Spring naar bijdragen

"Waterfox" browser


Juul

Aanbevolen berichten

Heb ik er ook al jaren bij staan.

Maar ik blijf gewoon mail OSX gebruiken. Dat doe ik al 20 jaar dus is het ondoenlijk om er twee soorten mail op na te hoeden.

Ik bewaar nl al m'n terzake doende mails. Het zijn er in de loop van de jaren zo'n 50.000.

 

Maar ik gebruik soms ook Opera en iCab als browser.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gmail heeft veel voordelen en is bovendien 'gratis'. Dat 'gratis' zet ik bewust tussen aanhalingstekens, want je 'betaalt' door google (geautomatiseerd) inzage te laten geven in je mails, informatie die ze weer kunnen doorverkopen aan adverteerders. Ze kunnen het ook combineren met andere informatie, zoals je zoekgeschiedenis en (als je een smartphone gebruikt) de plekken die je bezoekt. Het wordt allemaal voor eeuwig opgeslagen.

 

Veel mensen hebben daar geen problemen mee. Heb je dat wel, dan kun je kiezen voor een betaalde mailservice als soverin: Please login or register to see this link. Je betaalt 39 euro per jaar, maar je hebt een hele grote mailbox (voor opslag van jaren aan mails) en er is niemand die meeleest. Het valt ook onder de Europese regelgeving, niet onder de Amerikaanse, die het ten behoeve van de veiligheidsdiensten ook al niet zo nauw neemt met de privacy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind Gmail qua lay-out tot nu toe niet echt prettig. Het is niet duidelijk zichtbaar als er in een conversatie een nieuwe mail is binnen gekomen, de volgorde-in-beeld vind ik niet logisch, ik kan verzonden mails niet in een map plaatsen die ik wil...

Mail van Apple bevalt me goed, maar blijkbaar vreten de mappen die ik heb aangemaakt erg veel ruimte bij de host als je kiest voor de optie om op verschillende apparaten te kunnen werken. Schiet niet op dus.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb destijds met Outlook gewerkt maar het zal intussen ongetwijfeld veranderd zijn. Punt is dat ik geen problemen heb met Apple's Mail, integendeel, maar het gaat me om de opslag. Als je gebruik maakt van een Cloud-functie zodat je op meerdere 'devices' je mail kunt 'doen' (en wie doet dat tegenwoordig niet) wordt er 'boven' dus ook die hele indeling in postbussen gemaakt, inclusief alles dat je nu eenmaal bewaart. En dat loopt ontzettend op. Ik zou graag de mogelijkheid hebben de grote bulk die ik gewoon 'ergens' wil bewaren, uit die Cloud-functie te halen. Als ik die mailtjes gewoon even kan raadplegen op 1 machine, vind ik het prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit heeft niets met backuppen te maken. Als je je mail op verschillende apparaten synchroon houdt, wordt er bij je host dus een volledig identiek exemplaar neergezet en dat vreet dus ruimte.

Daarom heb ik nu dus Gmail ingeschakeld. Die hele bulk staat dus nu daar en dat is prettig, maar ik vind het programma veel minder prettig dan Mail.

bewerkt door Rene van den Abeelen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe niet aan Cloud. Ik sync  ook niet. Ik heb maar één werkcomputer (MacBook) en dat is het. ( Ja, ik heb nog 2 oude iMAC's maar die zijn alleen voor audio ).

Maar ik back-up dus wel iedere dag. En m'n oudste mail die ik bewaard heb is van onze Hans Knot. Dat was 3 juni 2004 - 21.48 uur,het Radio report.

 

En……….op 27 juni 2004 om 16.53 uur een mail van onze René van den Abeelen  over taalfouten op onze website…….

 

"Wie wat bewaard heeft wat'.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voordeel van de cloud is dat je niet meer dagelijks hoeft te backuppen. Dat scheelt een heleboel tijd en moeite. Ik bewaar mijn mail zowel online als in mijn mailprogramma. Als mijn computer het begeeft, heb ik altijd mijn backup online nog. Als de backup online uitvalt, heb ik altijd mijn computer nog. Als beide tegelijk zijn uitgevallen, dan is waarschijnlijk het einde van de wereld nabij, dus dan is dat wel het laatste waar ik me druk om maak.

 

En als ik aan een nieuwe computer toe ben, haalt hij dus automatisch mijn hele mailarchief binnen, tot meer dan tien jaar terug. Wat ik prima vind, want computers hebben tegenwoordig standaard een opslagcapaciteit van 1TB.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.