Spring naar bijdragen

Radio Caroline - 10-11-1979 - 1300-1400 - Peter de Vries - Caroline Top 50


Vincent

Aanbevolen berichten

Vincent,

Weet jij toevallig welke tune Peter gebruikt tijdens deze Top 50?

Caroline-19791110 -1400-1500-PeterDeVries-CarolineTop50

O.a. aan het begin te horen bij noemen nummers die uit de lijst zijn gegaan.

 

1:28 en 49:49

 

Jammer van de (net) storing die te horen is bij deze opnames.

 

Gr.

 

HA

bewerkt door Hotel Amigo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan Fré

 

Deze zeerover zeevisser heeft het gewoon gedownload zonder problemen. Ik kreeg ook dat rode waarschuwingssysteem bericht voor virussen. Als we op zee visten moesten we ons plan trekken, we hadden geen dokter, tandarts, computers enz...dus zo'n ex visser zegt dan om het beleefd uit te drukken , of veel beleefder dan de visserstaal op zee.. de pot op met die berichten, ze kunnen mijn k....kussen.

Downloaden dus!

 

Verder de vriendelijke groeten beste Jan, het ga je goed

Bye tot we elkaar ergens weer mogen zien in goede gezondheid zonder virussen haha

 

Jean-Pierre de ouwe zeerover die op pensioen gaat (grrr al 65 jaar)

 

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
Foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikke toch, das geen jaar te vroeg

Vissers zijn 10 jaar of meer eerder versleten dan andere" belgen

Door het zware risicovolle werk op zee, 24 op 24 uur standby dag en nacht in alle weer en wind, stormen

Slapen en eten als er tijd was, zoniet niet slapen

Was er 24 of 48 uur werk dan deed je dat nonstop, zo simpel was dat

Als ik zie dat ondanks alle TV Mediaverhalen voor 67 68 jaar te werken in de toekomst dan denk ik shit..

Onlangs hebben de luchtvaardverkeersleiders de meeste zich ziek gemeld (staken is het woord wat er gebeurde)

dit net  na de aanslagen in zaventem airport . Beroering in Belgie want terwijl de slachtoffers die nog leven liggen te kreunen van de pijn, staakten ze in feite omdat in de toekomst de pensioen leeftijd van 55 naar 58 gaat.

terwijl ze 10.000 tot rond de 12.000 euro per maand verdienen als gewoon loon

schandalig.............

 

gevaarlijk werk jaja

 

Tja als ik met een 23 meter boot sta te vissen van windkracht 9 10 11 dat is pas heel gevaarlijk

Dag en nacht

Soms dacht ik, als de mensen dit echte leven op tv zouden kunnen zien dan verklaren ze ons stapelgek

 

Politiemensen enz mochten ook eerder op pensioen., het leger ....

Je kan er een boek over schrijven

Nog even melden dat ik begon als scheepsjongen op 15 jaar en mijn eerste 2 reizen het stormde

op een houtenboot van 15 meter

de 2e reis moest ik buiten bijna 36 a 48 uur aan een stuk werken in regen, stormwind, en weg en weer geschud en gegooi, water van de zee en de regen op je., nou moe

ik dacht toen, nou wat ben ik begonnen, als ik terug thuis ben zou ik wel stoppen en weer naar school gaan voor iets anders

maar ja ik kom uit vissersfamlies

mijn ene grootvader zat op een houten zeilschip soms 6 maanden bij ijsland op zee

de andere grootvader, van mijn familienaam had ook kleine houten boot met zeilen , zonder motor, zonder instrumenten, alleen een kompas. er was zelfs geen stuurhut, alles open en bloot

er kwam minder armoede nadat de eerste motoren op de markt kwamen

 

Zeevissers zijn het slechste uit wat pensioen betrof, zeker mijn vader

nu is het beter geworden

Bijna niemand beseft het of gelooft het niet maar een visser is iemand die het meeste uren werkte in zijn loopbaan.

Wie het meeste uren heeft staan in zijn loopbaan kreeg het laagste pensioen

Er zijn beroepen of waren ze die vanaf 50 55 jaar op pensioen, gingen

Wat men ook in NL niet mag vergeten dat Belgie het grootste loontaxen heeft,

Men vergeet in NL als men het heeft over Belgie dat het hier zoveel beter is in bv gezondheidszorg o.a dat we ons rot betaalden in ons leven via belastingen , afhoudingen op je loon. de hoogste van al de landen.

in feite word een harde werker die veel uren klopte in het verleden gestraft als ie op pensioen komt

 

Wat ik al een hele tijd zie afgelopen jaren is besparingen en besparingen

op dit ogenblik zijn de gepensioneerden de klos

de ene hand geeft, de andere pakt

maar ..hier pakt men meer

maar ach zelfs als het zou gelijk blijven je pensioenbedrag is dit verblinding

dan gaat e wel hier en daar tax of nieuwe vorm van belasting af van iets anders of word het bv bijgerekend bij je eleckricieit

zo is nu voor mijn gezin 100 euro bijgevoegd wegens de zonnepanelen enz gedoe uit het verleden. het stukje gratis electriceit is afgeschaft en betaal je dus

 

Sint Niklaas bestaat niet zeg ik altijd

 

ik zie in mijn leven op tv veel beloven of beweren dat ......de mensen geloven alles helaas

dan zei men opmerkingen tegen mij van Jean-Pierre nu mag je niet meer klagen, jullie krijgen dit en dat..

helaas..........

 

soms krijg ik het op mijn heupen

eenvoorbeeld bij de boeren

al jarenlang dat gezever over de melkprijs

iedereen beloofd maar niks in de geldbeugel , dan weer

zelf een boer op tv geloofd nog in sint-niklaas op tv na afspraken

 

dan gaan de supermarkten eindelijk wat doen

de mensen denken  oh das mooi van de supermarkt, eindelijk doen ze wat aan hun uitmelkerij enz

de melk verhogen ze, 3 cent per liter voor de boeren

maar dan verkoopt men  het aan 10 cent meer

door bla bla en blabla na jaren heeft de boer nooit een, cent gezien

reclame voor de supermarkt

maar vergis je niet

de consument en de boer werd altijd bedrogen

3 en 7 is 10 cent voor de zak van de supermarkten

en dat geld komt uit de zakken van ons de klanten

triestig want de  klant dacht ik steun ook de boeren

de wereld is soms een show toneel

veel beloven, beweren op tv en de media maar niet doen is.....ik zwijg maar

maar ik ga er over stoppen want het gaat niet over radio

 

nog dit

ik heb eens een jaar 295 zeedagen gevaren op zee , de Noordzee en het Engels kanaal

let op er zijn ook nog dagen dat ik aan land werkte van de rest

maar die telden niet mee voor ons pensioen!

alleen de zeedagen tellen, niet de uren

of ik nou 20 uur op 24 werkte , das gewoon een zeedag

gelukkig ben ik op mijn 44ste gestopt als schipper, dan met passagier ferries gevaren, van de overheid 1,5 jaar RMT en dan prive maatschappijen vanuit Oostende bv Hollyman, Hoverspeed en ook voor de engelse Sally line

Daarna gestopt na Hoverspeed fast ferries op Dover en Ramsgate , en helaas in 2012 100 percent Mystenia Gravis gekregen.  Een inmuum ziekte waarvan de oorzaak niet bekend is, er staat geen leeftijd op.  in mijn staat ben ik gewoon een grote pechvogel. Maar goed in de goede of betere dagen is de hobby aan bod.

 

tja

 

Vriendelijke groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.