Spring naar bijdragen

Veronica en Beatles in Blokker


ruudam

Aanbevolen berichten

Ik hoorde vanochtend vroeg, even voor 6 uur, een radio repo over het optreden van de Beatles in Blokker in 1964. Woord van de VPRO.

Daarin werd gemeld dat de zaal maar half vol zat, maar geen probleem voor de organisator, Ben Essens (?) want Veronica ("U weet wel dat schip daar op zee") alle kaartjes had opgekocht, in de verwachting dat wel even te slijten.

 

Was dit al bekend of heb ik iets gemist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, was bekend. Het was Ben Essing. Veronica had de kaarten opgekocht

 

"Over de betrokkenheid van Veronica bij de concerten zegt Joost de Draaier het volgende: “Ik was aan het werk in de studio en ineens stond Ben Essing (de organisator van de concerten en zoon van de burgemeester van Blokker) voor mijn neus, die de heren Verweij wilden spreken. Wat bleek? Ben moest aan Brian Epstein (de manager van The Beatles) 5000 of 10.000 pond gage vooruit betalen. Dat had hij niet. Of Veronica mee wilde doen en dat voorschot betalen. Ik zei tegen Bul doe maar, is goed voor Veronica. De details heeft Bul toen samen met hem uitgewerkt. Op niet zo’n slimme manier, namelijk met alleen het middagconcert als dekking”. De Beatles zouden die dag twee keer optreden in veilinghal ‘Op hoop van zegen’. Naar later bleek was het middagconcert voor het voor die tijd astronomische bedrag van ƒ27.000 ‘uitgekocht’ door Veronica. De toegangsprijs was ƒ7,50, maar van de 7000 beschikbare kaartjes werden er maar 1500 verkocht. Dat had niet zozeer te maken met een gebrek aan belangstelling, maar in die tijd gingen jongeren op zaterdagmorgen gewoon nog naar school en de toegangsprijs was voor velen gewoon veel te hoog. "

 

 

Is dat stukje uit "Woord - VPRO ) ergens te downloaden ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren, dank voor de info.

Los van de zaterdagochtend en de centjes was Blokker natuurlijk ook gewoon in the middle of nowhere.

Vanuit Amsterdam nog  te doen, maar anders ver weg, en hoe kwam /kom je er, stopt er een trein?

 

Heeft de plaatsnaam Blokker nog iets met de Blokker winkels te maken? De eigenaar heet Blokker, mn moeder heeft de oprichter gekend toen ze in 1 vd winkels in Hoorn werkte, ook tijdens de oorlog.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ruudam:

Heren, dank voor de info.

Los van de zaterdagochtend en de centjes was Blokker natuurlijk ook gewoon in the middle of nowhere.

Vanuit Amsterdam nog  te doen, maar anders ver weg, en hoe kwam /kom je er, stopt er een trein?

 

Heeft de plaatsnaam Blokker nog iets met de Blokker winkels te maken? De eigenaar heet Blokker, mn moeder heeft de oprichter gekend toen ze in 1 vd winkels in Hoorn werkte, ook tijdens de oorlog.

 

 

Nee Ruud, de plaatsnaam Blokker, gemeente Hoorn, heeft niets met het winkelbedrijf te maken. Wel komt het bedrijf oorspronkelijk uit Hoorn vandaan.

Please login or register to see this link.

 

Niels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.