Spring naar bijdragen

Veronica nostalgie , rondpompen of verzuipen.


Gast

Aanbevolen berichten

Ongetwijfeld eerder langsgekomen , diverse opnemers en aanbieders, een aantal heb ik nog eens bewerkt om er iets meer en heldere audio van te maken voor aging anorak ears.

De eerste is een poging van Lex Harding om midden in de nacht aanboord vd Norderney de bemanning wakker te maken met het luiden van de scheepsbel. Ook te gebruiken als Veronica terwijl u werkt daar in Nijkerk voor de grote 31-8-2016.

27-6-73  0200-0300 uur. ssssjjjjjjjt!

Please login or register to see this link.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een top 40 live vanaf de Norderney met Lex Harding. Datum 12 juni 1971. Nieuws gelezen door Dick Klees?

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei janf001:

Paul heeft de eerste 2 uren van de nationale zaterdagmiddaggebeurtenis gedeeld.

De link voor de overige 2 uren (laatste stuk top 40 alsmede de tipparade) hieronder. 

Veronica-19710612-1600-1700-Top 40+tipparade.mp3
Please login or register to see this link.
Veronica-19710612-1700-1800-Tipparade.mp3
Please login or register to see this link.
 

 

Zo is het compleet, hartelijk dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We blijven bij de Nationale Zaterdagmiddaggebeurtenis, nu de top 40 met Jan van Veen met als uitzendatum  26 april 1969.

Wie was de nieuwslezer?

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei PeterM:

Bedankt voor deze mooie top 40's. Het is toch eigenlijk ongelofelijk dat deze nog bewaard zijn gebleven en zo'n lage tijd!

 

Peter

 

Ja, deze drie Top 40's zijn ongeveer 3 generaties presentatiestyle en inderdaad hulde aan de oorspronkelijke opnemers, ik ben slechts de postbode die zo hier en daar wat oppoetswerk aan de opnames doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatsten in deze serie, de Veronica zeilraces, altijd met een apart sfeertje. De Norderney overlopen door landrotten uit “het dorp”  en  “zeilvolk”.

De Scheveningers van de Norderney hadden waarschijnlijk wel wat opruimwerk en lege flessen na het Veronica Zeilrace weekend.

 

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paul is vergeten dat deze zeil opnamen dateren uit 1972.

En inderdaad Paul, de Scheveningers zeiden dan altijd:  "het blijft mooi weer, want Hilversum komt langs…."

 

 

Doe ik er een zeilrace foto bij. Uit het archief van "de hopman" ( Rob Out ).

 

©Stichting Norderney.

 

 

 

Zeilrace 25juni72 .jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Juul:

Paul is vergeten dat deze zeil opnamen dateren uit 1972.

En inderdaad Paul, de Scheveningers zeiden dan altijd:  "het blijft mooi weer, want Hilversum komt langs…."

 

 

Doe ik er een zeilrace foto bij. Uit het archief van "de hopman" ( Rob Out ).

 

©Stichting Norderney.

 

 

 

Zeilrace 25juni72 .jpg

 

Prachtige foto Juul, met contrasten, een blote bast en een stropdas.

Those were the days.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Juul:

Nog een stropdas maar dan ben ik het.

 

zeilrace juul tom livekl.jpg

 

Uit het "beroemde" dagboek van Sanne Benjamin, de scholier destijds in Alkmaar.

 

©Sanne-Stichting Norderney

============

VERONICA ZEEZEILRACE 1972

 

vrijdag 9 juni 1972        Begin Zeilrace

 

Will doet Ook goeiemorgen (maar het eerste uur is nonstop).

Lex vertelt in de Lex Harding Show dat datgene wat Jurg heeft toch weer niet de rode hond blijkt te zijn, maar het was nogal ingewikkeld.

Om half 3 doet Arend het weerbericht voor de scheepvaart; hij wenst meteen alle zeezeilers heel veel succes, en vertelt dat er om half 5 weer een extra weerbericht komt.

Om 4 uur begint Rob Out met de live uitzendingen. (maar vanwege autorijles was ik pas om kwart over 4 thuis). Het blijkt dat de zeezeilers om 2 uur ’s middags vanaf Colijnsplaat gestart zijn. (Informatie over de zeilrace staat allemaal in het blad Veronica 192 van deze week, dus dat schrijf ik niet op.)

Vanaf 4 uur wordt er 50 uur live vanaf het schip Veronica uitgezonden, te beginnen met de Rob Out Show, techniek Juul Geleick. Speciaal voor de zeilrace zijn prachtige spotjes gemaakt, gezongen door een lief meisje met een mooie stem (Patricia), die geregeld gedraaid worden. Het weer is helaas niet zo mooi, bewolkt en regenachtig, windkracht 4 à 5, maar dat vindt Rob al genoeg, want het slingert evengoed al lekker.

Om half 5 komt Arend weer met het weerbericht voor de scheepvaart. Rob doet de groeten aan verschillende zeezeilers, en er is een verzoekje voor de bemanning van de Lutine H1597, van Ilona, Jeannette, Nel, Yvonne en Marijke. Men verwacht dat de schepen de Veronica om ± 2 à 3 uur vannacht zullen ronden; maar later wordt er gesproken over ± half 5 in de ochtend.

Rob leest de hele lijst met deelnemers voor, het zijn er een stuk of 45.

Als zeezeil-deskundige is niet Lex Pranger aan boord (zoals vorig jaar), maar een andere man, die voorspelt dat meneer Joppe met de Vuurvlieg 2 gaat winnen.

Lex komt even binnen en smoest iets over pakkies voor maandagavond, voor de 100e Adje Boumans Top 10. (dat gaat weer helemaal te gek worden).

Tegen 6 uur neemt Rob voorlopig even afscheid (met die 50 uur live valt het dus zeker nogal mee?).

Om 6 uur komt Stan met Jukebox deel 2. (voor deel 1 heeft hij trouwens een andere tune, nl. “Een drukkie op de knop” van Ed en Willem Bever en de rest). Stan vertelt van alles over de Jukebox-toppers-show en over het Veronica-elftal. Dat speelt morgen om 11 uur op het gemeentelijk sportpark in Oisterwijk tegen een carnavalsvereniging, entree f 1,--, opbrengst voor het Walhalla.

Nol gaat op vakantie, naar Denemarken, IJsland, Lapland en Zweden enzo.

Om 7 uur komt de Lexjo, ook niet live. Lex houdt zijn aankondigingen zo kort mogelijk, om zijn stem te sparen. Met zijn stem is het inderdaad een beetje prut.

Na 8 uur is er geen afscheid van de bemanning, en wie komt er dan? … Klaas Vaak!

De wind is ’s avonds lekker afgezakt, en Klaas en Rob doen omstebeurt een uurtje, onder zeer romantisch licht, paarse en oranje t.l. lampen, net zoiets als in bepaalde buurten in Amsterdam. Techniek: Atze Veenstra, José van Groningen en Ruud Doets. Arend zou t/m 1 uur doorgaan met het nieuws. Kok Chris had heerlijk eten gemaakt, gebarbecued enzo. Klaas doet leuk, er wordt veel lol gemaakt, en Rob praat de hele tijd met wedstrijdcommissaris Joop Michel, die ook aan boord is, over de wedstrijd en over het zeezeilen.

Klaas en Rob waren gebracht door Toet van het Goudhaantje? De bemanningen van de diverse meedingende zeilboten hadden een plaatje kunnen aanvragen (op een speciaal stencil, waarop bijzonderheden van de schipper enz. ingevuld moesten worden), en die plaatjes draaien Rob en Klaas nu.

Later komt er nog een bootje aan, en komen William Pont met zijn vrouw Mieneke en hun kinderen, en later komen er nog veel meer mensen en zinkt het schip bijna.

Tot ± 12 uur geluisterd.

============

 

Ik was in 72 ook van de stropdassen, voorgeschreven door mijn werk. Tot 2010 voor mijn werk altijd een stropdas, regiment stropdassen met de bekende dwarse streep, past ook goed bij mijn karakter. Van 2010 tot 2014 geen dassen meer, wel jasje-blauw overhemd met button down en daaronder een coltrui donkerblauw. Tegenwoordig loop  ik meer op klompen met een vale spijkerbroek, de jasjes en dassen hangen in de kast. De 5 cilinder Volvo turbodiesel met 190 pk en brandstofpas retour lease maatschappij, in het dorp alhier scheur ik op mijn Spartamet> 28cc 1 cylinder  en de auto is een wat oudere Paugeot station waar in ieder geval 1 Ierse Wolsfhond in past.  Maar Juul.....die foto waar jij opstaat in de boordstudio, is die wel uit 72? Ik zie namelijk geen draaitafels en ook het mengpaneel lijkt anders.  Hulde aan Sanne voor die prachtige aantekeningen  in haar dagboek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.