Spring naar bijdragen

Radio Caroline - 06-06-1978 - 1830-2000 - Stuart Russell


Vincent

Aanbevolen berichten

Leuk relaxed programma met aardige muziek.

 

Als ik dit hoor, besef ik wel waarom ik tegen die tijd eigenlijk nauwelijks meer Caroline luisterde. In 1978 was ik een twintigjarige student en helemaal in de ban van een nieuwe generatie artiesten: Talking Heads, Blondie, Television, Elvis Costello, Graham Parker, Nick Lowe, The Clash, Ian Dury... De New Wave had me helemaal te pakken. Bladen als Muziekkrant Oor stonden er ook vol mee.

 

In dit programma hoor ik daar weinig van terug. Hooguit Tom Robinson. Misschien waren er deejays die het wel draaiden, maar de avondprogramma's van bijvoorbeeld KRO en VARA hadden me op dat gebied meer te bieden.

 

Of het nu terecht is of niet, Caroline als albumstation zou in mijn gedachten altijd verbonden blijven met de progrock die halverwege de jaren zeventig zijn hoogtijdagen beleefde. Voor mij was dat toen een gepasseerd station. En tegen de tijd dat Caroline terugkeerde op de Ross Revenge luisterde ik eigenlijk alleen nog maar fm. De middengolf zat niet meer in mijn systeem.

 

Nu is het leuk om die muziek terug te horen. Maar ja, ik ben ook al een oude vent. Dan krijg je dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Paul:

Leuk relaxed programma met aardige muziek.

 

Als ik dit hoor, besef ik wel waarom ik tegen die tijd eigenlijk nauwelijks meer Caroline luisterde. In 1978 was ik een twintigjarige student en helemaal in de ban van een nieuwe generatie artiesten: Talking Heads, Blondie, Television, Elvis Costello, Graham Parker, Nick Lowe, The Clash, Ian Dury... De New Wave had me helemaal te pakken. Bladen als Muziekkrant Oor stonden er ook vol mee.

 

In dit programma hoor ik daar weinig van terug. Hooguit Tom Robinson. Misschien waren er deejays die het wel draaiden, maar de avondprogramma's van bijvoorbeeld KRO en VARA hadden me op dat gebied meer te bieden.

 

Of het nu terecht is of niet, Caroline als albumstation zou in mijn gedachten altijd verbonden blijven met de progrock die halverwege de jaren zeventig zijn hoogtijdagen beleefde. Voor mij was dat toen een gepasseerd station. En tegen de tijd dat Caroline terugkeerde op de Ross Revenge luisterde ik eigenlijk alleen nog maar fm. De middengolf zat niet meer in mijn systeem.

 

Nu is het leuk om die muziek terug te horen. Maar ja, ik ben ook al een oude vent. Dan krijg je dat.

 

Ik moest dus even zoeken wat je met progrock bedoelde. Nadat ik de uitleg in WIKI las werd het me duidelijk dat ik hopeloos zonder kans op verbetering bij die muziek ben gebleven, niet wat daarna op ons afkwam. 

mooie opname.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Paul:

 

 

Als ik dit hoor, besef ik wel waarom ik tegen die tijd eigenlijk nauwelijks meer Caroline luisterde. In 1978 was ik een twintigjarige student en helemaal in de ban van een nieuwe generatie artiesten: Talking Heads, Blondie, Television, Elvis Costello, Graham Parker, Nick Lowe, The Clash, Ian Dury... De New Wave had me helemaal te pakken. Bladen als Muziekkrant Oor stonden er ook vol mee.

 

In dit programma hoor ik daar weinig van terug. Hooguit Tom Robinson. Misschien waren er deejays die het wel draaiden,

 

Al die artiesten kon je ook bij Radio Caroline horen, zoals bij o.a. dj Tom Hardy, die een dag eerder (05-06-78) voor het eerst bij Radio Caroline was te horen.

 

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.