Spring naar bijdragen

"Een festival als dit overdoen lijkt mij zeer ondenkbaar"


Juul

Aanbevolen berichten

Ik heb zo het idee dat die mensen aan vergeetmeniet syndroom lijden.

Rolling Stones hebben ook weer meer geld nodig:

''Five decades in the making and just three days to record. On 2nd December 2016, The Rolling Stones will release 'Blue & Lonesome', their first studio album in over a decade.''  (covers dus)

Kate Bush deed een paar jaar geleden hetzelfde 2014 met een concert en dan heb ik het nog niet eens over Elton John. Ik geloof dat Roger Waters praktisch elk jaar een afscheidstournee houdt.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-10-2016 om 22:17 zei Omnivoor:

Ik heb zo het idee dat die mensen aan vergeetmeniet syndroom lijden.

Rolling Stones hebben ook weer meer geld nodig:

''Five decades in the making and just three days to record. On 2nd December 2016, The Rolling Stones will release 'Blue & Lonesome', their first studio album in over a decade.''  (covers dus)

Kate Bush deed een paar jaar geleden hetzelfde 2014 met een concert en dan heb ik het nog niet eens over Elton John. Ik geloof dat Roger Waters praktisch elk jaar een afscheidstournee houdt.

 

Citaat
Op 11-10-2016 om 21:53 zei Junebug:

Blij dat mijn helden allemaal al dood zijn want het is maar een trieste aangelegenheid om zo'n stelletje bejaarden op een podium te zien. Zeer deprimerend :(

 

Uitermate wonderlijke reacties.

'De Rolling Stones hebben ook weer geld nodig'

Waar blijkt dat dan uit? Dat ze een nieuw album uitbrengen? Het zijn muzikanten en die doen dat.

En dat het een album met covers is, maakt overigens dat ze er minder aan verdienen dan als het een album met eigen werk zou zijn. Zo'n album gaat overigens volgend jaar komen, want tijdens repetities werd wat blues gejamd en daar raakten ze zo door geinspireerd dat ze besloten een blues album te maken. Hun roots liggen daar trouwens ook.

Kate Bush gaf in 2014 een serie concerten, haar eerste sinds de dagen van haar debuutalbum in de jaren 70. Destijds gaf ze toe aan de druk van haar platenmaatschappij, want optreden hoefde voor haar niet zo erg; ze hield zich liever bezig met componeren, zingen en eventueel clips maken. Inmiddels is ze in de 50 en durft ze wèl op een podium te staan en haar publiek te treffen.

Elton John tourt al sinds de jaren 70 en is momenteel ook bezig met een tour.

Roger Waters tourt ook en heeft laten weten niet meer The Wall te zullen doen omdat hij verder wil. Alles behalve praktisch elk jaar een afscheidstournee dus.

 

Blij zijn dat je helden dood zijn... Wellicht dat je huisarts je kan doorverwijzen want dit lijkt me niet gezond. Net als gedeprimeerd raken van 'een stelletje bejaarden op een podium'. Mensen die hun hele leven een vak uitoefenen (en dat overigens beheersen als weinig anderen, ook getuige de belangstelling) en zo gelukkig zijn dat ze daar nog steeds toe in staat zijn, plezier aan beleven en publiek mee trekken terwijl ze de 70 zijn gepasseerd.

'Een stelletje bejaarden. Zeer deprimerend'.

Je komt op mij dom en onsympathiek over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent niet de enige die zich verbaasde over die twee reaguurders, Rene. Maar het is eigenlijk nauwelijks de moeite om op zulke onzin in te gaan.

 

Die opmerking over Kate Bush is nog wel het toppunt. Die concerten van haar waren een unieke gebeurtenis en ze werden razend enthousiast ontvangen, zowel door de pers als door de bezoekers. En elke nieuwe plaat van haar is weer een avontuur.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Rene van den Abeelen:

'Een stelletje bejaarden. Zeer deprimerend'.

Je komt op mij dom en onsympathiek over.

 

Je niet kunnen voorstellen dat iemand op 'bejaarde' leeftijd het podium betreed omdat hij dat leuk vind? Ja, dat is dom. En iemand dit succes niet gunnen is inderdaad onsympathiek. Leidt waarschijnlijk aan het 'afzeiksyndroom'.

 

Ik ben het helemaal met je eens Rene.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige artiesten weten van geen ophouden en zullen doorgaan tot ze erbij neervallen.

Paul McCartney en de Rolling Stones zijn hier goede voorbeelden van.

Onlangs heb ik Havana Moon gezien en ik was echt onder de indruk.

Deze artiesten hebben het geld niet meer nodig, maar hebben er gewoon plezier in en willen nog niet achter de geraniums zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten eerste: een dosis kritiek houdt de polemiek op gang.

Ten tweede: waarom zo persoonlijk? ''Wellicht dat je huisarts je kan doorverwijzen want dit lijkt me niet gezond''

''afzeiksyndroom''   wat zijn dat voor termen, gewoon omdat iemand het er niet mee eens is dat het ''helden'' zijn?

Ten derde: ''Je bent niet de enige die zich verbaasde over die twee reaguurders, Rene.''  Dus als je niet op het rechte pad loopt ben je plots een aanhanger van Geenstijl?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎11‎-‎10‎-‎2016 om 21:53 zei Junebug:

Blij dat mijn helden allemaal al dood zijn want het is maar een trieste aangelegenheid om zo'n stelletje bejaarden op een podium te zien. Zeer deprimerend :(

 

Maar stel je voor dat de 27 club nog zou leven en optreden!?

11 minuten geleden zei Omnivoor:

Ten eerste: een dosis kritiek houdt de polemiek op gang.

 

Ben ik met je eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De discussie is gestart met ´ Alle "helden" op 1 podium'. Inmiddels gaat het heel ergens anders over. Dat was niet de intentie van de starter van de topic. We gaan dus weer terug naar dat onderwerp en daar houden we ons aan. De discussie wat wel of niet gepast is kunnen jullie onderling via de PM of mail doen. Niet meer hier in deze topic.

 

Reactie van iemand die aanwezig was bij het festival in Californië: "Persoonlijk ben ik zeer grote fan van Neil Young en die vond ik ook ongelofelijk goed. The Who vond ik verbazend sterk, aangezien ik daar eigenlijk niet veel van had verwacht. The Rolling Stones waren zoals altijd interessant, met de fantastische stem van Mick Jagger. Paul McCarney was dan weer de populairste, dat voelde je op de weide. Bob Dylan heeft geen woord gezegd tijdens zijn set, wat toch niet echt gebruikelijk is. Hij was blijkbaar lastig omdat hij moest optreden voor The Stones. Hij vond dat het omgekeerd moest. Je merkt het, zelfs op dat niveau spelen zulke zaken mee."

 

Mijn favoriete band (The Who) trad er op en er stond ook  een Nobelprijswinnaar op het podium. ik was er graag bij geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jáááá.......de idolen van de hedendaagse jeugd. Onbehouwen horkjes als "Lil Kleine", in een microfoon rochelende rappers, en verkrachters van de Nederlandse taal. Geef mij dan maar de grootheden die ook dit weekend weer optreden tijdens Desert Trip. Gelukkig heb ik recent in ons land Paul McCartney en Neil Young nog mogen zien optreden. Grootheden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.