Spring naar bijdragen

Top 2000 van 2001 te koop !


Theo Jansen

Aanbevolen berichten

Ik heb vorig jaar november en december meerdere proberen te bestellen. Heb ook gebeld met B&G waar ik te horen kreeg dat de rechten van de VOO programma's zo rond november bij RTL liggen. Ik heb daarna nog geprobeerd 2 VOO programma's te bestellen maar ik kreeg geen toestemming. Jammer want er zijn destijds mooie jaaroverzichten en meer bij de VOO uitgezonden maar sinds RTL nu de rechten heeft lijkt het geen toestemming meer te willen geven en dat vind ik erg jammer.

Ik weet niet of dat ook geldt voor overige VOO programma's. In mijn geval had ik pech met de bestellingen van onder andere Top 89, Top 88 en Countdown 1979.

bewerkt door dave76
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Albatrosstudio:

Die heb ik hier wel voor je volgens mij Ben

Bedankt voor je aanbod, Douwe! Wat ik schreef was als voorbeeld bedoeld, het filmpje heb ik zelf dacht ik ook ergens. Wel een leuk filmpje overigens, mooi in kleur met een nog erg jonge Tony Blackburn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Everton:

Voor een paar tientjes per Top 2000 doe ik ook mee. Dat geldt wat mij betreft ook voor de Top 2000 uitzendingen van de jaren 2000, 2002 en 2003. Misschien kan de prijs in dat opzicht nog wat verlaagd worden onder het mom, 4 jaargangen halen, drie betalen?

 

Greetz,

Everton   

Hallo Everton,

 

Ik noteer je als nummer 8.

Ik hoop dat ik morgen nog een gunstig bericht van B&G te horen krijg

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei dave76:

Ik weet niet of dat ook geldt voor overige VOO programma's. In mijn geval had ik pech met de bestellingen van onder andere Top 89, Top 88 en Countdown 1979.

Alhoewel ik het vreemd vind dat de rechten nu bij RTL liggen (SBS had ik dan nog logischer gevonden) kan ik me bij televisie-uitzendingen in de basis nog iets voorstellen. Daar kunnen ze nog materiaal uithalen. Ik ben het er overigens niet mee eens, en denk dat een videoclipoverzicht voor RTL geen enkele waarde meer heeft. Maar oude VOO-radiouitzendingen? Daar gaan ze toch nooit wat mee doen?

 

Kunnen we niet bij RTL zelf gaan informeren? Wellicht gaat het om een beslissing van iemand die eigenlijk niet echt begrijpt waar het om gaat. "Wij hebben de rechten". We zijn hier op het forum met 2.500 man, daarvan is waarschijnlijk lang niet iedereen geïnteresseerd in het materiaal. Dan gaat het toch om een uiterst klein groepje liefhebbers die ook nog eens bereid zijn om te betalen voor het materiaal. Misschien proberen om alle VOO radio- en televisie uitzendingen voor één bedrag te kopen?

Het gaat hier toch om privégebruik, zonder enig commerciëel motief.

 

Tot slot wellicht nog even melden dat ik vrijwel al het VOO-materiaal dat bewaard is gebleven graag zou willen hebben.

Daarom heb ik destijds ook gesolliciteerd bij Veronica-story (de website is er helaas niet meer, wilde ik altijd "nog eens keer" doornemen. Niet meer aan toegekomen). Heb toen een zeer positieve reactie gekregen, werd op een reserve-lijst gezet. Nooit meer wat van gehoord. Ben ook lid geworden, ooit een Veronica-speldje gekregen, daarna (herhaling) nooit meer wat van gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Platenruiter:

Tot slot wellicht nog even melden dat ik vrijwel al het VOO-materiaal dat bewaard is gebleven graag zou willen hebben.

Daarom heb ik destijds ook gesolliciteerd bij Veronica-story (de website is er helaas niet meer, wilde ik altijd "nog eens keer" doornemen. Niet meer aan toegekomen). Heb toen een zeer positieve reactie gekregen, werd op een reserve-lijst gezet. Nooit meer wat van gehoord. Ben ook lid geworden, ooit een Veronica-speldje gekregen, daarna (herhaling) nooit meer wat van gehoord.

 

Ik ben er gevraagd en heb daar toen een kleine 9 maanden rondgelopen om het audio archief op te zetten.... dat er niet meer schijnt te zijn. 

 

In dit tijd heeft B&G de beeld en geluidsdragers van de VOO aangeboden aan de vereniging. Voor zover ik weet is dat aanbod ook geaccepteerd en zijn de dragers naar de vereniging gegaan, incl. apparatuur om het mee af te spelen (beeld). Het RTL verhaal lijkt mij daarom heel vreemd omdat de vereniging haar inkomsten deels haalt uit de rechten die zij heeft op die programma's

 

De site van Veronica Story werd overigens gemaakt door een club jongeren die stage liepen bij de vereniging. Dat was niet echt een succes. Hoogtepunt van de 9 maanden voor mij was de dag dat Juul langs kwam voor een bakkie. De boeken die ik toen van hem kreeg staan nog steeds in mijn werkkamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Vincent:

In dit tijd heeft B&G de beeld en geluidsdragers van de VOO aangeboden aan de vereniging.

Hé, hoor ik ook eens een positief geluid over B&G.

2 uur geleden zei Vincent:

Het RTL verhaal lijkt mij daarom heel vreemd omdat de vereniging haar inkomsten deels haalt uit de rechten die zij heeft op die programma's

Inderdaad, heb ook wel eens VOO-materiaal voorbij zien komen op Hilversum Best (zoals het eerst heette). Trouwens ook het RTL-programma Barend&VanDorp, wat ik een beetje vreemde eend in de bijt vond, want niet publieke omroep.

2 uur geleden zei Vincent:

De site van Veronica Story werd overigens gemaakt door een club jongeren die stage liepen bij de vereniging.

Ik ben er dus nooit aan toegekomen om de site te lezen, dus over de inhoud kan ik niet oordelen. Ik vond de vormgeving erg mooi, en mijn interesse ging ook uit naar de foto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap jullie reacties maar dit is wat mij telefonisch door een medewerker verteld is. RTL heeft zo rond november de rechten overgenomen van de VOO. Tuurlijk vind ik het ook vreemd maar het houdt in dat ik bepaalde VOO programma's niet meer kan kopen. Ik krijg nu na een bestelling na een paar dagen de melding dat de rechthebbende geen toestemming heeft verleend terwijl dat daarvoor nog wel goedgekeurd werd. Dat was voordat RTL zich ermee ging bemoeien. Ontzettend jammer want er staat zoveel mooie VOO programma's geparkeerd bij B&G. Dan kunnen ze ze beter ook niet meer in de database zetten.

Ik heb e-mail teruggevonden. Hieronder kunnen jullie lezen wat mij gemeld is.

 

Beste heer Roest,

Bedankt voor uw bericht.

Eerder hadden wij toestemming om materiaal van VOO te leveren. Echter zijn de rechten overgegaan naar RTL, en sindsdien mogen wij geen materiaal van VOO meer uitgeven voor particulier gebruik.
Dat is de reden dat uw bestellingen eerder wel goedgekeurd werden, en nu niet meer.

Ik zal voor deze aanvraag eens informeren bij RTL of ik u deze uitzending toch leveren mag, of dat ik u mag doorverwijzen naar RTL zelf.
Na antwoord zal ik u meteen informeren.

Met vriendelijke groet,

<PERSOONSGEGEVENS VERWIJDERD>

 

Dat antwoord kwam er echter nooit.

bewerkt door Vincent
Geen namen met telefoonnummers plaatsen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei dave76:

Dat is de reden dat uw bestellingen eerder wel goedgekeurd werden, en nu niet meer.

O.K., dan vraag ik mij af; wat heb je besteld en wanneer (toen het goedgekeurd werd)?

Vind het vreemd dat geen materiaal van VOO meer uitgegeven wordt "voor particulier gebruik". Voor commerciëel gebruik kan ik me nog iets bij voorstellen.

Blijft daarnaast natuurlijk de mogelijkheid open om nu met RTL contact op te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn bestellingen betroffen de VOO programma's Top '88, Top '89 en Countdown 1979. Die werden in oktober nog goedgekeurd maar toen had ik de financiën even er niet voor. Een maand later deed ik opnieuw deze bestellingen en ik hoorde maar niks en toen ben ik gaan bellen. En dat was dat me werd verteld dat de rechten nu bij RTL lagen. Later verscheen de e-mail die ik hierboven heb getoond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou is is het definitieve antwoord van Beeld en Geluid....

Dat gaat hem dus niet worden tenzij er VEEL meer aanmelders komen... maar ik sluit het hoofdstuk hierbij af helaas.

 

Beste Theo,

Dank voor je reactie.

Een drager van de Top2000 bestaat uit 3 of 4 uur radio in dit geval.
Op deze manier is het bij ons in het archief gestroomd.
Onze DVD's zijn 90 minuten. Dit is zo bepaald ivm tarieven voor particulieren.
In ons archief betreft de Top2000 helaas 37 dragers die ik allemaal apart moet maken in het systeem.
Helaas kan ik u niets anders bieden.
 

Met vriendelijke groet,

Jolanda van Zuijlen 

 

In totaal 783 euro is veel te veel geld om leuk te zijn.

 

(Per drager van 3 of 4 uur 19.95... ik overweeg nog om voor mezelf 1 drager te bestellen om te zien en vooral te horen wat ik dan krijg).

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Theo.

 

Erg jammer allemaal. Toch alle respect voor de moeite die je gedaan hebt. <

 

Terwijl ik dit schrijf komt de reactie van Pieter...

 

Hallo Pieter.

 

Dat is goed nieuws!

 

De Top 2000 startte om 00.00 op 26 december en eindigde op 31 december om 24.00 uur.

 

Ik ben benieuwd!

Alvast bedankt voor alle moeite en geduld hebben we wel.:shy:

 

Sierk.

bewerkt door It Feintsje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei It Feintsje:

Hallo Theo.

 

Erg jammer allemaal. Toch alle respect voor de moeite die je gedaan hebt. <

 

Terwijl ik dit schrijf komt de reactie van Pieter...

 

Hallo Pieter.

 

Dat is goed nieuws!

 

De Top 2000 startte om 00.00 op 26 december en eindigde op 31 december om 24.00 uur.

 

Ik ben benieuwd!

Alvast bedankt voor alle moeite en geduld hebben we wel.:shy:

 

Sierk.

 

Dat onderschrijf ik uiteraard helemaal. Mooi aanbod Pieter. Alles wat we aan uurtjes kunnen bemachtigen is welkom.  Ikzelf heb onlangs ook weer een paar uren hier gedeeld met de liefhebbers. Je maakt me heel nieuwsgierig in ieder geval.

 

Heb ik misschien toch wat bereikt (weliswaar uit onverwachte hoek) maar toch..  HOOPVOL :D

 

Enne Pieter: You made my day :D !! doe het rustig aan en plaats de uurtjes desnoods stuk voor stuk. Dan blijft het een feestje wat nog even gaat duren en zo kunnen we de uurtjes ook goed beluisteren

bewerkt door Theo Jansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei pieterdecker:

Met alle plezier, ik weet hoe blij je kunt worden van dit soort zaken. 

Zojuist de bevestiging gekregen; alle 6 de dagen staan er compleet op. Alleen vanwege allerlei technisch geneuzel moet het integraal opgenomen worden. De eerste 3 uur lopen zelfs al, die zullen morgenochtend verschijnen. Dan zal ik de link plaatsen. 

 

En dat allemaal gratis! 

 

Held! _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei dave76:

Pieter. Als dit de video files zijn dan ben je een ware held. Mag ik misschien vragen waar je deze gevonden hebt? Er zijn namelijk nog een paar VOO Top jaaroverzichten die B&G hebben maar dus niet meer worden vrijgegeven omdat RTL de rechten heeft.

Ik heb ze al jaren, geen idee meer hoe ik er ooit aangekomen ben. Heb ze inmiddels ook allemaal bekeken, het zijn echt de complete jaaroverzichten zoals ik ze als kind ook op tv zag. 

Wil je andere jaren ook? Dan zet ik die er ook even bij. Zijn voornamelijk uit de jaren 80.

 

Edit: Countdown '79 staat er nu bij, Top 88 ook, ben ook meerdere jaren aan het uploaden. Als het klaar is, maak ik een nieuw topic, kan iedereen ervan meegenieten. Alles in dezelfde map! 

10 uur geleden zei Fretor:

Pieter,

 

FAN-TAS-TISCH ! Zal morgen heel vroeg opstaan ;-)

 

Frederic

 

Over een half uur staan de eerste drie uren van de top 2000 2001 in de map, zal zo de link even  neerzetten.

 

Edit: Helaas is er iets mis gegaan, de eerste uren worden nu opnieuw opgenomen. Het duurt dus nog tot ongeveer 12.15. Excuses!

bewerkt door pieterdecker
Update
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.