Spring naar bijdragen

Schitterende foto's uit 1985


MvdVen

Aanbevolen berichten

53 minuten geleden zei MvdVen:

Hajo Backhus: 134 pictures of Caroline, Monique and Laser on 31st August 1985

 

Please login or register to see this link.

 

 

hajoba1985b.jpg

 

31 jaar geleden. Deze zeer "knusse" Overdrive studio aanboord vd Ross met die prachtige doorkijk door de patrijspoort . Mooie serie foto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Juul:

Mooie foto's Martin !

Zou nog leuker en historisch beter zijn als je kunt zien "wie wie is".  

 

En als ik de meter zie, dan denk ik "oei………."

 

Voor en na de compressor, maar dan nog. Wie is deze jongeman?

 

 

 

Schermafbeelding 2016-11-29 om 21.19.55.jpg

Dit is Walter Simons, geen idee wat 'ie vandaag de dag doet...

Maar zo te zien is de meternaald nog recht...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

prachtige foto's. Het was precies toch mogelijk om nog aan boord te geraken bij de zendschepen ook al lag er een "waakhond" in de directe omgeving. Ik dacht dat die daar waren om iedereen tegen te houden en te beletten aan boord te gaan.

Nogmaals : mooie foto's !

bewerkt door Danny Van Vlaanderen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 30/11/2016 om 18:22 zei Harm ten Brink:

Dit is Walter Simons, geen idee wat 'ie vandaag de dag doet...

Maar zo te zien is de meternaald nog recht...

 

Walter is muziek samensteller voor Stingray, het bedrijf dat 2connectmedia heeft overgenomen.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

Aan Stingray is ook Grant Benson verbonden;

Please login or register to see this link.

 

Walter heeft overigens in oktober 2015 een hartgeval gehad, waarvan hij gelukkig weer is hersteld. De hartvaten waren dichtgeslibd. Met gezondere voeding en minder groene flesjes van Freddie gaat het  nu weer goed.

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Jingle192:

Op foto 127 helemaal rechts sta ik...

Mee als 22-jarige journalist van de Haagse Post.

Het was een opwindende trip, want we bezochten de Ross Revenge en de Communicator. Tijdens de trip van de Ross naar de Communicator werden we achtervolgd door het observatieschip 'Dioptric Surveyor'. Die wilde alle personen op foto en film vastleggen,om later eventueel aanklachten in te kunnen dienen. Bevoorraden en het overzetten van mensen was nu eenmaal verboden. Het schip kwam soms angstaanjagend dichtbij, maar gelukkig werden we niet bang van deze intimidatie.

 

Op de wat wazige foto sta ik in het midden en ben in gesprek met deejay Erin Kelly van Laser (in spijkerjasje en beret muts), die van het schip afwilde. Ze zat er te lang op vond ze. Ruim drie maanden en dan begin je een beetje 'kierewiet' te worden. Ze heeft een aantal dagen bij me gelogeerd en was het nemen van zelfstandige beslissingen  een beetje verleerd. 

 

Als ik me niet vergis heeft Jaap nog een kritisch artikel over de zeezender Monique geschreven in de Haagsche Post. Met name de constructie van Music Media waar de bandjes werden opgenomen werd onder de loupe genomen. Misschien leuk om dat nog eens in te scannen en te lezen.

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Die gedachten heb ik nou ook Leendert, volgende maand tik ik de 70 aan en dan denk ik wel eens, wat moet ik nog.

Ook de medische ongemakken treden vaker op en ook van de wereld om mij heen wordt ik vaak niet vrolijk…...

 

Ik ben pas zestig jaar, maar ik merkte het ook aan Gerard van Dam(68). Die vond er de laatste jaren van zijn leven niets meer aan. Het ontbreken van een toekomst, afbrokkelende gezondheid en onzekerheid over de financiën. De avonturen van vroeger waren over en daar was niets voor in de plaats gekomen.

 

Gerard raakte verbitterd, maar was nog wel blij om in Hongarije te wonen. Daar rommelde hij wat rond zijn woning of knapte een uiltje in de zon(zie foto) Hij vond de mentaliteit in Nederland beneden allen peil en herkende zijn eigen land niet meer doordat het straatbeeld niet meer zo 'wit' was als vroeger.  

 

Voor hem hoefde het niet meer. Hij verlangde naar rust en kreeg die.

 

Zo erg is het met mij niet en ik hoop ook niet met jou Juul. Gelukkig kan ik nog teren op mooie herinneringen.

 

Salut

Leendert

betrapt zon.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedere levensperiode heeft volgens mij ook positieve perspectieven, zo is tenminste voor iedereen te hopen. Heel triest wat je over Gerard schreef. Hij had toch ook kleine kinderen en een jonge vrouw?

Bovendien kan terugblikken in de tijd en mooie herinneringen ophalen ook gelukkig maken in moeilijkere levensfasen. Lijkt me overigens de basis van onze nostalgische radio hobby. En dat zeg ik niet als psychiater maar als een hobbyist die heel veel vreugde heeft als hij bijvoorbeeld oude dia's digitaliseerd. Of ben ik misschien naïef?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Martin, dat denk ik niet.

Maar je hebt, althans ik, dat in deze donkere dagen en je probeert te overzien wat er allemaal op je afkomt.

De politiek en als gevolg daarvan je levensstandaard, ons archief, "wat doen we er mee?".

Er ligt nog zoveel, "haal ik dat wel?"

Afgelopen jaar 4 sterfgevallen.

 

Enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Versomber niet door wat de media dagelijks voorschotelen aan slecht nieuws. Het is een onjuist beeld, media lichten de negatieve zaker eruit en over belichten dat.  De media zouden 24 uur per dag goed nieuws uit kunnen zenden en dan kwamen ze nog tijd tekort. In plaats daarvan kiezen de media voor de makkelijke weg van "ellende beelden". Mensen die hier gevoelig voor zijn raken hierdoor uit balans. Het slechte nieuws in de wereld omvat minder dan 1 %, de overige ruim 99% is louter goed nieuws en opgewektheid. Ik vind elke dag een mooie dag maar teer nooit op zogeheten speciale dagen zoals kerst die bijna verplicht gezellig moeten zijn. Lariekoek en onzin, levert als je daar steeds halsreikend naar uitziet alleen maar problemen voor je gemoed op.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.