Spring naar bijdragen

Delmare 12 08 1979 - 4 programma's


martinja

Aanbevolen berichten

Martinja,

Juist in het noorden kwam Radio Delmare vrij goed door.

In de jaren dat Delmare on air was, kon ze meestal prima horen op de vele bouwwerken waar ik aan het werk was!

Andere bouwvakkers vonden het maar niets, maar ik genoot van 'De Kleine Muis'.:shy:

 

Bij sommige opnames hoor je mg piraten onder Radio Delmare door 'afstemmen' of te wel over de band 'fietsen'!

Heb je nog programma's van Delmare dat ze 'aan het eind van de schaal' zaten ('s avonds)?

 

Bedankt voor het plaatsen,

 

HA

bewerkt door Hotel Amigo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hier in de Westhoek van West-Vlaanderen met een 20 meter lange-draad-antenne was het best wel leuk om naar te luisteren.. Jammer genoeg geen lang leven beschoren.. Dankjewel Radio Delmare.. 192 meter en een tijdje 's avonds 185 meter..

Regelmatig duwde Oostende Radio, die ten dienste stond voor de scheepvaart ,, Radio Delmare weg..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regelmatig duwde Oostende Radio, die ten dienste stond voor de scheepvaart ,, Radio Delmare weg..

 

Marc, Misschien had je ook een goedkope wereldradio

ik kocht zo'n goedkoop toestel aan te Nieuwpoort in de marktstraat

Een vreemd merk weet ik nog

Bleek dat ik last had van Radio Oostende

Ik hoorde thuis terwijl ik opnames maakte mijn vissersgenoten hun oproepen naar Oostende radio of henzelf

Helaas achteraf die opnames bijna allemaal gewist

Op zee hoorde ik genoeg Oostende Radio in de scheepsbrug en als ik even thuis was wilde ik dat niet horen

Die radio verkocht aan 1000 BF of nu 25 euro, of ik gooide hem de vuilnisbak in

 

Je kan nu zeggen, voor mij een droomradio als schipper toen, 2 radio's in 1, voor mijn werk en als hobby

de middengolf en de marineband samen te horen

Maar thuis wilde ik gewoon mijn hobby en geen Oostende radio horen als ik opnam van de radio

Leuk voor 1 keer als je iemand hoort waar je nog mee samen gevaren hebt op een boot

Er dwaald wel nog 1 of 2 opnames rond op het internet afkomstig van mij die ik overhield waar je Oostende Radio eens op hoort.

Ik gebruikte dan maar weer een National Panasonic of een andere radio

Ik had dan weer geen last meer van Oostende radio te Oostduinkerke waar ik woon

 

Ik vraag me af of buiten mij en Bert Ree ex Kompas radio uit Oostende er nog Vlamingen zijn die ooit Delmare hebben opgenomen

Op de Noordzee ooit diverse keren s'nachts of s'avonds Johan Rood gehoord die gesprekken voerde met middengolf piraten. Helaas kon ik het niet opnemen

 

Vriendelijke groeten, Jean-Pierre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.