Spring naar bijdragen

geluid radio TPOT


radio tpot

Aanbevolen berichten

Hallo Theo,

Leuk dat je een programma met ons wil delen, muziek klinkt goed alleen ben ik niet zo'n liefhebber van galm in de spraak 

Ik had al een paar maal afgestemd op de 747 en kan vernemen dat er een signaal op zit maar mede door omgevingsstoring is het mij nog niet gelukt om het verstaanbaar mee te krijgen.

Vriendelijk groet en succes met je hobby station. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk man!

 

Toch effe een vraag:

Is dit een opname van de radio of vanaf Stereotool (zendlijn)?

 

Wat me verder aan het geluid opvalt is dat het niet in fase staat (negatieve amplitude).

Ook klinkt het hier en daar over gemoduleerd.

Ik dacht trouwens dat je op de AM tot maximaal 4,5 kHz mocht moduleren maar voor stereo gelden wellicht andere eisen.

Het echo effect vind ik wel grappig en de muziek keuze is wat mij betreft ok.

 

Zelf gebruik ik Breakaway Broadcastprocessor en zal binnenkort eens een opname ter beschikking stellen.

 

 

tpot1.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik doe is 75% in de min en 125 % in de plus moduleren.

En je mag standaard tot 6KHz moduleren.

De opname is gemaakt vanaf de radio die een uit gekoppeld signaal krijgt van de zendkabel.

Ik verdenk de ontvanger er van, dat deze over de nek gaat.

Maar dat is weer een uitdaging om goed te krijgen.

Please login or register to see this link.

De uitzending van vandaag.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ook ik heb geluisterd. Het eerste dat in mij opkwam was, "galm-reverb?". De jongens en meisjes hebben zeker nog nooit naar WABC geluisterd ! Daar hoor je het zoals het hoort.

Google maar even.

Dit is heel erg storend. De "vertraging"  is veel te lang-groot!

 

De processing heb ik geen probleem mee.

Maar na een paar minuten luisteren met bovenstaande heb ik de hoofdtelefoon afgezet…………...

 

bonus, collega's Tom, Lex en Kael op bezoek bij WABC in ap. 1973.

DJ was Chuck Lennard.

 

WABC klaas lex karel sm.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, the good old EMT platereverb stond altijd aanbij WABC Musicradio 77, dwz op AM signaal 770 kz. De deejays hoorden daar niets van, in de studio werd teruggeluisterd op het studio signaal waar d ereverb niet op zat. Jarenlang werd het WABC programma ook op FM uitgezonden totdat wet en regelgving bepaalde dat  FM voor een apart eigen programma gebruikt diende te worden. Daar uit ontstond WABC FM met album tracks, een voorbeeld dat in de mid 70s gevolgd zou worden door Caroline.

De studio opzet van WABC verschilde van het bijna in de VS atijd gebruikte selfop gebeuren. Bij WABC koos me voor een configurtie waar paneloperator en deejay zonder tussenglas direct tegenover elkaar zaten.

Ik herinner me in de nadagen van Veronica dat men 1 studio op dezelfde manier had ingericht.  

In de hoek stond op het warmhoudplaatje en pot thee voor de liefhebbers.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werd op WABC niet alles, dus ook de platen, van cart gedraaid. Ik zie geen platenspelers.

Overigens had Radio London (BigL) ook altijd wat galm.

 

(Er is een opname van WABC op het moment dat de stroom in NY bij de gigantische stroomstoring begon uit te vallen, en alles op halve snelheid ging draaien, voordat het helemaal uitviel. Met leuke reactie van de dj. De zender had wel noodstroom, en wat later ook de studio)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei ruudam:

Werd op WABC niet alles, dus ook de platen, van cart gedraaid. Ik zie geen platenspelers.

Overigens had Radio London (BigL) ook altijd wat galm.

 

(Er is een opname van WABC op het moment dat de stroom in NY bij de gigantische stroomstoring begon uit te vallen, en alles op halve snelheid ging draaien, voordat het helemaal uitviel. Met leuke reactie van de dj. De zender had wel noodstroom, en wat later ook de studio)

 

Inderdaad kwam bij WABC alles van cart. In 84 zou Laser 558 hetzelfde doen.

 

Tijdens de grote stroomstoring in NY deed Dan Ingram zijn programma, de studio kwam geleidelijk aan als het ware tot stilstand.

De zender bleef door een generator wel in de lucht. Gedurende de 4 stroomloze uren presenteerde Dan Ingram een "talkshow" vanaf de zender locatie waar hij met spoed naar toe was gebracht. Met alleen een microphoon direct in de zender geplugd onderhield hij de luisteraars.

Ik neem nog even een kop T uit de Pot.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Please login or register to see this link.

De opname van vandaag, gewoon in mono opgenomen van mijn reciever.

De Pioneer SX 209RDS moest hier voor optreden, niets voorbereid met deze ontvanger voor AM.

Dus heb tijdens de uitzending met de loop antenne een plekje opgezocht met de minste brom :D

Maar in ouderwets AM, heb dus aan stereotool niets veranderd, instellingen zijn hetzelfde.

De micro in het begin, ja ik weet het :P

Te enthousiast er in lullen, en ja ik weet het de rest niet ingesteld van micro.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Paul de Haan:

 

Tijdens de grote stroomstoring in NY deed Dan Ingram zijn programma, de studio kwam geleidelijk aan als het ware tot stilstand.

De zender bleef door een generator wel in de lucht. Gedurende de 4 stroomloze uren presenteerde Dan Ingram een "talkshow" vanaf de zender locatie waar hij met spoed naar toe was gebracht. Met alleen een microphoon direct in de zender geplugd onderhield hij de luisteraars.

Ik neem nog even een kop T uit de Pot.

 

 

 

Ja, Dan Ingram, voor mij de beste.

En tijdens 9/11 viel ook de stroom uit en een aantal  FM zenders die op de noord toren WTC stonden. Ook de TV incl kabel was grotendeels uit in NY.

De AM nieuwszenders gingen onverdroten verder, WNEW, WABC, 1010WINS, noem ze maar op. De muziek FM zenders die nog in de lucht waren namen al snel die nieuwszenders over.

 

En wij zagen wel de TV beelden, de NY-kers dus niet, niet eerder nadat een museumzender in het Empire State weer werd opgestart. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat je dat aanhaalt Ruud. Ook hier in Nederland kan zoiets gebeuren en dan doel ik op het uitvallen van Smilde en Lopik. Toen moest nota bene een in Engeland gesitueerde zender worden gehuurd (tegen een hoge prijs). Te meer een reden om een back-up op de Middengolf te hebben maar dan niet met 25 Watt. Excuus voor het off-topic gaan.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

tot 200 mb kan je zippyshare punt com gebruiken. die opnames kan je beluisteren tot 1 maand na de laatste download. ter informatie.

tot 8-9u 's morgens komt er hier aan de Belgische kust Spaanse geluiden door op 747. Op 828 the Breeze (GB). Na 9u 's morgens komt de 1602 hier er wel door. Tot 8-9u komt de 1395 Grou er goed door in West- en Oost-Vlaanderen. rond middernacht is de 1395 van Oostende tot aan Venlo in de auto vrij goed te ontvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.