Spring naar bijdragen

Duits advies: verbied verkoop analoge radio’s per 2019


Juul

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei pvanklei:

Precies. Niet gratis dus.

 

Ja, maar dat moet je ook slim aanpakken. Ik heb 40 jaar in leaseauto's gereden< ook toen die naam nog niet gebruikt werd> en als het tijd werd voor een nieuwe lease auto mocht jezelf merk en dealer uitzoeken binnen een bepaald budget. De verkoper was altijd wel bereid om een radio cassette recorder in te bouwen ipv kale radio, of stereo ipv mono, of radio met cd speler ipv zonder cd speler en nu dus dab+ ipv een gewone radio. De verkoper was blij dat hij de auto op zijn naam kreeg en jij was ook tevreden.

Overigens zat er in het leasebudget dat je werkgever gaf naast de auto ook altijd ruimte voor enkele toevoegingen die extra betaald moesten worden, ook geen probleem. In die 40 jaar ongeveer 2.5 miljoen km over s lands wegen.

Lease auto's rij je ongeveer 2,5 jaar mee, of korter en dan verdwijnen die auto's de handel in zoals dat heet. Zo maken dus nu al veel mensen die ex lease kopen< heel verstandig overigens> kans op een autoradio met DAB+.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-9-2016 om 18:34 zei pvanklei:

 

Volgens mij was dat toch wel duidelijk?

 

De regering wil de FM frequenties voor andere toepassingen gebruiken die nog meer geld opbrengen.

 

Uit betrouwbare deskundige bronnen heb ik vernomen dat er eigenlijk verder geen interesse en doel is voor de FM band.

Het is een klein bandje dat niet geschikt is voor mobiele telefonie ed.

Gek genoeg is band 3 dat nou juist veel beter, dus leg het maar eens uit.

Voor de AM geldt het al helemaal niet, maar toch willen ze afschakelen. Niemand snapt het, behalve lekker modern zijn, onderbuikgevoelens, digitaal is goed analoog is per definitie ouderwets en slecht.

18 uur geleden zei Paul:

 

Is dat zo? Echte jongerenzenders (die zich puur op tieners en twintigers richten) zijn er niet zoveel hoor. Vooral 3fm, SlamFM en nog zo wat. Radio 538 is in naam een jongerenzender, maar ik ken aardig wat veertigers en vijftigers die daar nog steeds naar luisteren, vooral in de ochtend. Gewoon op de achtergrond, bij wijze van arbeidsvitaminen. Kijk naar de luistercijfers van die zender. Dat zijn heus niet allemaal jongeren.

 

Sky Radio, Veronica, radio 10, radio 2 richten zich vooral op dertigers, veertigers, vijftigers, als je het mij vraagt.

 

Voor zestig plus heb je radio 5, en ik vraag me af hoe groot het gat in de markt nog is voor een commerciële oldieszender. Lang niet alle ouderen willen de hele dag alleen maar muziek uit hun jeugd horen.

 

Dat zeg ik, veel "ouderen" behelpen zich met zenders die niet op hun gericht zijn.

Radio 538 en Sky is een begrip, iedereen blijft daar een beetje op hangen.

18 uur geleden zei Vincent:

 

Ruud, je bent een (radio) ondernemer? Dan weet jij hier toch wel het antwoord op. Ben je jong, dan ben je beïnvloedbaar voor adverteerders. De groep daarna tot pak hem beet 45 jaar heeft het geld om van alles uit te proberen. Ben je ouder? Dan ben je niet meer interessant omdat je al de keus hebt gemaakt voor een product/merk en niet zo makkelijk zal overstappen.  

Alweer een wijdverbreid misverstand, dat maar blijft hangen.

Uit STER onderzoek blijkt dat het niet klopt en dat ouderen net zo makkelijk van merk wisselen als jongeren.

Bovendien komen er nieuwe spullen, en dan moet je als ouder een keuze maken, zoals met smart phone's en wat dacht je van dab doosjes......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei ruudam:

Uit STER onderzoek blijkt dat het niet klopt en dat ouderen net zo makkelijk van merk wisselen als jongeren.

Bovendien komen er nieuwe spullen, en dan moet je als ouder een keuze maken, zoals met smart phone's en wat dacht je van dab doosjes......

 

Kennelijk hebben marketinglui en adverteerders zich nog steeds niet door dat STER-onderzoek laten overtuigen. Als zij aangeven dat ze een radiozender nodig hebben om die oudere doelgroep te bereiken, zal er heus wel een mediaconcern opstaan dat daarop inspeelt.

 

Jongeren zijn op zoek naar verandering en ouderen houden het graag bij het vertrouwde, dat is toch wel het beeld dat bestaat. Je bent er zelf trouwens een illustratie van. Hoeveel reclamecampagnes voor dab+ zijn er voor nodig om jou zo ver te krijgen dat je een dab-radio koopt? Oneindig veel. Je zult het nooit doen.

 

Als je twintig jaar jonger was geweest, zou die kans groter zijn. Dan had je ook niet al die mooie herinneringen gehad aan de middengolf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9/17/2016 om 16:44 zei ruudam:

 

 

Hoeveel procent van de hardwerkende Nederlanders rijdt in een lease bak?

 

 bij grote bedrijven zoals de BAM hebben veel mensen of in iedergeval het hoofd van een ploegje een lease wagen.
mijn wagen heeft een 12V positief geaard systeem en daarvoor is het aanbod niet echt passend te krijgen. 
de 6V philips autoradio word op dit moment nagekeken en naar 12v aangepast, voor mijn andere 12v positief geaarde wagen heb ik een middengolf transistor en een losse unit om de AM ontvangst aan te passen naar FM. het enige moderne wat ik in die wagens heb is een goede set oordopjes en gehoor bescherming daar overheen omdat ik anders niet de radio kan horen.

6V positief geaard.JPG

NX491V radio.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.