Spring naar bijdragen

Radio Uilenspiegel 1962


Tino

Aanbevolen berichten

Even wat gespeurd in het internetarchief en er is nog wat te vinden van Jan Kat Delmare web-blog.

 Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

Op de volgende link staan meerdere gearchiveerde Delmare pagina's te zien op de kalender welke te zien is in de link, door te klikken op blauwe stip opent opgeslagen Delmare informatie.

 

Please login or register to see this link.

Vr gr

Jan

bewerkt door J.Vinke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt HA en Peter voor jullie reacties.

 

Een boek is tastbaar, staat ergens in een kast . Internet is eigenlijk 'niks'. Luchtledig en dus niet aan te raken of te ruiken. 

 

Ik snap de behoefte , maar volgens mij zal het internet overleven en het papieren boek uitsterven. Het is een kwestie van tijd. Mijn vader was boekhandelaar in het Westland met drie winkels. Hij 'boerde' goed van 1960-2000. Mijn vader is overleden en mijn zus heeft het voorgezet. Ieder jaar wordt de boekenomzet minder en minder. Reden:  concurrentie van internetwinkels Bol.com , Amazon, en boeken kun je  downloaden op e-readers. Bovendien leest de jeugd geen boeken meer.

 

Daarom, in de toekomst kijkend, is het uitgeven van een 'echt' Delmare boek niet aan te bevelen. Afgezien van de vorm, kan ik me er helaas niet toe zetten om er dag in dag uit mee bezig te zijn. Ik ben geen Hans Knot. Hij is de uitzondering. 

 

Ik heb de Delmare periode als heel spannend en avontuurlijk ervaren. Wat ik nog weet, deel ik graag. Na het overlijden van Jan Kat en Gerard van Dam blijven er niet veel 'vertellers' over. Het fotoarchief is gelukkig wel bewaard gebleven om de verhalen te illustreren. Via het door Peter genoemde 'internet actief' blijkt ook niets meer boven water te krijgen. 

 

Jammer, maar het is niet anders. Het doet me denken aan mijn hele collectie vinyl platen die ik op de Martina 'in bruikleen' afleverde . Heb ze nooit meer teruggezien en daar zaten toch pareltjes bij uit de laat vijftiger en begin zestiger jaren.

 

Als je alles van te voren weet...

 

 

 

Salut

Leendert

 

 

34 minuten geleden zei J.Vinke:

Even wat gespeurd in het internetarchief en er is nog wat te vinden van Jan Kat Delmare web-blog.

 Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

Op de volgende link staan meerdere gearchiveerde Delmare pagina's te zien op de kalender welke te zien is in de link, door te klikken op blauwe stip opent opgeslagen Delmare informatie.

 

Please login or register to see this link.

Vr gr

Jan

Jan,

 

Je bent een 'kei'. Geweldig. Het was  zojuist mij niet gelukt. Dit is een prachtig 'cadeau'. Ik  zal het gaan bewaren voor de 'eeuwigheid'. Hoop dat er onder ons meerderen zijn, die het vastleggen, want ook dit archief kan zomaar ineens weer verdwijnen.

 

Nogmaals. Fantastisch. Alle arbeid is dus niet helemaal voor niets geweest.

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Ik snap de behoefte , maar volgens mij zal het internet overleven en het papieren boek uitsterven. Het is een kwestie van tijd. Mijn vader was boekhandelaar in het Westland met drie winkels. Hij 'boerde' goed van 1960-2000. Mijn vader is overleden en mijn zus heeft het voorgezet. Ieder jaar wordt de boekenomzet minder en minder. Reden:  concurrentie van internetwinkels Bol.com , Amazon, en boeken kun je  downloaden op e-readers. Bovendien leest de jeugd geen boeken meer.

Ik kocht mijn boeken altijd in een boekenwinkeltje in mijn woonplaats Zoetermeer, maar het kwam steeds vaker voor dat het boek dat ik wilde hebben niet op voorraad was en besteld moest worden. Dan weer een paar dagen wachten en nog een keer naar de winkel. Uiteindelijke ben ik ook maar bij Bol.com gaan bestellen. 's avonds voor 11 uur besteld en de volgende ochtend al in huis zonder vezendkosten. Dat scheelt mij enorm veel tijd. De eigenaar van dat boekenwinkeltje vertelde mij een paar jaar geleden dat de leveranciers van die e-readers regelmatig bij hem op de stoep stonden om te vragen of hij die apparaten wilde verkopen. Dat weigerde hij omdat dit voor hem het paar van Troje in huis halen was en daar kon ik hem geen ongelijk in geven.

 

12 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Daarom, in de toekomst kijkend, is het uitgeven van een 'echt' Delmare boek niet aan te bevelen. Afgezien van de vorm, kan ik me er helaas niet toe zetten om er dag in dag uit mee bezig te zijn. Ik ben geen Hans Knot. Hij is de uitzondering. 

Snap ik ook wel weer. Gaat een hoop tijd in zitten.

 

12 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Jan,

Je bent een 'kei'. Geweldig. Het was  zojuist mij niet gelukt. Dit is een prachtig 'cadeau'. Ik  zal het gaan bewaren voor de 'eeuwigheid'. Hoop dat er onder ons meerderen zijn, die het vastleggen, want ook dit archief kan zomaar ineens weer verdwijnen.

 

Nogmaals. Fantastisch. Alle arbeid is dus niet helemaal voor niets geweest.

Precies dat is wat ik bedoelde. Vanmorgen al weer een paar verhalen gelezen. Mooi dat we het op deze manier toch nog kunnen terughalen.

 

12 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Ik heb de Delmare periode als heel spannend en avontuurlijk ervaren. Wat ik nog weet, deel ik graag. Na het overlijden van Jan Kat en Gerard van Dam blijven er niet veel 'vertellers' over. Het fotoarchief is gelukkig wel bewaard gebleven om de verhalen te illustreren.

Ik vind het altijd leuk om de verhalen van Radio Delmare en Radio Monique te horen en te lezen. Tijdens de opening van het 192 Museum in Nijkerk is op woensdag 31 augustus vorig jaar heb ik nog een half uur met Fed Bolland staan te praten. Hij heeft volgens mij ook nog wel genoeg verhalen over de Communicator en Radio Monique te vertellen.

 

Grt,

 

Peter

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een boek is tastbaar, staat ergens in een kast. Internet is eigenlijk 'niks'. Luchtledig en dus niet aan te raken of te ruiken.

 

Leendert,

Mijn vader en mijn vrouw kunnen wel een hele dag in 'een boek zitten' te lezen. Ze lezen in één ruk een dik boek uit. Dat kan ik niet, ik lees een boek altijd in gedeelten. Stukje bij stukje en als ik het uit heb, komt het in de kast. Maar vaak in de zomer pak een gelezen boek en lees en bekijk het dan nog eens! Neem nu mijn oude FRM's Leendert. Daar staan ook (zeemans) verhalen in van o.a. Radio Delmare. Ik blijf het mooi vinden om te lezen. Het liefst met foto's erbij, schitterend. Laat ik het zo zeggen, een boek (of Magazine) is wél tastbaar! Je kunt het voelen en in je handen houden! Misschien kun je samen met Hans een keer om de tafel gaan zitten.... Hij kan prachtig schrijven en jij hebt schitterende verhalen Leendert!!

 

We wachten het maar rustig af,

 

HA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Vincent:

We zijn inmiddels aardig afgeweken van de originele discussie.  Ik heb een nieuwe topic aangemaakt om er daar mee verder te gaan 

 

 

En om weer terug te gaan naar het onderwerp nog 56 minuten met Radio Antwerpen:

 

Please login or register to see this link.

 

Opname komt uit het archief van Martin van der Ven.

 

De eerste 31 minuten is een avondprogramma van Radio Uilenspiegel, vervolgens een ochtendprogramma van Radio Antwerpen en de laatste minuten is het onduidelijk. Gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.