Spring naar bijdragen

AVRO Hilversum 3 - 06-04-1980 - 0945-1045 - Meta de Vries, Willem Duys


Vincent

Aanbevolen berichten

Twee onvergetelijke radiostemmen die al lang verstomd zijn , Meta en Willem. Prachtige opname. Daar begon de zondag zo'n beetje mee. Caroline was nog off air en AFN had Hymns from Home rond die tijd. Een MP#tje afspelen op de laptop zaten we toen nog van te dromen. Een Shamrock tape op de Phillips taperecorder met een uurtje RNI of Veronica van voor aug 74 vond mijn vrouw een beetje te veel lawaai voor de baby die 6 maanden later geboren zou worden.

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin jaren zeventig stonden Meta en Willem voor mij gelijk aan een saaie zondag waaraan geen einde leek te komen... Ongelofelijk, wat een gezapigheid. Alleen al die fluisterstem van Duys. En Veronica bood op zondagochtend voor mij ook al nauwelijks soelaas, met 'oom Frans' en Sportief Zijn Beter Worden. Alle respect voor Henk van Dorp, maar ik was en ben nu eenmaal geen voetballiefhebber.

 

Het werd pas leuk toen Aad Bos op H3 mooie popmuziek ging draaien voor de VARA, ergens eind jaren zeventig. Sterke koffie, gekruid geluid.

bewerkt door Paul
en wel daarom
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Paul:

Het werd pas leuk toen Aad Bos op H3 mooie popmuziek ging draaien voor de VARA, ergens eind jaren zeventig. Sterke koffie, gekruid geluid.

Is ook mijn verhaal. Vanaf april 1979 luisteren (en muziek opnemen) op zondagmorgen: De Koperen Plaat, de Zilveren Plaat, het Rondje Live en mooie nieuwe albums. Ik heb Aad onlangs gesproken, ook hij denkt met warme gevoelens terug aan die tijd (en aan zijn jazzjaren). Wil helaas niet meewerkten aan de KX-serie, omdat het (voor hem) allemaal te lang geleden is.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rauhfaser:

Ik heb Aad onlangs gesproken, ook hij denkt met warme gevoelens terug aan die tijd (en aan zijn jazzjaren). Wil helaas niet meewerkten aan de KX-serie, omdat het (voor hem) allemaal te lang geleden is.

 

Edwin

 

Jammer! Goeie stem had die man ook.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hans van Rijswijk:

Aad Bos is natuurlijk niet de eerste naam die te binnen schiet als je het over Hilversum (ver)drie(t) hebt. Nu ja: bij jazzliefhebbers misschien........

We hebben dan ook minstens 50 afleveringen.
Niet alleen de 'usual suspects' dus.
Aad was overigens een voor mij zeer welkome aanvulling op wat Hilversum 3 in de 70s en vroege 80s had te bieden, met veel mooie LP-pop en luistermuziek.
En we hadden hem in de serie graag aan het woord gelaten over zijn bepalende rol in de vorming van de legendarische VARA-dinsdag. Een heel rijtje legendes is via zijn bemoeienis bij de VARA op 3 terechtgekomen.
Namen? Felix, Alfred, Willem, Peter, Frits, Leo (jazeker), Koos en Wim.
Leo had natuurlijk vlieguren gemaakt bij RNI, Aad durfde het met hem aan op 3. Respect alsnog!
Alfred had (net als Peter) ook een RNI-verleden, maar werkte voor RNI ook al bij de VARA, als nieuwsman.
De vierde RNI-man die via Aad bij de VARA kwam: Erik Post, die jaren producer was, met name voor Peter Holland.

 

Samenvattend: die twee (of meer) uurtjes met Aad hadden we graag gemaakt.


Edwin
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.