Spring naar bijdragen

VARA Radio 3 - 02-10-1990 - Mark de Brouwer - Hitbrouwerij


Vincent

Aanbevolen berichten

Ik heb hem een paar weken meegemaakt bij de VARA. Hij wist niet eens wat 'blind starten' was. Dus trok hij de laatste plaat wreed weg, twee minuten voor het einde, om de volledige eindtune erin te jassen.

Zulke stupiditeit heb ik verder alleen bij de lokale omroep gezien.

Wel een mooie stem.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet niet dat Mark in de tijd waar jij nu aan refereert Reuhfaser volgens mij pas 18 jaar was... Overigens meen ik dat hij aldaar ook muzieksamensteller was voor Radio 3 destijds. 

Bij 10 Gold heeft Mark zich naar mijn mening ontwikkeld tot één van de beste Nederlandse DJ's. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand van 18 die bij de landelijke radio wil, heeft toch al wel een paar jaar warmgedraaid bij de piraat of de lokale? Dan ga je toch geen plaat wegdraaien en een volledige filler van drie minuten in de uitzending gooien? Ik spreek uit ervaring, ik was leeftijdgenoot van hem.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zover ik weet is Mark als muzieksamensteller en achter de schermen begonnen bij Radio 3. Later heeft men aan hem gevraagd om radioprogramma's te gaan maken. Hij had dus geen DJ-achtergrond zoals jij die nu beschrijft. Wel weet ik dat hij volgens mij in Baarn of Zeist bij een lokaal station gedraaid heeft in zijn jeugd. 

Ik kijk met heel veel plezier terug op alles wat Mark nadien bij Radio 10 gedaan heeft. Wat mij betreft een vakman.

 

bewerkt door Lumpie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mark is bij de VARA begonnen tijdens een project dat we op de Firato 1988 hebben gedaan, nageaapt van Veronica's Europa Radio wilde de VARA ook zoiets Radio 711 911 werd dat. (035-711 911 was het centrale telefoonnummer van de VARA). Er was dagelijks van 10 tot 22 uur uitzending vanaf de Firato, gecoordineerd door Peter Holland.

Hij, Luc van Rooij en Wim Rigter deden als VARA-deejays dagelijks uurtjes, elke avond werd een lokale omroep een uurtje doorgeprikt, Jeroen Drogt (tegenwoordig oa bij KX Radio) en Mark de Brouwer waren als 'jonge talenten' ingevlogen en deden beiden elke dag een uur. Na de Firato bleef Mark bij de VARA hangen. Na een chefswissel kreeg hij in 1990 dit programma.

Ik werkte zelf mee aan het samenstellen van nieuwbulletins van de Firato- uitzendingen. De bulletins werden gelezen door onder anderen  Jeroen Pauw.

 

O ja, het programma van Mark op de Firato heette Ratjetoe

 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan ik me nog herinneren dat project van de Firato. In 1988 was ik op de Firato. Ik ontmoette daar toen Wim Rigter en Peter Holland. Peter deed toen ook Typisch Hollands vanaf de Firato tussen 13.30 en 16.00 uur op Radio 2. Van 12.00 tot 14.00 uur had ie een programma op Radio 711 911. Dus dat laatste half uur moest ie zijn tijd bezig houden tussen twee programma's. Daar werd ie wel een beetje gek van. In 1990 op de Firato was er wederom een project daar ontmoette ik Mark de Brouwer toen. Hij rookte shag herinner ik me nog. En toen mocht er nog gerookt worden op de werkvloer.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.