Spring naar bijdragen

Lex Harding in de TinekeShow


Vincent

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Harm ten Brink:

Waarom schuif je niet gezellig aan?

 

 

De tijd van "effe" heen en weer rijden die heb ik achter mij gelaten.

En……….ik ben niet gevraagd.

1 uur geleden zei Peter Vrakking:

Ik zal wel een recorder aanzetten, mag je zelf kiezen, kabel of DAB+

 

Peter, maakt mij niet uit. Zelfs MG kwaliteit is ok. Oh, R5 is niet meer op de MG.

 

@Ruud.

Sinds ze niet meer op de MG zitten heb ik het niet meer gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen kabel en geen DAB. Ik woon in het buitengebied. Heb wel internet met een koperdraadje van KPN.

Ik heb het geld er niet voor over om een DAB te kopen.

Maar wie weet "volgend jaar gaan de ouderen er op  vooruit" ( zegt de coalitie, ja,ja ,verkiezingen hé?). Te laat dus !

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Paul:

 

Aangezien de luistercijfers op peil zijn gebleven, neem ik aan dat de meeste oudjes allang niet meer via de middengolf luisterden, maar gewoon thuis via de kabel.

 

Ik weet het niet, ik vertrouw die luistercijfers niet, zitten een paar tegenstrijdigheden in.

Radio Noord had ook al twijfels en diende een klacht in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-8-2016 om 20:22 zei ruudam:

 

Ik weet het niet, ik vertrouw die luistercijfers niet, zitten een paar tegenstrijdigheden in.

Radio Noord had ook al twijfels en diende een klacht in.

 

Je vertrouwt ze niet, omdat ze niet overeenkomen met wat je ervan had verwacht. Ik zou zeggen: zolang er geen overduidelijke aanwijzingen zijn dat ermee wordt gesjoemeld, zullen we het ermee moeten doen. Don't kill the messenger.

 

Mijn eigen opvattingen zijn ook gebaseerd op wat ik om me heen heb zien gebeuren. Eind jaren zeventig/begin jaren tachtig (vijfendertig jaar geleden!) zag ik iedereen hifi installaties aanschaffen. Vrienden. kennissen, familie, inclusief mijn ouders, Zelf deed ik dat ook, van mijn vakantiebaantje, want verder was ik een arme student. Tweeduizend gulden betaalde ik voor mijn Sansui-set, wat ik toen een gigantisch bedrag vond. En zodra je van die mooi klinkende stereoboxen hebt, luister je fm, geen middengolf. Als het even kon storingsvrij via de kabel. In de auto ging die verschuiving vast langzamer, maar met het toegenomen aanbod op FM was het ook daar niet te stuiten.

 

Maar goed, deze discussie is al zo vaak gevoerd. Ik stop er maar eens mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎26‎-‎8‎-‎2016 om 20:06 zei Juul:

Ik heb geen kabel en geen DAB. Ik woon in het buitengebied. Heb wel internet met een koperdraadje van KPN.

Ik heb het geld er niet voor over om een DAB te kopen.

Maar wie weet "volgend jaar gaan de ouderen er op  vooruit" ( zegt de coalitie, ja,ja ,verkiezingen hé?). Te laat dus !

 

Om Willem van Kooten te citeren: DAB is een voorbijgaand iets, een inmiddels achterhaald initiatief.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Paul:

 

Je vertrouwt ze niet, omdat ze niet overeenkomen met wat je ervan had verwacht. Ik zou zeggen: zolang er geen overduidelijke aanwijzingen zijn dat ermee wordt gesjoemeld, zullen we het ermee moeten doen. Don't kill the messenger.

 

. En zodra je van die mooi klinkende stereoboxen hebt, luister je fm, geen middengolf. Als het even kon storingsvrij via de kabel. In de auto ging die verschuiving vast langzamer, maar met het toegenomen aanbod op FM was het ook daar niet te stuiten.

 

Maar goed, deze discussie is al zo vaak gevoerd. Ik stop er maar eens mee.

Ik gaf nu net aan dat ook een andere partij ze niet vertrouwde, wegens te snelle schommelingen in cijfers.

 

Wij hebben toen R5 nog op AM zat dieper gekeken naar de luistercijfers en daaruit bleek dat ca 30% naar AM luisterde.

Dat klopte ook wel met onderzoeken van AT die stelde dat toen 4% beluistering van radio op AM was (DAB 3%). Aangezien R5 toen voor de breedste doelgroep werkte met een sterke zender is het aan te neme dat de meeste AM luisteraars toen naar R5 luisterden. 3% MA van R5 is dan 1% AM, maar wellicht ook meer.

De meetmethode van NLO is slecht en wordt binnenkort ook vervangen (al zal het nog lastig zijn de bron van het programma te achterhalen)

 

Die kabelradio is mooi, maar staat vrijwel altijd maar op 1 plaats in huis. Wat doen we met keuken, garage, slaapkamer, badkamer enz

 

Ook ik had al in de jaren 70 een aardig hifi ding maar luisterde daar toch mee naar Veronica - Noordzee, vooral omdat er altijd een goede AM tuner in zat.

Liever en goed programma in AM dan een slecht als Hilv 3 in FM stereo.

 

De tijd zal het leren, vooralsnog is DAB nog even helemaal niets, slechts 10% ontvangers, 55 beluistering. Wetenschappelijk gesteld, 95% luistert niet naar DAB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Paul:

 

Je vertrouwt ze niet, omdat ze niet overeenkomen met wat je ervan had verwacht. Ik zou zeggen: zolang er geen overduidelijke aanwijzingen zijn dat ermee wordt gesjoemeld, zullen we het ermee moeten doen. Don't kill the messenger.

 

 

 

Ik heb (toch) ook het gevoel dat het niet klopt.

2 uur geleden zei ruudam:

 

Liever en goed programma in AM dan een slecht als Hilv 3 in FM stereo.

 

 

 

Precies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei ruudam:

Die kabelradio is mooi, maar staat vrijwel altijd maar op 1 plaats in huis. Wat doen we met keuken, garage, slaapkamer, badkamer enz

 

Ik zit net via YouTube naar het alleraardigste interview met Lex Harding te kijken bij Omroep Nijkerk. En wat zegt hij op 31 minuut 30? 'Op dit moment luisteren meer mensen via de kabel naar de radio dan via FM.'

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Paul:

 

Ik zit net via YouTube naar het alleraardigste interview met Lex Harding te kijken bij Omroep Nijkerk. En wat zegt hij op 31 minuut 30? 'Op dit moment luisteren meer mensen via de kabel naar de radio dan via FM.'

 

Ik vond het ook een leuk interview. Lex was duidelijk op z'n gemak.

 

 

 

Peter

 

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.