Spring naar bijdragen

Popicoon Prince op 57-jarige leeftijd overleden


Vincent

Aanbevolen berichten

Pfff... Het gaat maar door.

 

Begin jaren tachtig zag ik hem toen hij Utrecht aandeed op zijn Sign of the Times-tournee, een van de beste popconcerten die ik ooit heb bijgewoond...

Later werd het allemaal wat minder, maar voor die paar topjaren ben ik hem nog altijd dankbaar.

 

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

10 uur geleden zei Junebug:

Dat wordt poen pakken op Discoqs, zal de hele rits vinyl meteen even uit de kast halen ;) , een mens moet wat.

 

Kan de zogenaamde pop professor Leo Blokfluit weer wat raaskallen op alle flutzenders.

 

grt. June

 

Je klinkt best wel cynisch en verbitterd, Junebug. Wil je erover praten? :shy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had niks met Prince en zijn muziek.

Ik zag net op CNN dat het wellicht drugs gerelateerd is…….da's dan weer jammer.

Ik vond de reactie van Gerard Ekdom en alle andere bekende Nederlanders weer…………………...

Hoeveel zouden eerst even gekeken hebben "wie was Prince ook al weer ?"

 

Ook een beetje cynisch Paul, ik weet het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Ik had niks met Prince en zijn muziek.

Ik zag net op CNN dat het wellicht drugs gerelateerd is…….da's dan weer jammer.

Ik vond de reactie van Gerard Ekdom en alle andere bekende Nederlanders weer…………………...

Hoeveel zouden eerst even gekeken hebben "wie was Prince ook al weer ?"

 

Ook een beetje cynisch Paul, ik weet het.

Helemaal mee eens Juul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Ik had niks met Prince en zijn muziek.

Ik zag net op CNN dat het wellicht drugs gerelateerd is…….da's dan weer jammer.

Ik vond de reactie van Gerard Ekdom en alle andere bekende Nederlanders weer…………………...

Hoeveel zouden eerst even gekeken hebben "wie was Prince ook al weer ?"

 

Ook een beetje cynisch Paul, ik weet het.

 

DWDD had een tenenkrommende uitzending omdat de redactie, die uitzond toen het nieuws bekend werd, niet bij machte bleek te improviseren. Zeer verwijtbaar, gezien de salarissen die daar gefourneerd worden.

 

Maar Humberto had een zeer goed gevulde tafel, met een aantal erkende Prince-liefhebbers. Ekdom heeft bij herhaling verteld, en ook gisteren beargumenteerd, hoeveel het nummer Sometimes It Snows In April voor hem betekent. Ook Lois Lane zat daar niet zomaar, net als Bo Saris.

Dat er ook nog twee andere gasten waren (buiten Prince-gesprek om) was alleen maar goed.

Ook Pauw had een goede benadering van dit grote muzieknieuws.

 

En tja, 'niets met Prince hebben'... betekent volgens mij vooral de ontwikkeling van de popmuziek in de afgelopen 40 jaar niet meer gevolgd hebben. Dat hoeft overigens ook niet.

 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Paul:

 

Dat kan hoor, Juul. Smaken verschillen nu eenmaal. Zo had (en heb) ik bijvoorbeeld helemaal niks met Queen. Ach, wat doe je eraan?

 

Dan hebben we bovenstaande gemeen.

1 uur geleden zei rauhfaser:

 

DWDD had een tenenkrommende uitzending omdat de redactie, die uitzond toen het nieuws bekend werd, niet bij machte bleek te improviseren. Zeer verwijtbaar, gezien de salarissen die daar gefourneerd worden.

 

Maar Humberto had een zeer goed gevulde tafel, met een aantal erkende Prince-liefhebbers. Ekdom heeft bij herhaling verteld, en ook gisteren beargumenteerd, hoeveel het nummer Sometimes It Snows In April voor hem betekent. Ook Lois Lane zat daar niet zomaar, net als Bo Saris.

Dat er ook nog twee andere gasten waren (buiten Prince-gesprek om) was alleen maar goed.

Ook Pauw had een goede benadering van dit grote muzieknieuws.

 

En tja, 'niets met Prince hebben'... betekent volgens mij vooral de ontwikkeling van de popmuziek in de afgelopen 40 jaar niet meer gevolgd hebben. Dat hoeft overigens ook niet.

 

Edwin

Kijk Edwin,

 

Dat laatste snap ik nou weer niet. Dus EWF en Frank Boeijen, etc. waren niet betrokken bij de door jou genoemde ontwikkeling van de popmuziek?

Ik had je "hoger" ingeschat. Maar je zal dat laatste wel in een opwelling neer geschreven hebben…..denk ik dan maar.

En met dat laatste "Dat hoeft overigens ook niet." beweer je weer iets anders…………...

 

Ik vind je opmerking gewoon een beetje lullig. Maar soms ben ik dat wel gewend van je. Ik heb  al die jaren, bijna 40 dus,  geprobeerd de popmuziek te duiden en dan kom jij met zoiets.

"Jaloers"?…………...

Ik sluit de discussie maar.

 

Mooie dag nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Paul:

 

 

Je klinkt best wel cynisch en verbitterd, Junebug. Wil je erover praten? :shy:

Nee hoor Paul, ben meer realistisch dan cynisch, de beste man heeft mijn ins ziens vooral gepresteerd tussen 81 en 86, dat is inmiddels 30 jaar geleden. Daarnaast ben ik niet zo van het bestempelen van mensen tot iconen.

5 uur geleden zei rauhfaser:

 

 

En tja, 'niets met Prince hebben'... betekent volgens mij vooral de ontwikkeling van de popmuziek in de afgelopen 40 jaar niet meer gevolgd hebben. Dat hoeft overigens ook niet.

 

Edwin

U kijkt DWDD en Umberto Tan op RTL4 en zegt dan het bovenstaande :sleepy: , dat zegt mij genoeg.

grt. June

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KX Radio-20160421-2100-0100-Prince Special.

 

2100-2200-Please login or register to see this link. l

2200-2300-Please login or register to see this link. l

2300-2400-Please login or register to see this link.

0000-0100-Please login or register to see this link.

 

Groet Henk.

 

 

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 3
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang er popmuziek bestaat, heb je iconen. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven. En voor heel veel mensen was hij zo'n icoon, zo blijkt uit de reacties. En een voorbeeld voor nieuwe generaties musici, met name in de V.S.

 

En je kunt erop wachten: natuurlijk zijn er dan altijd mensen die roepen dat het allemaal zwaar overdreven is en dat hij/zij heus niet zo geweldig was. Bij Bowie was dat ook al zo, en bij de volgende beroemde dode zal dat niet anders zijn. Het hoort er allemaal bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Paul:

 

 

En je kunt erop wachten: natuurlijk zijn er dan altijd mensen die roepen dat het allemaal zwaar overdreven is en dat hij/zij heus niet zo geweldig was.

 

Kijk b.v. naar de verkoopcijfers van zijn albums in de USA.

Neem de periode 1979-1994, dan zijn er 14 albums uitgebracht, allemaal gecertificeerd met goud of nog veel vaker met

(meerdere malen) platina!

Ben je toch aardig succesvol als artiest.

 

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎22‎-‎4‎-‎2016 om 13:57 zei Juul:

Dan hebben we bovenstaande gemeen.

Kijk Edwin,

 

Dat laatste snap ik nou weer niet. Dus EWF en Frank Boeijen, etc. waren niet betrokken bij de door jou genoemde ontwikkeling van de popmuziek?

Ik had je "hoger" ingeschat. Maar je zal dat laatste wel in een opwelling neer geschreven hebben…..denk ik dan maar.

En met dat laatste "Dat hoeft overigens ook niet." beweer je weer iets anders…………...

 

Ik vind je opmerking gewoon een beetje lullig. Maar soms ben ik dat wel gewend van je. Ik heb  al die jaren, bijna 40 dus,  geprobeerd de popmuziek te duiden en dan kom jij met zoiets.

"Jaloers"?…………...

Ik sluit de discussie maar.

 

Mooie dag nog.

Daar sluit ik me bij aan. Geruststellend dat die Prince niet in november overleed want dan had de hele Top 2000 er weer mee vol gestaan. (Het feit dat ie succesvol was staat toch niet ter discussie als je niets met een artiest hebt)

23 uur geleden zei Hans van Rijswijk:

Vind alle ophef rond Prince een "beetje" overtrokken. Zo'n Radio 2 dat dan alleen nog maar plaatjes van de man draait. Zo goed was de muziek van de man niet. Vooral veel van hetzelfde en dat tig maal. Nog even een paar dagen doorbijten en wegzappen, dan wordt het weer lekker stil rond deze dwerg uit Minneapolis! 

Was het maar bij Radio 2 gebleven. Ik dacht bij BNR "veilig" te zijn maar zelfs dat niet. Dus maar een mooi CD-tje gedraaid in de auto

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog een ''minte'' LP uit de Lente van 1987 van een zgn protégé van hem, geheten Jill Jones met de gelijknamige LP Jill JonesPlease login or register to see this link.

 

Ik heb ook nog ergens een opname van de VPRO (zelfde periode), waarbij de DJ zegt, nadat ''If I was your Girlfriend'' was gedraaid en de collega DJ het uitro volpraat, ''het blijft toch een vies mannetje'', dat de tweede DJ denkt dat zijn collega het over hem heeft, maar dus eigenlijk over Prince. Beetje verwarring, geinig om te horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Albatrosstudio:

 

Was het maar bij Radio 2 gebleven. Ik dacht bij BNR "veilig" te zijn maar zelfs dat niet

 

 

Ach arme, ik begrijp dat je het moeilijk hebt gehad. Maar wees gerust, zoiets duurt nooit lang en voor de Nederlandse radiostations is het altijd alweer snel business as usual.

 

 

In de Londense metro daarentegen herdenken ze hem 'like it's 1999'...

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 years later...
Op 23-4-2016 om 22:24 zei Omnivoor:

Ik heb ook nog ergens een opname van de VPRO (zelfde periode), waarbij de DJ zegt, nadat ''If I was your Girlfriend'' was gedraaid en de collega DJ het uitro volpraat, ''het blijft toch een vies mannetje'', dat de tweede DJ denkt dat zijn collega het over hem heeft, maar dus eigenlijk over Prince. Beetje verwarring, geinig om te horen.

Hier het bewuste stukje van 1 april 1987 's middags R3 op de VPRO, zojuist terug gevonden op audiocassette:

Please login or register to see this link.

VPRO R3 1 April 1987 's middags Prince GF.mp3 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.