Spring naar bijdragen

Radio Caroline: February 1984.


Vincent

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Vincent:

The scedule with the djs made from the recordings in my archive: Please login or register to see this link.
 
The first part of February: 

 

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

 

Andy Archer and Peter Quinn on the same time?

 

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.


Please login or register to see this link.

 

Do you have recordings or information to complete the scedule, please let me know.
 
More of February 1984 next week.

 

The Andy Archer recording 19840201 is most probably from January 1984 as Andy left the Ross for the last time after doing the breakfast show on the 25th of January 1984. Dale

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie uurtjes Caroline tot nu toe dus 83 en nu begin 84, eigenlijk zijn deze opnames van Caroline gevaarlijk voor een goed gereguleerde bloeddruk, die gaat uit de pas lopen als ja circa herfst 85 hoort hoe het station "vernield " is door Peter Phillips met zijn verfoeide kiddies format. Tot het voorjaar 88 was zijn format the golden rule waar niet van mocht worden afgeweken. Je zou zeggen dat na begin 88 Caroline een unieke kans had terug te keren naar kwaliteitpop en classic rock, helaas ging men vrijwel tot het einde in nov 90 door met onbeduidende muziek van groepjes 1dagsvliegen afgewisseld met vaak het te obscure werk.

Waar Caroline in the 60s een unieke freewheeling Catherina was en in de 70s het zo eigen albumformat had en in 83 terug kwam met een prima mix van Classic Rock en Oldies en een klein gedeelte nieuw met rock invloed werd het in het najaar van 85 een zoveelste poppiemusic jukebox waar Tom Anderson zich terecht van afvroeg welke rechtvaardiging er nog was om de Ross Revenge op zee te laten liggen met een Caroline die de naam niet meer waardig was. De enige verdienste van Phillip was zijn prachtige "Worldservicestem", als Caroline PD haalde hij alle creativiteit uit het station en bovenal de presentatoren.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch leuk om stukje bij beetje wat van de opnamen terug te krijgen die ik jaren geleden aan de downloadclub had uitgeleend om te digitaliseren. De banden (zo'n 200) heb ik nooit meer terug gezien, het grootste deel van de opnamen die er op stonden ook niet. Maar langzamerhand komt er wel wat terug. Dank Vincent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jan-Fre:

Toch leuk om stukje bij beetje wat van de opnamen terug te krijgen die ik jaren geleden aan de downloadclub had uitgeleend om te digitaliseren. De banden (zo'n 200) heb ik nooit meer terug gezien, het grootste deel van de opnamen die er op stonden ook niet. Maar langzamerhand komt er wel wat terug. Dank Vincent!

 

Ik sluit me hierbij aan

Ook ik kreeg een aantal niet terug, op e-mails kreeg ik geen antwoord terug

Gelukkig had ik van de laatste afgeleverde dozen het meeste terug

De rest die nog niet gedigitaliseerd was van de dozen vol tapes ook geen opnames terug

Eigenlijk heb ik 1 keer cds gekregen van 2 pakketten, daarna van al de leveringen nooit niks meer jarenlang

Dus ik hoopte als lid van die club dat ik mijn eigen opnames daar kon downloaden

Wat moet je anders

Ik ga er verder niet op in want het is nutteloos om er verder op in te gaan

Ik weet dat we met zijn 2 niet alleen zijn

Wegens mijn MG me erbij neergelegd

 

De rest van mijn verzameling dan ooit zelf gedigitaliseerd , had toen de bakmachine gekocht in Belgie

De programma's zijn via onze Golden Radio club verspreid geweest en zwerven nu overal rond

Ook hier van dit pakket en ook van aan de downloadclub geleverde tapes

Ondanks dat onze club al van 2000 bestond eerst als MP3Gold mocht de downloadclub altijd de tapes gebruiken

 

Ik was zo braaf dat ik zelfs van mijn eigen gedownloade opnames bij de downloadclub nog de 1ste cds die ik ooit kreeg nooit op de server ter download gaf bij onze eigen Golden Radio club

 

Van concurrentie of jaloezi van mijn kant of Golden Radio kun je dus niet spreken !

 

De eigen banden werden dus aan de downladclub ter beschikking gesteld

Toen ik eens over iets aangesproken werd dat eens in de soep gedaan zeg maar bij wijze van spreken

 

Eigenlijk ben ik eens op een radiodag gewaarschuwd geweest van een Veronica verzamelaar

Ik ga geen naam noemen

Ik leerde de man toevallig kennen op een bank op een Veronica dag

Ik zei tegen hem toen, tot nu toe tapes altijd terug gekregen maar geen opnames gedigitaliseerd na een keer

Hij vertelde me dat hij al zijn banden kwijt was

Het straffe is dat jaren nadien de man plotseling op een radiodag mocht opdraven

Hij kreeg een prijs voor verdienstelijk....ik weet nog wie er allemaal stond

Ook de download club met 2 mensen!

Ik dacht toen de mensen in hun handen klapten, shame on you, wat een valse show

Het publiek zou het eens moeten weten

De brave man nam zijn prijs in ontvangst, had hij toch tenminste iets voor zijn bijdrage van de Veronica banden

De wereld is soms een showtoneel

 

Straf vond ik altijd als een persoon op een forum af en toe opnames van mij aanbood

Die ik,zelf moest downloaden want ik had ze zelf nooit gedigitaiseerd terug gekregen

Men dan altijd vele bedankingen in ontvangst nam

Dan dacht ik...jaja

 

De zeerover die zegt zoals het is!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14/08/2016 om 23:41 zei Jean-Pierre De Zeerover:

 

Ik sluit me hierbij aan

.....

........Dan dacht ik...jaja

 

De zeerover die zegt zoals het is!

 

Beste Zeerover,

 

Mag ik je een anekdote vertellen AJB van mijn prille jeugd?

Ik zat op de kleuterschool en was ongeveer 5 jaar oud. Het was schoolreisjetijd en we gingen met een Maarse en Kroon bus naar Drievliet. Spannende dag. Mijn moeder had me iets van drie-vier rollen snoep meegegeven voor die dag Rang, Fruitella, StopHoest  weet je wel. De juf ging plots in de bus met een koektrommel rond en ik zie haar nog zo lopen met haar arrogante kop: ''al het snoep in deze koektrommel kinderen, dat verdelen we later!''. In mijn onschuld gaf ik haar al mijn rollen snoep. Je begrijpt wel dat ik van dit snoep NIETS meer terug zag die dag. Geen enkel snoepje kreeg ik. Al mijn eigen snoep weg en er ook nog eens niets van teruggezien en tevens geen enkel snoepje.

Ik leerde toen al als kind een wijze les, maar zelfs nu trap ik er nog in, met bv het uitlenen van een DVD (krijg ik niet of bekrast of met aandringen terug)

Jo Spier (  Please login or register to see this link.        )   heeft in zijn boek ''Pennevruchten'' (een erfstuk van mijn overgrootvader) een schitterend relaas getekend over iemand die Honderd Gulden uitleent en daarbij 12 of meer mogelijkheden over wat er gebeurt en wat de mensen die het geld geleend hebben van hem denken en de verwensingen die worden geuit:

bijvoorbeeld:

- je krijgt het geld op tijd  ongevraagd terug

- je krijgt het geld te laat maar ongevraagd terug

- je krijgt het geld te laat terug na aandringen

- je krijgt het geld te laat terug in termijnen zonder aandringen

- je krijgt het geld te laat terug in termijnen na aandringen

- je krijgt het geld gedeeltelijk terug

- je krijgt het geld gedeeltelijk terug na aandringen

- je krijgt het geld niet terug

- je krijgt het geld niet terug na aandringen

etc.

Je begrijpt wel: jij bent in deze de woekeraar en de vrek en de rollen worden omgedraaid door de leners.

De analogie gaat op voor jouw relaas.

Ik zal eens kijken of ik dit boek kan vinden en dit gedeelte scannen.

Hier een voorbeeld van hoe goed die Jo Spier wel niet was:

 

spier.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt om dit te delen ! Ik verzamel ook Reclamestrips en rariteiten. Ooit De Reclamestripclub opgericht.

Maar daar ga ik verder niet op in.

 

Van je link:

Spier illustreerde tussen 1924 en 1939 bij het dagblad De Telegraaf. Daarnaast tekende hij diverse reclames, voor onder andere KLM en Peijnenburg. Ook zijn er diverse boeken van zijn hand verschenen.

 

rest las ik ook. Als ik reclame tekenen zie staan dan is mijn aandacht gewekt!

 

Uitlenen tja ik weet er alles van, op alle gebied

Ik heb een aardige dvd verzameling opgebouwd en niks hiervan word nog uitgeleend

Alleen mijn zoon mag dat wel eens

We hebben dezefde interesses DVD's strips, ik ben meer de verzamelaar , beetje de gekke verzamelaar

Misschien ook voortgekomen uit mijn kindertijd, de miserie's, het onrechte enzzz dat duurde tot ik 20  jaar was

Voor ik 21 was ging ik door onterechte beschuldegingen, ruzie's in het huis onderling bij mijn ouders enzz  het huis uit.

Ooit dan gezworen, als ik later in dit leven het kan dan doe ik mijn gedacht en koop ik wat ik wil enzz

Ik wil nog steeds keihard werken en hogerop.

 

Helaas ingezien tot mijn 60ste dat uitlenen meestal een ramp is

We gaan er verder niet op ingaan maar niks ging nog de deur uit zwoer ik

Mijn beste Hobby xxxx vriend gaf ik na mijn 60ste een uitzondering

Helaas hij bedriegt en beliegt mij en mijn vrouw en zijn kennissen nu al jaren

Ik kan er een boek overschrijven

Eens zat hij rond kerstdag in de shit. hij had zogezegd op de tram zijn geld beugel verloren of was bestolen

Al zijn papieren kwijt, bank kaart geblokkeerd en kon geen geld lenen bij zijn zus en dochter om dan met da geld hun cadeaus te geven met kerst en nieuwjaar

Dan winkelde ie in Frankrijk en daar was de kaart...en weer geblokkeerd door de bank. Hij moest eten met de feestdagen en kon niks kopen in de winkels enzz

Ik leende hem een mooie soms om die periode en de maand door te komen.

Wat dacht je, nooit een cent teruggezien

Inmiddels weet ik het wel beter. Ik kom tot de conclusiie dat hij ook mijn postzegels  ooit van een clubveiling daar niet heeft teruggeveild maar ik denk aan een winkel verkocht. Maar goed zijn drang om teveel geld uit te geven blijft hardnekkig , zelf nu hij op pensioen is.Hij verkoopt eigen spulletjes maar ooit zal dat op zijn. Ondertussen zit hij in zeg maar ...nauwe schoentjes en heeft ie via advocaat een leefloon .

 

Nu zeg ik nog eens

 

Wie wat wil   van geld of lenen van materiaal vangt bot en krijgt mijn antwoord

Ik heb er hard voor gewerkt, als u dat ook wil het item zeg maar koop het in de winkel net als ik!

Als ze weer blabla verkopen en zogezegd redenen hebben dan zeg ik , sorry iedereen zegt een blabla verhaaltje.

 

Ooit was ik de man die als enige een folder had over een tekenaar en een reclameverhaaltje voor een wedstrijd

Het was speciaal voor Cora winkels waarvan er in Belgie ongeveer 4 5 zijn of waren rond het Brusselse en Wallonie (rest zit in Frankrijk )

Om een stripuitgave te maken had een vriend organisator stripbeurs wat tekort. Zelfs de tekenaar had niet meer het origineel. plaat nr 7

Ik zei ok maar ge weet het, ik ben al zoveel kwijt en niks gaat bij mij nog weg. Het verhaaltje volgde en zweren op moeders hoofd dat ik alles terug kreeg

 

Ok zei ik ge blijft zagen. Welnu kijk even, dit blad papier opgemaakt voor jou

Als ik ze morgen niet terugkrijg voor 1400 uur dan betaal je me 7500 euro.

Jamaar....kijk zei ik je hoofd van je moeder kan ook als je 100 percent zeker bent?

 

De volgende dag kreeg ik alles netjes terug!

Toch is na inscanning die echte  reclamestrip nooit gedrukt

Bleek dat hij nog iets tekort had. Tja

 

Voor de rest beste Omnivoor snap ik het wat je bedoeld

 

Het rotte van de zaak is dat nu zelfs buiten de radio en strip hobby  er dingen gebeurden bij andere kennissen van hem. Zo word ik opeens zwart bekeken of boze blikken omdat ik zijn strip vriend (was) ben

Dus ook bij niet strip of radiogelegenheden kom ik wat tegen

Daar loop ik dan de muren van op!  Ook dat iemand naar mij achter geld komt dat hij bij mij zou meegeven. Haha jaja Sint-Niklaas

 

Dat is nu net zoiets als de vrek en de andere

Hie word ik meegesleurd terwijl ik ook zelf slachtoffer ben

 

Het is ver van leuk als op een feest dat doorgaat bij een cafe binnen en buiten, je daar buiten om een zeevis gaat die de visbakker van dienst je zal geven voor een bonnetje.

Buiten zit er publiek te genieten van een lekkere pint Belgisch bier.

En plotseling begint de visbakker luid te tieren dat mijn vriend de rotzak, krapuul en nog mindere mooie woorden nooit nog iets zou krijgen (ik wel) en roept maar door

Natuurlijk kijken al de mensen naar mij. dan beginnen er 2 postbodes tegen mij hun zeg te doen die voor mij in de rij staan. Ook over Meneer X. Leuk is anders.

Ik dacht man, man, een gezellige dag om na de vissersherdenking van de doden effe gezellig een visje te eten met friet word verbrod.

Na afloop gaan we huiswaarts maar de visbakker begint weer te roepen dat ik tegen meneer x moet zeggen dat hij een vuile enzz

 

zucht denk ik al de mensen kijken weer naar mij en de meesten kennen mij.

Zouden die mensen nu denken dat ik ook de slechterik ben tot in mijn kleine tenen?

 

ik weet uit ervaring tot wat de mens in staat is!!

Vooral als een krant foutief in de krant zet dat je aangehouden bent na een ondervraging over een scheepsongeluk op zee waarbij de boot zonk

Een rot journalist had dat vermeld

De mensen die het lazen vertelden dan maar dat ik in de cel zat

Het verhaal in de krant werd direct geloofd

Het was gewoon een scheepsongeluk. Een cyperioot vrachtvaartuig verleende geen voorrang en boorde het houten vaartuig toen de grond in, het was januari en zwemmen in het zeewater brrr koud koud, daarna klappertanden, nog nooit zo gebibberd in mijn leven als toen.

Maar goed

Ik moest in de namiddag jaar nadien afvaren en had voedsel nodig voor 10 dagen op zee.

Toen ik te voet naar de locale winkel ging zei niemand nog goedendag en bekeken ze me alsof ik een gangster was. Mensen die ik goed kende en waar ik vis aan verkocht. In de winkel kreeg ik geen antwoord van de uitbaatster en de rest               .ik begreep er niks van en werd nu ook wel kwaad. Tot iemand me gewoon vroeg, Wat doe jij hier, moet jij niet in de bak zitten (de cel). Dat was het eerste dat ze spraken. fttt.. Vanaf dan mochten de uitbaatster en de klant aldaar hun onverse vis gaan aankopen ken alsof ik satan was en een goeiedag kon er niet meer vanaf

 

Ik weet nog hoe ik me opeens voelde toen een hatelijke blik me kruiste vol walging

ik dacht toen ...is er een gat opening in mijn broek of ....erger

Als je van niks weet ga je jezelf onderzoeken. mijn vogelmans hangt toch niet buiten dacht ik. Als je op de weg naar de winkel 3 mensen krijgt die je bekijken alsof je een misdadiger bent nou moe dan snap je er niks meer van

Het straffe was dat die bepaalde krant Het Nieuwsblad die me zwart maakte, we een abbo hadden al heel ons leven, ook mijn ouders.

 

2 weken later stond een kermis echtpaar dat we kenden  in de krant. de man had zijn eigen kraam in brand gestoken en was aangehouden, stond er.

Ik kon dat niet geloven zulke brave mensen.Ze zijn door het slijk gehaald zei ik tegen mijn vrouw.

 

2 dagen later stond er een rechtzetting in de krant. Een vergissing. Jaja niet iedereen leest dagelijks zijn krant.

Dat den duivel deze echte bandieten (journalisten) mogen in de cel belandeni

 

Ik vraag me soms af, hoeveel mensen zijn er onschuldig beklad door kranten.

Ik vind een rechtzetting in hun eigen krant een gemakkelijke weg, het kost geen geld voor de heren!

 

Eens stond een oom in de krant

Die was van 10 meter hoog gevallen van zijn ladder, een been en arm gebroken, 3 ribben stuk en lag in Oostende in het ziekenhuis

Ik verwonderd en zei tegen mijn vrouw, ik weet van niks, das kafka weer zeker

 

Bleek dat de oom thuis zat in zijn zetel

Was van 1 meter laddertje misstapt en voet verstuikt en behandeld in een ziekenhuis te Veurne en is nooitb opgenomen geweest , en zeker niet te Oostende

 

Waarmee ik wil zeggen, hoeveel waarheid staat er bv in de kranten over de zeezenders.

 

De wereld is een show toneel.

 

Jean-Pierre

 

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22/08/2016 om 21:02 zei Jean-Pierre De Zeerover:

Bedankt om dit te delen ! Ik verz........jn door het slijk gehaald zei ik tegen mijn vrouw.

 

2 dagen later stond er een rechtzetting in de krant. Een vergissing. Jaja niet iedereen leest dagelijks zijn krant.

Dat den duivel deze echte bandieten (journalisten) mogen in de cel belandeni

 

Ik vraag me soms af.............

De wereld is een show toneel.

 

Jean-Pierre

 

Op pagina 17 uiteraard, onderaan in kleine lettertjes en niet op de voorpagina?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.