Spring naar bijdragen

Nationale hitparade 30 oktober 1976


janf001

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Ronald:

Dank je wel, Jan. Zijn dit eigen opnames? Deze hebben we nog niet eerder gezien. Net als de Europarades die je onlangs plaatsten.

 

Ronald.

Ja dit zijn "eigen" opnames. Maar niet van mijzelf, maar van een vroegere vriend van mij. Wij namen toen allerlei programma's op. Mijn eigen opname sheb ik jaren geleden al gedeeld. Ik ontmoette die oude vriend laatst weer en vertelde hem over hitparades en zo. Korte tijd later mailde mij mij deze uitzendingen door. Ik constateerde dat deze opnames inderdaad niet eerder gedeeld waren. Dus vandaar..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei rauhfaser:

...en wat mij betreft is dat vooral oud materiaal van Felix. (vooral ook niet-hitparade-uren).

 

 

Ja, heel graag en doe dan maar gelijk ook wat van zijn oude programma's op Radio Luxembourg ( eind jaren 60 en begin jaren 70) erbij, staat al heel lang bovenaan op mijn verlanglijstje.

 

Wat Hitparade uren betreft op Hilversum 3, graag die van de periode 1969/1970 met Joost den Draaijer.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van Felix op Luxy heb ik geloof ik 1 fragmentje van 40 seconden, verder nooit iets gehoord.

 

Overigens was dat inhoudelijk totaal niet interessant, Felix had daar de rol van buikspreekpop aan de lopende band, met opname van zes programmauren op 1 dag. En alles moest vooral gezellig en 'voor de huisvrouw' zijn.

Als je de 'voor elk wat wils-Felix' wilt horen, kun je overigens ook de nachtuitzendingen op 3 uit circa 1974 erbij pakken die Hans Hoogendoorn een keer heeft aangeboden. Ook daar draait hij kritiekloos de meest wanstaltige zooi. In onze 50 jaar 3FM-serie op KX stond hij er met het schaamrood op de kaken naar te luisteren.


Edwin 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei rauhfaser:

 

 

Overigens was dat inhoudelijk totaal niet interessant, Felix had daar de rol van buikspreekpop aan de lopende band, met opname van zes programmauren op 1 dag. En alles moest vooral gezellig en 'voor de huisvrouw' zijn.

 

 

 

Met zijn ochtendprogramma op de 208 was dat inderdaad het geval, op de zondagmiddag (eind jaren 60) was het in mijn herinnering gewoon goede pop radio.

 

Ook begin jaren 70 met de Felixtalige uitzendingen (18.00-19.30) was het leuke pop radio, vergelijkbaar met het beste van Radio Veronica en RNI en vooral in de winter in een groot deel van Europa te beluisteren.

 

 

Robin

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎12‎-‎4‎-‎2016 om 08:41 zei rauhfaser:

Felix had daar de rol van buikspreekpop aan de lopende band, met opname van zes programmauren op 1 dag. En alles moest vooral gezellig en 'voor de huisvrouw' zijn.

 

 

Stan Haag had destijds (jaren 60) een jongere doelgroep.

 

"Ik meldde al even dat Stan Haag in die dagen ook nog eens was te beluisteren op de Nederlandstalige service van Radio Luxembourg, ondermeer met het programma ‘Muziek voor Eva’. Hoe kwamen die programma’s destijds tot stand? Stan destijds: “ledere week rijd ik een keer naar Brussel. Dat betekent dus echt iedere week, elke dinsdag weer, om daar met mensen van Radio Luxembourg zeven
uren achtereen opnamen te maken voor mijn dagelijks een uur
durend programma. Het is een muziekprogramma en ik klets de
zaak aan elkaar. Ik lees de felicitaties voor en beantwoord binnengekomen correspondentie. Zalig om te doen, het zijn praktisch allemaal brieven en kaartjes van jongens en meisjes van een jaar of zestien, allemaal fans van de Beatles, de Rolling Stones, Adamo en Cliff Richard. Ze hebben dan ook allemaal dezelfde liefhebberijen, schaatsen en zwemmen, tja.”

 

Die dinsdag was trouwens een zware dag voor Stan.

 

"Die dinsdag noemde Stan Haag altijd zijn ‘Rampdag’. Behalve dan in de zomer want dan vond hij het drie uur heen en drie uur terug rijden wel fijn om te doen: “Met de zon in je open dak en de vogeltjes in de bomen. Het is leuk om te doen, dat Radio Luxembourg gedoe, maar het is en blijft doodvermoeiend. Maar goed, je moet er
wat voor over hebben. Je krijgt nu eenmaal niets cadeau."

 

(Bron Facebook/Hans Knot)

 

 

Robin

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-4-2016 om 21:44 zei rauhfaser:

...en wat mij betreft is dat vooral oud materiaal van Felix. (vooral ook niet-hitparade-uren).

 

 

Heb je de vorige aflevering gezien uit de documentairereeks over de jaren zestig gezien, Edwin, van afgelopen zaterdag? Ik zojuist, via Uitzending Gemist. Het gaat onder andere over de begintijd van Felix Meurders bij Radio Luxemburg en H3, en ook Veronica komt zijdelings nog even ter sprake. En over de Haagse Nederbeat, met Robert-Jan Stips en de geschiedenis van de band Super Sister.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Paul:

 

Heb je de vorige aflevering gezien uit de documentairereeks over de jaren zestig gezien, Edwin, van afgelopen zaterdag? Ik zojuist, via Uitzending Gemist. Het gaat onder andere over de begintijd van Felix Meurders bij Radio Luxemburg en H3, en ook Veronica komt zijdelings nog even ter sprake. En over de Haagse Nederbeat, met Robert-Jan Stips en de geschiedenis van de band Super Sister.

Heb ik opgenomen, dus staat op de harddisc te wachten. Eerst deel 3 nog kijken, dit was volgens mij deel 4.

 

Dank voor de tip namens degenen die deze mooie serie nog niet kennen.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Hotel Amigo:

Paul,

 

Die aflevering staat nog niet online....?

 

Groet,

 

HA

 

 

Geen idee. Zou wel moeten, toch? Ik heb het gezien via mijn UPC-box, waarmee ik programma's van de NPO kan kijken tot 10 dagen terug.

 

Wat mij het meest trof van deze aflevering, was het volgende: op zeker moment hoor je minister Vrolijk, die de eerste uitzenddag van Hilversum 3 opent. Daarbij zie je het gezicht van zijn zoon Marco Vrolijk, de latere drummer van Supersister. Zijn commentaar is iets in deze trant: 'Ik kende mijn vader eigenlijk helemaal niet zo goed. Ik heb nooit een goed gesprek met hem gehad.'

 

De generatiekloof uit de jaren zestig in een notendop.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.