Spring naar bijdragen

RSS-feed van radioprogramma's NPO


henkjan2016

Aanbevolen berichten

Hallo Allen,

 

Ikzelf ben een fanatieke podcastluisteraar (o.a. bij wandelen) en dit heeft 2 redenen:

  1. Ik luister graag naar het programma waar ik op dat moment naar wil luisteren.
  2. Ik wil geen reclame en nieuws in de uitzending.....in de podcast kun je dit doorspoelen :)

 

Bijkomend voordeel:

Je bent niet afhankelijk van een internetverbinding en bijkomend dataverbruik. --> Je data-abonnement kan omlaag.

 

Natuurlijk ben ook ik aan het zoeken naar mogelijkheden en ik heb mijn mogelijkheden voor wat betreft enkele NPO-programma's gevonden in RSS.

 

Ik download de radioprogramma's van Rob Stenders en Gerard Ekdom via de volgende links/rss:

 

Gerard Ekdom - Ekdom in de ochtend

Please login or register to see this link.

 

Rob Stenders - Stenders Platenbonanza

Please login or register to see this link.

 

Deze rss-feeds kun je plaatsen in het podcastmenu van je iTunes of maak zoals ik gebruik van Juice (portable rss-feed downloader Please login or register to see this link. ).

Plaats een taak in je taakplanner om 18.00 uur 's avonds en je downloads komen vanzelf binnen :cool:

 

(Voor vragen over het toepassen van rss-feeds: PM mij dan maar even)

 

Have Fun!

 

Henkjan2016

PS: Wanneer jullie meer rss-feeds beschikbaar hebben, dan kun je deze hier ook plaatsen.

bewerkt door henkjan2016
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben 'n fervent luisteraar van podcasts. Ideaal voor het woon-werkverkeer in de auto.

En wat je schrijft, de reclame is er vaak uitgeknipt (zoals bij BNR) en je kunt zeer gericht luisteren. Over vrijwel elk onderwerp is wel een podcast gemaakt.

 

Ik luister diverse podcasts via m'n mobiel (Android, met de app Pocket Casts) in de auto via de AuxIn.

 

M'n favoriet van dit jaar (en vorig jaar) is "50 Jaar 3FM" van KX Radio.  KX heeft verder veel meer podcasts op de site staan.

Please login or register to see this link.


BNR biedt ook podcasts aan. Please login or register to see this link.

 

Waar gaat je voorkeur naar uit qua onderwerp of muziek?

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nerd

 

Ik luister veel interview-radio met diepgang: kunststof-radio + het helaas gestopte Hoezo Radio. 

Interviews van 5 minuten a la Coen en Sander heb ik niets mee.

(kunststof-archief: Please login or register to see this link. )

 

Verder naar shows met 'Liefde voor muziek': Blokhuis (Kx/Npo2), Stenders (Npo2) en Henk Peeters (Kx)

Shows die beide combineren (interview + liefde voor muziek): 't Wordt Nu Laat (Npo2), Volgspot (Npo5) en Grand Cafe Kranenbarg (Npo2).


Als laatste, maar zeker niet onbelangrijk: DJ's met mijn humor: o.a. Mark van der Molen, Gerard Ekdom en Rob Stenders.

 

50 Jaar 3fm is inderdaad een mooie serie :-)

 

bewerkt door henkjan2016
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je van shows met liefde voor muziek houdt , dan raad ik je de programma's van 40Up Radio aan.

Please login or register to see this link.

 

En ook de volgende:

A Deeper Shade of Soul - een heerlijk relaxt Soul programma van Radio Rijnmond:

Please login or register to see this link.

 

De 'bromsnor' Johan Derksen vertelt gepassioneerd over zijn favoriete muziek:

Please login or register to see this link.

 

Podcasts over de Beatles

Please login or register to see this link.

 

Zelf vind ik het erg jammer dat Ratz Radioshow (KX) is gestopt. Humor en liefde voor muziek.

In diezelfde lijn mis ik ook Mark van den Akker ('Mark in the Dark).

 

Groet,

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Ratz wordt nog regelmatig bij Robbie in de uitzending genoemd :-). Waarom zit ie niet meer op Kx dan? Helaas heb ik hem zelf nooit gehoord op Kx.

En Mark van den Akker, ja die was ook prima. Heb ik op Kx inderdaad nog wel eens gehoord, maar zit inderdaad ook niet meer op de radio :-(

 

Deeper Shade of Soul ken ik niet. Een aanrader dus?

bewerkt door henkjan2016
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 6-12-2016 om 11:51 zei henkjan2016:

Haha, Ratz wordt nog regelmatig bij Robbie in de uitzending genoemd :-). Waarom zit ie niet meer op Kx dan? Helaas heb ik hem zelf nooit gehoord op Kx.

En Mark van den Akker, ja die was ook prima. Heb ik op Kx inderdaad nog wel eens gehoord, maar zit inderdaad ook niet meer op de radio :-(

 

Deeper Shade of Soul ken ik niet. Een aanrader dus?

 

DJ Ratz ziet helaas om gezondheidsredenen thuis.

Hij heeft echter afgelopen weekend weer van zich laten horen. Niet live op de radio, maar in 'n podcast (vanuit de KX-radiostudio). Op Twitter en Facebook heeft hij een link geplaatst naar het mp3-bestand met zijn opgenomen show. Leuk om zijn enthousiasme en passie voor muziek weer te horen.

 

 

Deeper Shade of Soul is zeker 'n aanrader als je 'n liefhebber bent van old-school-soul. Helaas zijn de laatste tijd geen podcasts verschenen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Op 17-1-2017 om 07:43 zei Nerd:

 

DJ Ratz ziet helaas om gezondheidsredenen thuis.

Hij heeft echter afgelopen weekend weer van zich laten horen. Niet live op de radio, maar in 'n podcast (vanuit de KX-radiostudio). Op Twitter en Facebook heeft hij een link geplaatst naar het mp3-bestand met zijn opgenomen show. Leuk om zijn enthousiasme en passie voor muziek weer te horen.

 

 

 

Goed nieuws: DJ Ratz is sinds afgelopen zaterdag weer te horen op KX Radio!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-12-2016 om 11:51 zei henkjan2016:

En Mark van den Akker, ja die was ook prima. Heb ik op Kx inderdaad nog wel eens gehoord, maar zit inderdaad ook niet meer op de radio :-(

 

Gisteren had KX Radio een leuk Valentijnscadeautje tijdens de uren van Platencast: een oude uitzending van Mark van den Akker!

Het gaat om de uitzending van 27 januari 2009.

 

Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Nerd:

 

Gisteren had KX Radio een leuk Valentijnscadeautje tijdens de uren van Platencast: een oude uitzending van Mark van den Akker!

Het gaat om de uitzending van 27 januari 2009.

 

Please login or register to see this link.

wat goed Nerd, dank hiervoor.. had 'm gemist !

 

4 uur geleden zei Nerd:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Vergelijkbare bijdragen

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.