Spring naar bijdragen

Oorlog op 747?


Gast

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik hier aan de boorden van het wonderschone Schildmeer een vrijwel vlekkeloze ontvangst van Seagull op 747 met mijn mid 70s National Panasonic transistorradio<voorzien van 2x korte golf en 1 x middengolf> . Vanaf mijn locatie staat de radio in westelijke richting. Tot mijn verbazing als ik mijn radio zuidoostelijk draai op 747 hoor ik nu  het geluid van een station dat veel gelijkenis vertoont met de vroeger Piet Piraat stations uit de 60s en 70s. Bijna vlekkeloos te ontvangen echter qua geluidskwaliteit zeer middelmatig tov Seagull. Als ID meende ik iets te horen dat lijkt op Radio Babydoll. Ik hou wel van een beetje reuring.  Bij Babydoll draaien ze " kantjes die te ronde gaan, bij Seagull is er meer dan "hits alone"   Ik ga voor het laatste.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paul,

Dat andere station is Babylona: Please login or register to see this link.

En anders hoor je Radio TPot: Please login or register to see this link.

 

Mag ik eerlijk zijn Paul?:shy:

 

Dan hoor ik nog liever Babylona en TPot dan die herrie van Seagull....

Maar, smaken verschillen!

 

Met een groet,

 

HA

bewerkt door Hotel Amigo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Paul de Haan:

Sinds kort heb ik hier aan de boorden van het wonderschone Schildmeer een vrijwel vlekkeloze ontvangst van Seagull op 747

En dat met maar 25 watt Paul, it's amazing Mike :D

Je zit er bijna 100 KM van af, en je hebt een vlekkeloze ontvangst?

(op een portable)

Nozema kon er nog wat van leren.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Juul:

De vraag is, "wie mag er nou uitzenden op 747?" van de stations die jij hoort.

 

Beide stations mogen de frequentie gebruiken.

 

 

4 uur geleden zei Hotel Amigo:

Paul,

Dat andere station is Babylona: Please login or register to see this link.

En anders hoor je Radio TPot: Please login or register to see this link.

 

Mag ik eerlijk zijn Paul?:shy:

 

Dan hoor ik nog liever Babylona en TPot dan die herrie van Seagull....

Maar, smaken verschillen!

 

Met een groet,

 

HA

 

Ja, das inderdaad persoonlijk.

2 uur geleden zei radio tpot:

En dat met maar 25 watt Paul, it's amazing Mike :D

Je zit er bijna 100 KM van af, en je hebt een vlekkeloze ontvangst?

(op een portable)

Nozema kon er nog wat van leren.

 

Theo

 

Tis een heeeeeele goeie radio. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grou 1395 is s'nachts perfekt te ontvangen in de autoradio op de as Oostende-Gent-Antwerpen-Eindhoven tot aan de Duitse grens, maar rondom Venlo is door het sterke signaal op zowel 1386 en 1404 het signaal weg. 747 wordt weggeblazen door Spanjaarden.  Als al de zenders in de lucht komen ben ik benieuwd wat er 's nachts te horen zal zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei radio tpot:

Harlingen staat uit, na wat heen en weer gepraat over het feit dat de zender niet juist op frequentie staat, is de zender uit gezet.

Oorlog over :D

 

Theo

 

Het is en fluitje van een cent om de zender op frequentie te krijgen, gewoon ergens in de auto luisteren waar je de zwevingen hoort, en dan iemand met telefoon in de hand, aan de trimmer van de zender, een c-tje parallel aan het kristal, laten draaien tot de zwevingen minimaal zijn in frequentie.

Je hebt dus geen nauwkeurige frequentie teller nodig, gewoon wat slimmigheid

 

Hebben we ook gedaan indertijd met 1584.

De huidige zender staat er goed op, heel lange zwevingen met de BBC, en die zal het toch wel goed doen?

 

 

Op 20-10-2016 om 01:02 zei bert ree:

Grou 1395 is s'nachts perfekt te ontvangen in de autoradio op de as Oostende-Gent-Antwerpen-Eindhoven tot aan de Duitse grens, maar rondom Venlo is door het sterke signaal op zowel 1386 en 1404 het signaal weg. 747 wordt weggeblazen door Spanjaarden.  Als al de zenders in de lucht komen ben ik benieuwd wat er 's nachts te horen zal zijn.

 

 

Op 1386 hoorde ik laatst een jammer. De Russen en/of  Oekraine gebruiken de frequentie voor de Krim, oude tijden herleven, oorlogje op je radio hoorbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.