Spring naar bijdragen

Beatles Radio London


Tim Op het Broek

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Voor The Beatles Fanclub ben ik bezig een mooi archief aan te maken over het album Sgt. Pepper.

Nu is dat album voor het eerst gedraaid op Radio London en ik vroeg me of daar airchecks van zijn?

Ook heeft Kenny Everett Strawberry Fields als eerste mogen draaien op Radio London. Zijn daar ook nog opname van?

 

Groet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dit. Strawberry Fields kwam pas op 17 februari officieel uit. Ik hoor Everett niet zeggen dat het de eerste draaibeurt is, wel dat hij het de dag ervoor voor het eerst heeft gehoord en er zelf al 'vijfhonderd keer' naar heeft geluisterd.

 

Even later draait hij Let's Spend the Night Together van The Stones. Ook al zo'n prachtige single met een 'dubbele A-kant'.

 

1965-1967 is misschien wel mijn favoriete periode in de popmuziek. En laat dat nu precies samenvallen met de hoogtijdagen van de Britse zeezenders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20 mei 1967 besteedde Kenny in een special veel aandacht aan Sgt Peppers etc etc, echter niet via Radio London maar via de BBC Light. Kenny was inmiddels <weer> ontslagen bij Big L en was in mei dus te beluisteren bij de voorloper van BBC Radio One, het legendarische BBC Light op 1500 langegolf. Deze special duurt 1 uur en 20 minuten, er is echter een probleem en dat probleem heeft de naam Chris Denning. Denning behoort tot de mensen waarvan je zegt: opsluiten en sleutel weggooien. Feitelijk is dat ook gaande. Denning is medepresentator.

Geef maar aan of ik het moet uploaden, ik lees het wel.

 

Paul de Haan.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15 november 2016 om 17:10 zei jan227:

Dat moet op 12 mei 1967 geweest zijn. Het verhaal staat op de Radio London site:

 

Please login or register to see this link.

 

Ik kan me de aankondigingen nog wel herinneren, en ik heb beslist ook de uitzending gehoord, maar ik heb er jammer genoeg geen opnamen van.

 

Wel van de Kenny Everett show van 4 feb 1967.

Hier is de aankondiging van Strawberry fields te horen op 19.25 min.

Please login or register to see this link.

 

 

grt,

Jan

 

 

 

 

Het gekke is dat ik hem helemaal niet heb horen aan-afkondigen.

Dus niks van "The Beatles"………..Of heb ik het gemist ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.