aanklacht indiende, die ze na een paar weken weer introk.

gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei thijs5326:

In die tijd gebeurde het wel eens dat je een meisje versierde of door een meisje versierd werd die jonger was dan dat ze had gezegd.

Als dat de situatie was, dan had hij dat moeten erkennen. Het geeft geen pas om met een vals alibi te komen.

Maar voorlopig is het allemaal speculatie, natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.