Spring naar bijdragen

Top 2000 van 2001


Theo Jansen

Aanbevolen berichten

Ik heb even navraag gedaan bij Beeld en Geluid wat het kosten om een radio uurtje te bestellen.

 

Nou van het antwoord wordt ik niet vrolijk.

 

"Hartelijk dank voor uw bericht waarin u op zoekt bent naar oude Top2000 radio uitzendingen.
Helaas zijn deze niet via onze webshop te bestellen.
Heeft u een specifiek uur in gedachten? Dan kan ik kijken of ik iets voor u kan vinden of doen.
De kosten zijn € 19,95 per uur en zullen door middel van een email met daarin het bestand verzonden worden"

 

Ik heb even uitgerekend wat een jaargang van 144 uur top 2000 kost: 

Als ik dat ga uitrekenen dan kom ik uit op € 2872,80  !!!

Sorry maar dat wordt me echt te duur.... of willen jullie meebetalen :D:D:D

 

Nou dan blijft het dus sprokkelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp dat Beeld en Geluid niet. Zou het niet juist de bedoeling moeten zijn om de programma's die al betaald zijn door de burger aan het publiek ter beschikking te stellen. Voorheen kon ik me nog iets voorstellen bij kosten voor een drager en verzendkosten. Nu moet het toch mogelijk zijn om bestanden gewoon gratis aan te bieden?

 

Zonde dat een archief op deze manier gesloten blijft. Wat heeft het dan voor zin?

Overigens: als ik (meermaals) € 19,95 zou krijgen per uur radio dat ik in bezit heb, kan ik gaan rentenieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Platenruiter:

Ik begrijp dat Beeld en Geluid niet. Zou het niet juist de bedoeling moeten zijn om de programma's die al betaald zijn door de burger aan het publiek ter beschikking te stellen. Voorheen kon ik me nog iets voorstellen bij kosten voor een drager en verzendkosten. Nu moet het toch mogelijk zijn om bestanden gewoon gratis aan te bieden?

 

Zonde dat een archief op deze manier gesloten blijft. Wat heeft het dan voor zin?

Overigens: als ik (meermaals) € 19,95 zou krijgen per uur radio dat ik in bezit heb, kan ik gaan rentenieren.

Een kleine vergoeding voor het opzoeken en verzenden kan ik me nog voorstellen. Maar dit is buiten proportioneel. Een hobby is leuk. kost veel tijd is geen probleem. Geld mag het ook kosten maar er zijn wel grenzen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Gisteren:

We vinden vast geen 100 mensen om zo'n hele uitzending te verkrijgen maar we kunnen het altijd proberen. Ik leg 30 euro in indien ik als resultaat de gehele uitzending kan verkrijgen. :)

Beste gisteren :D ik ben in overleg met Beeld en Geluid voor een prijs van een top2000 van 2001. Als ik weet wat het gaat kosten dan zal ik dat hier bekend maken. ieder die meebetaald deelt dan mee in de vreugde...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will Luikinga heeft zijn fruitmachine Harry geschonken. Toen hij bij Omroep Max een aantal nieuwe afleveringen ging maken, mocht hij het apparaat niet lenen. Sorry meneer Luikinga, het is een museumstuk.

7 uur geleden zei Juul:

Ook ik, als oud Omroep medewerker moet betalen als ik een kopie van een programma dat ik zelf bedacht en gemaakt heb  zou willen hebben.

Waarschijnlijk heb je het nog zelf gearchiveerd, waardoor zij er nu over beschikken.

Gelukkig is er dit forum, waar we opnames met elkaar delen. Iedereen mag plezier beleven aan de opnames die ik gemaakt heb. Ik heb slechts "REC" ingeduwd, het zijn de programmamakers die het echte werk geleverd hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik heb antwoord over mijn onderhandelingen over de top2000 van 2001 van Beeld en Geluid.

De eerst geraamde kosten kwamen op ruim 2800 euro uit...... en nu ?

 

Ik citeer de mail en het aanbod: (houd je vast)

 

"Beste Theo,

Ik zie dat de Top2000 in 2001 op 2e kerstdag begonnen is. Toen die tijd was de duur 6 dagen.
In het systeem kom ik uit op 37 dragers die wij zouden moeten maken.
Hiervoor vragen wij per drager € 19,95. U vangt deze dan via de e-mail.
Totale kosten komen dan uit op € 738,15.


Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en hoor graag van u of ik de aanvraag in behandeling kan nemen.

Met vriendelijke groet,

Jolanda van Zuijlen 
Klantcontactcentrum Beeld en Geluid
"

 

Zo blijft het helaas onbereikbaar.... tenzij we een stuk of 30 "gekken" vinden om dit gezamenlijk te betalen.

Ik zou een bedrag van max 30 euro hier nog wel aan uit willen geven. van gebruiker Gisteren begreep ik dat hij ook evt zo diep in de buidel wil tasten...  Maar hoe meer er meedoen hoe lager de prijs wordt :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Platenruiter:

Will Luikinga heeft zijn fruitmachine Harry geschonken. Toen hij bij Omroep Max een aantal nieuwe afleveringen ging maken, mocht hij het apparaat niet lenen. Sorry meneer Luikinga, het is een museumstuk.

Waarschijnlijk heb je het nog zelf gearchiveerd, waardoor zij er nu over beschikken.

Gelukkig is er dit forum, waar we opnames met elkaar delen. Iedereen mag plezier beleven aan de opnames die ik gemaakt heb. Ik heb slechts "REC" ingeduwd, het zijn de programmamakers die het echte werk geleverd hebben.

 

Inmiddels staat de echte Harry wel in het 192 museum.

"connecties doen een hoop………."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhhhh......... Ze moeten 37 dragers maken. Dat is dus waarschijnlijk een cd of dvd. Nu is 144 uur gedeeld door die 37 dragers 3,89 uur. Dan ben ik benieuwd hoe ze dat doen. Vervolgens gaan ze die dragers e-mailen? Klinkklare onzin. Of je verstuurd een (fysieke) drager of je mailt een digitaal bestand. Van tweeën een.    

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Hans van Rijswijk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn reaktie van vanmiddag was:

 

Beste Jolanda,

 

Bedankt voor je antwoord.

Ik vind het nog steeds heel veel geld; je moet begrijpen dat ik maar een pure liefhebber ben.

Een hobbyist. Ik wil er best geld aan uitgeven maar het moet wel betaalbaar zijn

Met een drager bedoel je denk ik een dvd of een cd?

Als ik mp3 bestanden op een dvd zet dan ben ik met max 5 of 6 dragers (dvds) klaar als ik 144 uur er op zet.

die 144 uur mogen dan ook nog in 192 kbps.

Of snap ik niet wat je met dragers bedoelt?

 

Ik hoor graag van je

 

Groeten

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.