Spring naar bijdragen

Regionale radio, duurbetaalde neuzelarij.


Gast

Aanbevolen berichten

Vanochtend heb ik tonnen blad uit mijn tuin moeten verwijderen van bomen die niet in mijn tuin staat maar ten westen van het huis. Aangezien de wind meestal uit een soort westelijke richting komt beland die troep in mijn tuin, en niet zo'n beetje ook. Ruimen dus, zwaar vies werk, mijn klompen weer onder de drek, mijn werkbroek weer vies, bah bah bah!

s Middags even in een luie stoel met voet ondersteuning naar de regionale omroepen gekeken, hoewel, ik bedoel dus radio kijken. Van "Radio Noord tot Radio Oost en van Radio West tot Radio Zuid", ze hebben allemaal van die plaatjesdraaiers in dienst die zo dom zijn dat ze zich zelf tekijk zetten via "kijkradio". En dan zien we hoe overbodig deze duurbetaalde onzin feitelijk is, immers u en ik betalen via belastingen de regionale omroepen. Op zich niets mis mee maar een uurtje kijken en een ontluisterende werkelijkheid voltrekt zich aan het oog. De plaatjesdraaier staat als een behendig ITer vele elementen aan elkaar te breien die hij achteloos uit de computer haalt, bliepjes blipjes blapjes electronica geluiden begeleiden de plaatjesdraaier < die ik verder als PD omschrijf> als hij weer eens een plaatje draait voor Joost mag weten wie, of voor de zoveelste keer de headlines van het nieuws behandeld, of weer doorzeurt over het feit dat het natuurijs er maar belabberd bij ligt. Intussen als de muziek draait raadpleegt PD telkens zijn aaifoon om het nieuws op de voet te volgen, je weet maar nooit. Plotsklaps komt er uit het belendende kantoor een vrouw, zal we een collega zijn, die ook de micro krijgt. Vol energie in prompte bewoordingen vertelt ze dat het kruispunt om de hoek vol staat met 10 auto's en dat meer nieuws volgt.

Opvallend is de onzekerheid van die PDers voor het oog van de camera. Als de plaat tegen het einde loopt rechten ze de rug en altijd een handbeweging naar de micro, even aanraken, zit ie er nog. Gelukkig houdt hij zijn andere hand wel boven tafel. En dat gaat zo maar door en door en door. Wat is de rechtvaardiging van deze volkomen overbodige activiteit voor een regionale omroep. Plaatjes draaien laat je aan de commercielen over, die kun je het niet kwalijk nemen immers. Deze vorm van Regionale radio is de overheid ook niet ontgaan, volkomen logisch dat er bezuinigd moet worden, begin maar met het stoppen van die PDer sbij de regionale omroepen. Wie heeft trouwens bedacht dat ze continue uit moeten zenden, weg met die onzin, regionale omroepen snel onder de paraplu van de landelijke publieken met een beperkt aantal radio en tv uren per dag. Dat benaderdt dan weer de realiteit en omvang  van regionale radio en tv.

Ik ga mijn  klompen schoonspuiten.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Paul de Haan:

Vanochtend heb ik tonnen blad uit mijn tuin moeten verwijderen van bomen die niet in mijn tuin staat maar ten westen van het huis. Aangezien de wind meestal uit een soort westelijke richting komt beland die troep in mijn tuin, en niet zo'n beetje ook. Ruimen dus, zwaar vies werk, mijn klompen weer onder de drek, mijn werkbroek weer vies, bah bah bah!

 

Deze ervaring heb ik zelf ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Vincent:

 

Deze ervaring heb ik zelf ook.

 

1 uur geleden zei Paul de Haan:

Vanochtend heb ik tonnen blad uit mijn tuin moeten verwijderen van bomen die niet in mijn tuin staat maar ten westen van het huis. Aangezien de wind meestal uit een soort westelijke richting komt beland die troep in mijn tuin, en niet zo'n beetje ook. Ruimen dus, zwaar vies werk, mijn klompen weer onder de drek, mijn werkbroek weer vies, bah bah bah!

 

Van het beoordelingsvermogen van iemand die compost 'troep' noemt,  heb ik doorgaans geen hoge pet op.
Helaas onderstreept de rest van het betoog mijn vooroordeel.
Jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze "moeten" altijd uitzenden want in jou geval als er weer een aardbeving geweest is fungeren ze als "rampenzender". Je kunt je afvragen of de jongens en meisjes zo mooi door jou omschreven er toe in staat zijn om met hun vaardigheid een goed "rampenprogramma" te maken. Daar heb ik soms m'n twijfels bij.

Ik "keek" en luisterde vanmiddag even naar Omroep Flevoland waar Allard Berens ( oud VOO ? ) de chef is.

Zie ik de presentator van dienst gezellig keuvelen en kijken ( luisteren weet ik niet ) "Oh, jee ik moet weer een liedje starten"………….

 

Dan moet je eens naar RTV -Oost kijken, de presentator van dienst ziet voor een volslagen fantasieloze achtergrond die veel te prominent in beeld is.

 

Maar ik blijf wel van oordeel dat ze bestaansrecht hebben, het kan soms beter, volwassener, maar ja, in Hilversum worden er soms ook van die programma's gemaakt.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Juul:

Ze "moeten" altijd uitzenden want in jou geval als er weer een aardbeving geweest is fungeren ze als "rampenzender". Je kunt je afvragen of de jongens en meisjes zo mooi door jou omschreven er toe in staat zijn om met hun vaardigheid een goed "rampenprogramma" te maken. Daar heb ik soms m'n twijfels bij.

Ik "keek" en luisterde vanmiddag even naar Omroep Flevoland waar Allard Berens ( oud VOO ? ) de chef is.

Zie ik de presentator van dienst gezellig keuvelen en kijken ( luisteren weet ik niet ) "Oh, jee ik moet weer een liedje starten"………….

 

Dan moet je eens naar RTV -Oost kijken, de presentator van dienst ziet voor een volslagen fantasieloze achtergrond die veel te prominent in beeld is.

 

Maar ik blijf wel van oordeel dat ze bestaansrecht hebben, het kan soms beter, volwassener, maar ja, in Hilversum worden er soms ook van die programma's gemaakt.

 

 

 

 

In 1979 was Radio Noord nog niet de klok rond in de lucht. Hier in Groningen raakten we van de buitenwereld afgesneden door extreme sneeuwval, Radio Noord fungeerde toen als "rampenzender" en bleef  in de lucht zolang nodig was. Toen we weer uit de sneeuw waren vervolgde Radio Noord het normale < niet de klok rond> schema. Mijn punt<je> is dat ik geen meerwaarde zie in het "gedeejay" bij regionale omroepen. Een dag vullen prima, maar dan niet op deze achterhaalde manier van alleen plaatje/praatje terwijl de financiering uit publieke gelden moet komen. Muziekradio is prima maar laat het aan commercielen en hobbystations over.

 

Paul de Haan.

< die natuurlijk  toegeeft zelf ook plaatjesdraaier te zijn bij een hobbystation maar daar val ik belastingbetalers niet mee lastig>

 

51 minuten geleden zei Vincent:

 

Deze ervaring heb ik zelf ook.

 Ja,wat een werk nietwaar om die klompen weer toonbaar te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben ik blij dat ik niet meer voor de regioradio werk. Want waarom in beeld, ik wil gewoon in mn neus kunnen peuteren en in mn blote kont kunnen rondlopen zonder dat iemand dat ziet. Er is ook niets aan radio-maken te zien.

De functie is er omdat mensen niet meer weten hoe ze naar de radio moeten luisteren en dan zet je gewoon de TV aan. Zo wordt er ook veel naar Radio 5 geluisterd, al dan niet met presentatoren in beeld. 

 

Of plaatjes draaien functioneel is voor publieke omroep is een discussie. Maar wat dan wel, nieuws kan ook goed commercieel zoals de vele nieuwszenders (meeste op AM) in de USA. Dus waar ligt de grens wat PO moet doen en wat niet.

De hele dag gesproken woord zoals Radio West ooit probeerde werkt ook niet. Omdat de meeste Pub Regio omroepen wat oudere muziek draaien en daarmee de 50 + groep bedienen hebben ze vooralsnog mijn sympathie. 

 

 

4 minuten geleden zei Paul de Haan:

 

In 1979 was Radio Noord nog niet de klok rond in de lucht. Hier in Groningen raakten we van de buitenwereld afgesneden door extreme sneeuwval, Radio Noord fungeerde toen als "rampenzender" en bleef  in de lucht zolang nodig was. Toen we weer uit de sneeuw waren vervolgde Radio Noord het normale < niet de klok rond> schema. Mijn punt<je> is dat ik geen meerwaarde zie in het "gedeejay" bij regionale omroepen. Een dag vullen prima, maar dan niet op deze achterhaalde manier van alleen plaatje/praatje terwijl de financiering uit publieke gelden moet komen. Muziekradio is prima maar laat het aan commercielen en hobbystations over.

 

Paul de Haan.

 

Vroeger was alles beter.

Niet. 

Ik heb in het jou omschreven systeem gewerkt. De daluren werden gevuld vanuit Hilversum, een kopie van 747 AM. 

We elk uur precies 2 minuten te vullen achter het NOS nieuws en het Ster B blok. Soms verdomd lastig, de automaat  was onverbiddelijk.

En soms lelijke dingen, de NOS beweerde iets over een nieuwsfeit in je regio, maar jij had hetzelfde maar geupdate verhaal er achter aan. Ik heb 1 keer keihard op zender gecorrigeerd "in tegenstelling tot wat de NOS stelt"  melden wij dat .....

 

Die daluren vanuit Hilv waren soms oorverdovend saai, alleen Veronica NieuwsRadio was toen passend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei rauhfaser:

 

Van het beoordelingsvermogen van iemand die compost 'troep' noemt,  heb ik doorgaans geen hoge pet op.
Helaas onderstreept de rest van het betoog mijn vooroordeel.
Jammer.

Rauhfaser<33 meter behang> laat ik je dat eens haarfijn uitleggen mien jong.

Wij hebben hier thuis Ierse Wolfshonden die zonder probleem in onze tuin kakken. Met al dat blad zie ik , ivm de schutkleuren die dan ontstaan, niet meer waar de kakkerij ligt. Als je het formaat van de Ierse Wolfshond kent dan is het volume van de kakkerij zeer fors. Zelfs met mien klomp'n aan wil ik daar niet intrappen. Als het blad weg is zie ik groen gras en zie in 1 oogopslag waar mijn Ieren hebben zitten kleien. En kom me nou niet aan dat ik dat ook nog als mest moet laten liggen.

Duudelijk?

 

Paul de Haan.

 

 

bewerkt door Gast
ofrs moet zijn fors.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ruudam:

Wat ben ik blij dat ik niet meer voor de regioradio werk. Want waarom in beeld, ik wil gewoon in mn neus kunnen peuteren en in mn blote kont kunnen rondlopen zonder dat iemand dat ziet. Er is ook niets aan radio-maken te zien.

De functie is er omdat mensen niet meer weten hoe ze naar de radio moeten luisteren en dan zet je gewoon de TV aan. Zo wordt er ook veel naar Radio 5 geluisterd, al dan niet met presentatoren in beeld. 

 

Of plaatjes draaien functioneel is voor publieke omroep is een discussie. Maar wat dan wel, nieuws kan ook goed commercieel zoals de vele nieuwszenders (meeste op AM) in de USA. Dus waar ligt de grens wat PO moet doen en wat niet.

De hele dag gesproken woord zoals Radio West ooit probeerde werkt ook niet. Omdat de meeste Pub Regio omroepen wat oudere muziek draaien en daarmee de 50 + groep bedienen hebben ze vooralsnog mijn sympathie. 

 

 

Vroeger was alles beter.

Niet. 

Ik heb in het jou omschreven systeem gewerkt. De daluren werden gevuld vanuit Hilversum, een kopie van 747 AM. 

We elk uur precies 2 minuten te vullen achter het NOS nieuws en het Ster B blok. Soms verdomd lastig, de automaat  was onverbiddelijk.

En soms lelijke dingen, de NOS beweerde iets over een nieuwsfeit in je regio, maar jij had hetzelfde maar geupdate verhaal er achter aan. Ik heb 1 keer keihard op zender gecorrigeerd "in tegenstelling tot wat de NOS stelt"  melden wij dat .....

 

Die daluren vanuit Hilv waren soms oorverdovend saai, alleen Veronica NieuwsRadio was toen passend.

 

Die twee minuten situaties moeten natuurlijk niet terug komen. Maar de plaatjesdraaierij voegt niets toe aan meerwaarde die een regionale omroep kan en moet hebben in een regio.

En inderdaad, weg met die camera's en dat zogeheten "radiokijken".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Paul de Haan:

Rauhfaser<33 meter behang> laat ik je dat eens haarfijn uitleggen mien jong.

Wij hebben hier thuis Ierse Wolfshonden die zonder probleem in onze tuin kakken. Met al dat blad zie ik , ivm de schutkleuren die dan ontstaan, niet meer waar de kakkerij ligt. Als je het formaat van de Ierse Wolfshond kent dan is het volume van de kakkerij zeer ofrs. Zelfs met mien klomp'n aan wil ik daar niet intrappen. Als het blad weg is zie ik groen gras en zie in 1 oogopslag waar mijn Ieren hebben zitten kleien. En kom me nou niet aan dat ik dat ook nog als mest moet laten liggen.

Duudelijk?

 

Paul de Haan.

 

 

Ik begrijp dat regionalen per definitie 'boertjes van buut'n' zijn? Ik ken zelf Radio Rijnmond, dat wel enkele 'gezellige' dalurenshows heeft, maar ook volwassen nieuwsprogramma's in de ochtend- en avondspits. 
Ik zie dan ook de lol van je dubbele UU's e.d niet.
Voor het overige reageer je terecht vinnig op mijn ook vinnige post, dus staan we gelijk.
En sluit ik me aan bij wat Ruudam zegt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De namen zeggen het allemaal al, de NPO is dus nationaal, de RO regionaal en de LO lokaal. Dat moet de basis zijn alleen is die basis er voor radio nog?? Ik denk dat het sterk vervaagd is. Wat ik graag zou willen horen op een lokalo is dat de beste brave borst 5 huizen verderop 95 jaar is geworden met uiteraard een interview hoe die beste man dat voor elkaar heeft gekregen. Vervolgens wil ik graag horen dat in de Jansenstraat het trottoir verzakt is dat de gemeente maatregelen heeft genomen. Het gevaarlijk stuk is afgezet, maar helaas moet U omlopen. Vermeldenswaard is ook dat de welbekende presentator, de Hr. de Haan,  lopend op de traditionele klompen, is uitgegleden over, wat hij dacht, blad, maar het was iets anders. Gelukkig bleef de schade beperkt tot een verzwikte enkel. 

Vervolgens mag er ook best gemeld worden dat er op de E35 een file staat, het dorp is een slaapstad en het merendeel gebruikt de E35 om naar hun werk te gaan. 

 

In dezelfde vorm, maar dan regio gericht, verwacht ik dat ook van een regionale omroep. Dat kan dus door bijvoorbeeld het summiere nederlandse nieuws wat op de desbetreffende regio van toepassing is verder uit te spitten, andersom kan ook, de RO levert het regio nieuws aan de PO die het terug brengt naar enkele snedige regels.

Muziek op een RO/PO is een welkome afwisseling maar bedenk dat je dat voor een breed publiek moet brengen. 

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei rauhfaser:

Ik begrijp dat regionalen per definitie 'boertjes van buut'n' zijn? Ik ken zelf Radio Rijnmond, dat wel enkele 'gezellige' dalurenshows heeft, maar ook volwassen nieuwsprogramma's in de ochtend- en avondspits. 
Ik zie dan ook de lol van je dubbele UU's e.d niet.
Voor het overige reageer je terecht vinnig op mijn ook vinnige post, dus staan we gelijk.
En sluit ik me aan bij wat Ruudam zegt. 

Is dat die noit duudelijk mien jong, het liekt mie  toch dudelijk zat. Das nou "boertjes van buut'n proat" , das toch dudelijk mie dunkt.

2 uur geleden zei Rob Veld:

De namen zeggen het allemaal al, de NPO is dus nationaal, de RO regionaal en de LO lokaal. Dat moet de basis zijn alleen is die basis er voor radio nog?? Ik denk dat het sterk vervaagd is. Wat ik graag zou willen horen op een lokalo is dat de beste brave borst 5 huizen verderop 95 jaar is geworden met uiteraard een interview hoe die beste man dat voor elkaar heeft gekregen. Vervolgens wil ik graag horen dat in de Jansenstraat het trottoir verzakt is dat de gemeente maatregelen heeft genomen. Het gevaarlijk stuk is afgezet, maar helaas moet U omlopen. Vermeldenswaard is ook dat de welbekende presentator, de Hr. de Haan,  lopend op de traditionele klompen, is uitgegleden over, wat hij dacht, blad, maar het was iets anders. Gelukkig bleef de schade beperkt tot een verzwikte enkel. 

Vervolgens mag er ook best gemeld worden dat er op de E35 een file staat, het dorp is een slaapstad en het merendeel gebruikt de E35 om naar hun werk te gaan. 

 

In dezelfde vorm, maar dan regio gericht, verwacht ik dat ook van een regionale omroep. Dat kan dus door bijvoorbeeld het summiere nederlandse nieuws wat op de desbetreffende regio van toepassing is verder uit te spitten, andersom kan ook, de RO levert het regio nieuws aan de PO die het terug brengt naar enkele snedige regels.

Muziek op een RO/PO is een welkome afwisseling maar bedenk dat je dat voor een breed publiek moet brengen. 

 

Rob V.

 Mijn durpie is zo klein dat ik in het begin van het dorp met luide stem zo'n bericht over verzakte stoeptegels kan roepen. Die 95 jarige ouwe zeur van 5 huizen verderop, is ook het einde van het dorp  trouwens , schijnt stevig in zijn schoenen te staan.

 

Hé Ronan...< mijn Ier> , kom mien jong, we gaan langs het Eemskanaal aan de wandel, een nieuw draadje bedenken.

Ik hou wel van wat reuring.

LPAM? Internet only oldiesstations? Een referendum over minder radio?  De herintroductie van de Draadomroep? Zeurderige 64+ers met teveel vrije tijd verplicht tewerk stellen en bladeren laten ruimen?

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.