Spring naar bijdragen

Radio Unique - 22-12-1979 - 1400-1700 - Johan Vermeer, Paul de Wit, Rob Hudson


Vincent

Aanbevolen berichten

Ja...jullie hebben meer dan ik! ;)

Voor de geschiedschrijvers: Dit werd uitgezonden met een milliwatt of 15 in een 2x 8 elements FM antenne systeem gericht op het Okura hotel in Amsterdam zuid vanuit de Deurlostraat. Op het dak van dat hotel bevond zich het FM ontvangststation van Kabel Televisie Amsterdam. Er werd uitgezonden op de frequentie van BRT2 97,5 MHZ. Uitsturing vond plaats op 96,6 op de kabel.

De programma's werden afgespeeld met een tapedeck  op 9,5 cm/sec. De tape's werden op- en afgewikkeld  van draaitafels die naast de recorder stonden. Door gebruik te maken van grote haspels, met daaruit het middenstuk gesloopt, kon er 6 uur op een tape....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Dave. Het klopt dat Hudson en de Wit vrij plots stopten in het voorjaar van 1980.

Weet niet precies wie als eerste stopte maar ik dacht Hudson.

Die belde gewoon op met de mededeling dat de tape met zijn laatste programma opgehaald kon worden...!

Maar niet zonder te vermelden dat ie wel een leuke Jock ergens op de FM gehoord had.. Ene Peter Vos..

Daar moesten we maar eens achteraan gaan...

De wit kondigde wel bijtijds aan dat e.a. ging spelen bij Veronica...   @marin66. Zowel de Hud als de Wit vonden het prachtig dat die zender in die schoorsteen ( op 98,1 MHZ ) aanstond waardoor radio Unique ( inmiddels Unique FM) bijna in de hele randstad was te horen. Zij stonden als oud medewerkers als eerste in de rij van gast programmamakers !  Hun werkgevers knepen een oogje toe moet je maar denken :)   @Vincent; ben benieuwd wat Ton allemaal nog had opgenomen. Na het maken van de Docu's heb ik veel oud materiaal teruggegeven aan de rechtmatige eigenaren. Doodzonde eigenlijk want van die toptijd "82-"84 heb ik eigenlijk geen programma's liggen. Ook niet van mezelf...:(                                                                                         

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Zeg, Louis, later was het toch zo dat 'wij' (Unique, dus) niet meer de BRT2 wegdrukten, maar een eigen (zogenaamd vrije) frequentie hadden? Met dank aan een zekere KTA-meneer (ben niet zeker of ik zijn naam mag publiceren). 

Enneh, die tapes op draaitafels (ingenieus!), dat was toch de 'heksenketel'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.