Spring naar bijdragen

Klaas Vaak Poster 1973


rauhfaser

Aanbevolen berichten

Grappig Edwin,

 

Het waren deze tapes en ik denk dat ze nog bij B&G staan.

De "bandwissel" zou in de uitzending op 28'55" moeten gezeten hebben. Ze hebben de zaak op  de 22ste gemonteerd.

En er van uitgaande dat het een uur duurde zijn de laatste minuten niet uitgezonden. Wel raar die toontjes in het begin.

Ik heb de banden wel eens in m'n handen gehad maar daar stonden ze niet op……..

 

 

Schermafbeelding 2016-10-06 om 13.41.51.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Juul,

 

Ik weet uit eigen ervaring nog hoe dat met zo'n opname ging: twee banden, waarvan de tweede op tijd werd gestart voor de pips en de eerste eindigde met muziek waar je 'eerder uit kon'. Deden we ook vaak zo met VARA's Vuurwerk. Dat werd vaak 's middags opgenomen vóór de live-uitzending van de Popkrant, die door hetzelfde team werd gemaakt.

 

Wat ik van deze Poster-opname niet begrijp, is dat deel 1 eindigt met interviews, die zouden dus, gezien de totale tijd, wegvallen als je deel 2 op tijd start. Het was logischer geweest als deel 2 was begonnen met die interviews.

 

Groeten, Edwin

 

PS: die toontjes zijn van mijn laptop

 

In de laatste aflevering van 50 jaar 3FM op KX Radio komt deze ook kort voorbij.

Maar het leek me aardig de complete show te delen.

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Edwin,  ik zou band 1 inderdaad nooit zo eindigen, mits………………...

het eind van band twee gewoon naar believen weg gedraaid kan worden op tijd. Dan kan het weer wel.

Maar dan nog, dan hebben ze band twee wel lang laten doorlopen.

 

Maar goed, het is voor mensen "hier" leuk om te horen.

 

 

Juul

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doet me denken aan AFN. De programma's van AFRTS Los Angeles werden aangeleverd op vinyl, en als ze 55 minuten duurden, moest de plaat precies halverwege worden omgedraaid, tijdens een infomercial van 30 seconden.

 

Of tenminste, dat was mijn eigen conclusie. Om .33 precies was er altijd zo'n break.

 

Dat ze met vinyl werkten, had ik al eens eerder gemerkt, toen ik Casey Kasem dertig keer hetzelfde woord hoorde zeggen, waarna het geluid voor een momentje werd weggedraaid. De plaat was blijven hangen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Juul:

Ja Edwin,  ik zou band 1 inderdaad nooit zo eindigen, mits………………...

het eind van band twee gewoon naar believen weg gedraaid kan worden op tijd. Dan kan het weer wel.

Maar dan nog, dan hebben ze band twee wel lang laten doorlopen.

 

Maar goed, het is voor mensen "hier" leuk om te horen.

 

 

Juul

 

Dan is er eigenlijk geen reden om twee banden te maken en kan alles gewoon op 1 band tot het uur voorbij is en de boel kan worden gefade.

Leek me inderdaad ook leuk voor de mensen met 'onze afwijking'. (En een wellicht aanwezige verdwaalde Chicago-fan).

 

Edwin 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Edwin, ai, een uur kan met 38 cm/sec niet op een NA tape. 

Dat was max 42 minuten.
En dan met de prof band zoals altijd gebruikt.

Enerzijds kan dat niet op de schotels van de M10 en M15 en ook past het niet in de doos.

Ik denk dat de "ingenieurs" daar vroeger wel over na gedacht hebben. En ik vond het a;s programma maker ook wel handig.

 

 

NA band uit doosv2.jpg

 

 

 

M15 st3v2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.