Spring naar bijdragen

Vara dinsdag


Quezwo64

Aanbevolen berichten

Hallo radiofreaks,

 

Ga het gewoon nog maar eens proberen:

Heeft nog iemand iets van de Vara dinsdag in de periode 1979-1988?

Van de Verrukkelijke 15, Gesodemeurders, Peter Holland, Jeroen Soer, Zoekplaatje etc. ?

Heb al wel het een en ander maar kan er geen genoeg van krijgen.....

 

Groetjes,

 

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Quezwo64:

Oké, hier is iets wat ik destijds heb opgenomen en (helaas) geknipt.

Nam het altijd op met de timer want ik zat op school, daarna de leukste stukjes bewaren.

Deze zijn uit 1984.

Het is een mix van Gesodemeurders, verukkelijke 15 en Hollands handwerk.

 

Hoop dat ik er iemand een plezier mee doe.

 

Groetjes,

René

Please login or register to see this link.

en...

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Deze opnames dateren uit september?? 1983.

 

Groeten, Arnold.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo René, 

In deel 6 (1984+VI) komt rond 17,28 een geweldige track langs (na "Pijn, Suzanne" van Youp van 't Hek). 

Willem van Beusekom zegt daarbij "Van Doorloper mag je nu uit je bol gaan". Heb jij (of iemand anders) enig idee van wie (Doorloper?) deze Nederlandstalige song is en wat de titel is. Als ik Google vind ik helaas niets wat naar deze song leidt. 

Mogelijk een Popkrant-bandje geweest.....

Alvast dank voor je eventuele reactie. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei arno:

Hallo René, 

In deel 6 (1984+VI) komt rond 17,28 een geweldige track langs (na "Pijn, Suzanne" van Youp van 't Hek). 

Willem van Beusekom zegt daarbij "Van Doorloper mag je nu uit je bol gaan". Heb jij (of iemand anders) enig idee van wie (Doorloper?) deze Nederlandstalige song is en wat de titel is. Als ik Google vind ik helaas niets wat naar deze song leidt. 

Mogelijk een Popkrant-bandje geweest.....

Alvast dank voor je eventuele reactie. 

 

Doorloper was het door Roel Koeners samengestelde nonstop-uurtje van 11 tot 12, bij toerbeurt gepresenteerd door Henk Westbroek, Willem van Beusekom en Jeroen Soer.
Uit je Bol was een Popkrantgroep, de 'overdag-track' was Het Paleis Moet Plat. Er is ook een mini-Lp van ze uitgekomen destijds


Ik heb die Popkrant-opnamen (die verzamelde ik toen) nog wel op cassette. Zal binnenkort even zoeken
Edwin.

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-12-2016 om 15:49 zei Quezwo64:

Oké, hier is iets wat ik destijds heb opgenomen en (helaas) geknipt.

Nam het altijd op met de timer want ik zat op school, daarna de leukste stukjes bewaren.

Deze zijn uit 1984.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

 

Felix Meurders I is volgens mij een aflevering van Gesodemeurders van 23 februari 1982 met daarna nog wat andere fragmenten.

 

Felix Meurders II: Willem van Beusekom, Peter Holland, Felix Meurders en weer Willem van Beusekom uit maart 1982.

 

Felix Meurders 1984 III: Jeroen Soer, Peter Holland en tussendoor een stukje Jack Spijkerman uit november (of eind oktober) 1984.

 

Felix Meurders 1984 IV: Soer, Holland en Meurders in oktober 1983, met o.m. 2x aankondiging van de grote Vredesdemonstratie 29 oktober in Den Haag

 

Zeer de moeite waard allemaal, dankjewel!

 

 

bewerkt door Sylvester
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-12-2016 om 15:37 zei Sylvester:

 

Felix Meurders 1984 IV: Soer, Holland en Meurders in oktober 1983, met o.m. 2x aankondiging van de grote Vredesdemonstratie 29 oktober in Den Haag

 

 

 

 

Tijdens die vredesdemonstratie maakte de VARA de opname van Over de Muur van het Klein Orkest die in de Verrukkelijke 15 kwam. Jekkers cs hadden het nummer als 'one off' speciaal voor de demonstratie geschreven en hadden er verder geen plannen mee. Pas nadat het via Felix (die er zijn 'egotip' van maakte) in de V15 kwam en een VARA-radiohit werd, besloot Klein Orkest het op te nemen voor de LP Later is allang begonnen (voorjaar 1984). Het werd in de zomer een enorme hit en een Nederpopklassieker. 

Typisch voor de VARA in die tijd was dat de omroep dan weer niet meeliftte op het zelf gecreerde succes en doodleuk een ander nummer van het album ging draaien (Even voor eeuwig) terwijl de rest van Nederland Over de muur omarmde.

Edwin


 

Zojuist zei rauhfaser:

Tijdens die vredesdemonstratie maakte de VARA de opname van Over de Muur van het Klein Orkest die in de Verrukkelijke 15 kwam. Jekkers cs hadden het nummer als 'one off' speciaal voor de demonstratie geschreven en hadden er verder geen plannen mee. Pas nadat het via Felix (die er zijn 'egotip' van maakte) in de V15 kwam en een VARA-radiohit werd, besloot Klein Orkest het op te nemen voor de LP Later is allang begonnen (voorjaar 1984). Het werd in de zomer een enorme hit en een Nederpopklassieker. 

Typisch voor de VARA in die tijd was dat de omroep dan weer niet meeliftte op het zelf gecreerde succes en doodleuk een ander nummer van het album ging draaien (Even voor eeuwig) terwijl de rest van Nederland Over de muur omarmde. Makkelijk 'cashen' is één ding, je kunt ook Roomser dan de Paus zijn.

Edwin


 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rauhfaser:

Typisch voor de VARA in die tijd was dat de omroep dan weer niet meeliftte op het zelf gecreerde succes en doodleuk een ander nummer van het album ging draaien (Even voor eeuwig) terwijl de rest van Nederland Over de muur omarmde.

Edwin

 

Inderdaad jammer dat de VARA zo radicaliseerde in die tijd, waardoor uiteindelijk Marcel van Dam er de kans kreeg om schoon schip te maken en het kind met het badwater heeft weggegooid.

 

Even voor eeuwig is trouwens wel een heel lekker nummer!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-12-2016 om 15:49 zei Quezwo64:

Oké, hier is iets wat ik destijds heb opgenomen en (helaas) geknipt.

Nam het altijd op met de timer want ik zat op school, daarna de leukste stukjes bewaren.

Deze zijn uit 1984.

Het is een mix van Gesodemeurders, verukkelijke 15 en Hollands handwerk.

 

Hoop dat ik er iemand een plezier mee doe.

 

Groetjes,

René

Please login or register to see this link.

en...

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

02 FELIX MEURDERS 1984 VI bevat allemaal opnamen uit december 1983 en begin 1984. Met Jeroen Soer, Peter Holland en Felix Meurders. Die laatste draait een plaatje van Vader Abraham! 'Nu gaan we met z'n allen naar Parijs', met daarin gemonteerd fragmenten uit het wedstrijdverslag van Theo Koomen: Spanje-Malta 12-1, waardoor we niet naar Parijs gingen.

 

01 FELIX MEURDERS 1984 VII bevat opnamen uit november 1982 (en daarna misschien nog wat uit december) van Jeroen Soer en Peter Holland.

 

Wederom veel dank voor deze fragmenten!

 

 

bewerkt door Sylvester
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me weleens afgevraagd of het in plaats van die 'zenderkleuring' niet beter was geweest om de omroepen elk een eigen zender toe te wijzen, of, bij gebrek aan frequenties, in vaste combinaties. Als je ze dan de vrijheid zou geven om zelf te programmeren, zouden tros en veronica al snel met een populair station voor een groot publiek zijn gekomen, vpro en vara met een 'progressief' station, etc.

 

Ik weet het, Veronica wilde eigenlijk commercieel, maar het was wel gedurende een aantal jaren de eigenwijze 'belhamel' binnen dat rare stelsel. Toen het eenmaal was uitgetreden, verloor het zijn wilde haren en bleef daar niets meer van over, en nu is het gewoon een van de vele commerciële zenders, zonder eigen gezicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, dat was mooi geweest: een progressieve VARA-KRO zender (waarop dan ook een programma als Countdown Café gepast had), een TROS-VOO zender en dan nog iets AVRO-NCRV-achtigs voor ouderen.

 

De zeezender Veronica had trouwens ook een enorm brede doelgroep, met programma's  voor huisvrouwen, schoolgaande jeugd, progressieve popliefhebbers, ouderen etc. Het grote verschil met Hilversum 3 was de horizontale programmering.

 

Het is treurig dat de grote mediabedrijven de radiomarkt zo verziekt hebben de afgelopen decennia. Dat heeft denk ik ook te maken met het feit dat de grote bazen (ook bij de publieke omroep) zich niet echt interesseren voor radio, dat eigenlijk maar een achterhaald medium vinden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Hoi Edwin,

 

Ben je toevallig nog de popkrantopname tegengekomen van de band "Uit Je Bol" (want dat is inderdaad de band)?

"Draai Er Niet Omheen" heet de track die in het programma DOORLOPER gedraaid werd. Deze is tevens te vinden op de EP "Eindelijk" die 1984 uit gegeven is. 

 

Mocht iemand anders deze track hebben (of de EP) hou ik me warm aanbevolen. 

Alvast dank hiervoor. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Op 28-7-2017 om 17:38 zei arno:

Hoi Edwin,

 

Ben je toevallig nog de popkrantopname tegengekomen van de band "Uit Je Bol" (want dat is inderdaad de band)?

"Draai Er Niet Omheen" heet de track die in het programma DOORLOPER gedraaid werd. Deze is tevens te vinden op de EP "Eindelijk" die 1984 uit gegeven is. 

 

Mocht iemand anders deze track hebben (of de EP) hou ik me warm aanbevolen. 

Alvast dank hiervoor. 

 

Ik heb die opnames allemaal wel, maar moet daarvoor cassettes digitaliseren. Staat op de lijst...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6405
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    arie3000
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.