Spring naar bijdragen

VOO - Top 40 12 Juli 1985


dave76

Aanbevolen berichten

21 juli 1985 moet 12 juli 1985 zijn. Lex was goed pissig. Met een sneer naar Brinkman draaide die een gedeelte uit "Waarom fluister ik je naam nog" van Benny Neyman. Ach had ik jou maar nooit gekend.  Wat een puinhoop citeerde Lex. Ik denk dat ik wat geld bij elkaar ga schrapen dan kunnen we terug naar de Noordzee. Ik zou wel eens heel hard godverdomme willen roepen maar dat doe je niet op de radio. Nou mijn zege had ie. Uiteindelijk kreeg Veronica alsnog de A-status.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei frankdebruin1971:

21 juli 1985 moet 12 juli 1985 zijn. Lex was goed pissig. Met een sneer naar Brinkman draaide die een gedeelte uit "Waarom fluister ik je naam nog" van Benny Neyman. Ach had ik jou maar nooit gekend.  Wat een puinhoop citeerde Lex. Ik denk dat ik wat geld bij elkaar ga schrapen dan kunnen we terug naar de Noordzee. Ik zou wel eens heel hard godverdomme willen roepen maar dat doe je niet op de radio. Nou mijn zege had ie. Uiteindelijk kreeg Veronica alsnog de A-status.

 

Uit de Telegraaf van 5-9-1985.

image.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist even de datum aangepast en Evert's naam erbij gezet. Hij is verantwoordelijk voor deze historische opname kunnen we wel zeggen. Maar mocht je hem destijds gemist hebben dan krijg je nu alsnog de kans. Er komen er nog wel meer voorbij. Ik heb er iets van 200 liggen.

2 uur geleden zei frankdebruin1971:

21 juli 1985 moet 12 juli 1985 zijn. Lex was goed pissig. Met een sneer naar Brinkman draaide die een gedeelte uit "Waarom fluister ik je naam nog" van Benny Neyman. Ach had ik jou maar nooit gekend.  Wat een puinhoop citeerde Lex. Ik denk dat ik wat geld bij elkaar ga schrapen dan kunnen we terug naar de Noordzee. Ik zou wel eens heel hard godverdomme willen roepen maar dat doe je niet op de radio. Nou mijn zege had ie. Uiteindelijk kreeg Veronica alsnog de A-status.

Dat stukje hoorde ik destijds in de laatste Top 40 met Lex in 1989. Er was een montage gemaakt waarin dit stukje te horen was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13 juni 1985 verscheen het volgende bericht over de afwijzing van de A-Status voor Veronica. Eelco Brinkman in de voetsporen van Harry van Doorn als je dan leest het geneuzel met cijfers alsof Veronica de grens van 450.000 'echte leden' niet zou hebben gehaald. (er ontbreekt helaas wat aan de linkerkant van het artikel) .

Zoals je boven al hebt kunnen lezen wordt deze beslissing later dat jaar door een uitspraak van de Raad van State alsnog teruggedraaid. 

 

Gr, Melle

Leidse Courant 13 juli 1985- Afwijzing A-status VOO.png

bewerkt door melle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Vincent:

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

 

Dit is wat ik heb van die dag, niet gecontroleerd.

Elke minuut klinkt nog als muziek in mijn oren dus nu nog 15 min er bij van die dag dat het weer niet doorging voor Veronica .

 

Bedankt Vincent 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Ik probeer het gewoon nog een keer. Is er misschien iemand die beschikt over de Top 40 (of een deel daarvan) van 12 juli 1985, die deze opname nog een keer zou willen aanbieden? Het gaat vooral om het stukje waarin Lex de afwijzing bekend maakt.

 

Mijn dank is zeer groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei jadio:

Ik probeer het gewoon nog een keer. Is er misschien iemand die beschikt over de Top 40 (of een deel daarvan) van 12 juli 1985, die deze opname nog een keer zou willen aanbieden? Het gaat vooral om het stukje waarin Lex de afwijzing bekend maakt.

 

Mijn dank is zeer groot.

 

Please login or register to see this link.

 

groet, Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk alleen dat de tijd moet worden aangepast. Lex draait Sister Sledge en geeft vervolgens aan dat het 17 minuten voor 5 is. Maar aan de andere kant zijn het ook vlagen van deze uitzending uit de laatste 2 uur. Ik zou hem graag compleet willen. Die van de week erop heb ik wel compleet. Lex begint door te zeggen dat minister Brinkman met vakantie is en dus geen roet in het eten kan gooien. En dat is een geruststellende gedachte volgens Lex.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.